Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jo takk. Og ja jeg gjør jo også dette litt for Thomas, som aldri fikk tid til å gå igang med kaffe latte. Alt for fin til å bli delebil eller spiker. Måtte reddes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er 164 Super klar for høst treffet på Ringerike museum på lørdag. 

Tepper er renset og isolasjon i gulvet er skiftet ut, og radio er montert. Og nye matter er innkjøpt.

Det er fullt mulig å trives i dette interiøret både for de foran og de i baksete🤗

1650E1B5-CB5B-4506-9CF6-0CB3F08EA1B6.jpeg

9074236A-98C2-4832-A236-BD0A8389DBF2.jpeg

62C4753D-4CA3-47F9-9198-FCE4517FE527.jpeg

41D017A1-F7A8-416D-95E9-613A6149A8CF.jpeg

759AEB3F-3F94-4CDD-B3D8-1FB9987EF5AF.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Gruagarasjen skrev:

Blir nok spart for flere turer i vintersørpa framover Landmann 

Supert 👍🙂 Meeen du må få den på vegen: friskt kambelte, rett spenning, varm motor og deretter gønne på no' så inn i helgoland. Mangeårig sitz og motoren må etterhvert få synge. Ingenting er som vrælet fra en Busso 😁👏

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Det blir skilter på. Forhåpentlig i år. Venter med reg reimskifte til skiltene er på. Litt lettere å frakte til og fra verksted. Motoren går fint når den er varm, men går litt for rikt når den er kald. Virker ikke som om choke virker som den skal. Turtallet burde ligge på 11-1200omdr på Choke, men ligger på 800. Og det gjør den som varm også. Noen ideer? 

Gått over alle sensorer, alle kontakter, byttet lambdasonde til original, byttet plugger. Juster gasspjeld og kalibrert mickrobryter på den og sjekket spjeld posisjon sensor. Sjekket alle vakuum slanger for sprekk og dermed falsk luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gruagarasjen skrev:

Joda. Det blir skilter på. Forhåpentlig i år. Venter med reg reimskifte til skiltene er på. Litt lettere å frakte til og fra verksted. Motoren går fint når den er varm, men går litt for rikt når den er kald. Virker ikke som om choke virker som den skal. Turtallet burde ligge på 11-1200omdr på Choke, men ligger på 800. Og det gjør den som varm også. Noen ideer? 

Gått over alle sensorer, alle kontakter, byttet lambdasonde til original, byttet plugger. Juster gasspjeld og kalibrert mickrobryter på den og sjekket spjeld posisjon sensor. Sjekket alle vakuum slanger for sprekk og dermed falsk luft.

Har du

  • renset LMM'n med dertil egnet rensevæske?
  • sjekket lambdasonden (også den nye) for sot og evt. renset den?

Når du skriver: sjekket slanger for sprekk - betyr det fysisk bøy og tøy eller bare startgasspraymetoden?

 

Endret av Landmann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifte av Lamdasonden gjorde ingen utslag. Motoren gikk litt rusketete når den er kald både før og etter skift med bare noen timers mellomrom. Ja renset LMM. Og ja, alle slanger har vært av under oppussingen av motoren. Så de er nøye sjekket for sprekker, hvilket jeg ikke fant. 

Jeg skal prøve å justere hvilestillingen på Gass spjeldet. Mulig det står litt for lukket, slik at motoren får masse bensin ved kaldstart, men nesten ikke luft. 166 24v har elektrospjeld. 164 er den eneste modellen med 24v og gassvaier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er løftet noen hakk siden den stod avskiltet og mosegrodd i en gate 8 km fra meg. Bra innsats Atle 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det begynner å ligne noe. Har send bilder til Rafael Plotka i Odda på hans Messenger konto, men han er nok ikke så mye der. Tenkte han ville ha glede av å se at hans gamle Alfa er langt fra skrot ferdig. 

Super stoppet 2 ganger i går også. Starter helt uproblematisk etter 20 minutters hvile. Man kan kinne på starteren i evigheter. Ingen livstegn. Men plutselig er alt Ok. Vi er nå ganske sikker på at det er veivakselsensor. Ny er bestilt.

Neste prosjekt var at soltaket på QV ikke ville virke noe mer. Målte spenning Ok, men motor gikk ikke rundt. Demonterte motor, renset kollektor feltet og renset børster for korridering og loddet ut 2 releer som sitter i taket og renset kontaktene i dem. Skrudd sammen og nå har vi soltak igjen som virker med det minste trykk på bryter. Nice🤗, soltaket har alltid vært litt av og på på denne bilen, men nå er den helt i orden igjen. Klapp på skulder

21C2279B-3282-480C-AA6D-9FFCCEFF3418.jpeg

Endret av Gruagarasjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker han blir i perlehumør når han ser bildene. Rafael er Alfa-mann så det holder og har hatt mye Alfa tidligere. 164'en var sist i rekka og ble avløst av kone,unger,hus og jobb. Satser på han kommer tilbake når ting roer seg 😉

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ute på kveldstur. Ikke så mange muligheter på denne årstiden når det både skal være tørr asfalt og plussgrader. Vi måtte også lufte en nylakkert GT😎

49F64910-878B-4BCE-AB40-B1D0D2A562B9.jpeg

6FF3C1A4-96C2-480D-9ADE-4A9551ACF7C1.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er det vel noen som drar kjensel på? Martin?

Var og luftet seg ved Gruagarasjen et par dager for en gjennomgang av tilstand. Vakker bil

B5C5F0A0-3DEA-40F4-B8B5-625528894EDD.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er 4 år og 2 mnd gått. Og Frøken G rundet 100.000km på fredag, og dermed er garantien ute...

De siste 30.000km har gått knirkefritt. Hvis vi ser bort fra at bakhjulslager må byttes med jevne mellomrom. Forsåvidt en enkel jobb også.

Men Eibach fjærene skal på igjen!

Bilde tatt i dag! Fortsatt mye nybil her😎

EE4F1782-7968-418A-A178-1652EADAEA9C.jpeg

Endret av Gruagarasjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Gruagarasjen skrev:

Denne er det vel noen som drar kjensel på? Martin?

Kjenner til den Atle, fin bil. Handlet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Martin. Den ble solgt i dag, men ikke til meg. 

MEN, selv om denne nå ikke kjører slik en 166 skal, med feil spissing og helt feil dekk fra 2011, så hadde jeg allerede glemt hvor god bil 166 er.

Er nå 100 % sikker på at det blir 166 igjen. Må nok importere ser det ut til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo vært den ivrigste ambassadøren for 166 sine kvaliteter her på forumet så du må jo ha en i garasjen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...