Gå til innhold
Peer

Justering av xenon på GT/147/156

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan «nullpunktet» i høyde på xenonlys justeres etter endring av høyde på understell? Fikk 2-er på EU på begge lysene foran, siden de peker for høyt.... Høydejusteringen er automatisk via sensorer på for- og bakaksel, men NAF mener lysene må justeres på nytt etter senking av bilen.... Noen her som har vært borti problemstillingen og - løsningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke justert på disse bilene før, men selv om den har xenon og høydesensorer skal det jo være likt som alt annet ved å benytte lysjusterings apparat og verktøy for å fysisk justere frontlyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Royalmaas skrev:

Ikke justert på disse bilene før, men selv om den har xenon og høydesensorer skal det jo være likt som alt annet ved å benytte lysjusterings apparat og verktøy for å fysisk justere frontlyktene?

Skulle tro det, men gutta på NAF Jessheim fikk det ikke til, og mente at høydejusteringen må resettes via diagnoseapparat. Tenkte jeg skulle sjekke litt rundt før jeg begynner å kaste tusenlapper i retning RSA....😑

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge det store internett benyttes de røde og svarte plastbitene her for justering, kan tenke meg det er likt på xenon.

GT Justering.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bilde. Hadde sett for meg noe liknende selv. Skal ta en titt på dette når jeg kommer hjem igjen - ble bare overrasket over at proffene ikke hadde noe forslag til løsning da de stod der med problemet mellom hendene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et lite tips.....

Vær forsiktig så du ikke ødlegger noe når du justerer. 15 år gammel plastikk utsatt for varme over lengre tid blir dårlig. Hørt om flere som har ødlagt justeringsmekanismen når de har justert lysene. Ta frem den fintfølende hånden og ikke den du bytter bærekuler og stab stag med :D

Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...