Gå til innhold
andy gtv

Eksos på en Gtv6

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i dag rustfritt fram til mellompotta. Original mellompotte og rustfri Supersprint bakpotte. 

Ser at EB-Spares har komplett CSC rustfritt anlegg til Gtv, men må jeg da bytte eksosmanifold? Eller kan jeg bare bytte røra fra manifold helt bak til Supersprint bakpotta? (Kutte ut mellompotta) 

Grunnen til spørsmålet mitt er fordi røra fra manifolden stikker så lavt at de går under bunnpanna og gjør bilen veldig lav under. Har sett bilder av komplett eksos fra EB-spares og de ligger ikke så lavt.

Endret av andy gtv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ ha midtpotte for å få god lyd. Og CSC bør man styre unna da bakpotta er en kammertype og ikke "rett gjennom" typen slik både supersprint og orginalpotta er. Drar effekt, og ikke låter de spesielt fint heller.

Oppskriften for deilig lyd i GTV6 er et fint grenrør, en midtpotte som demper endel (orginal er helt ok), og så en relativt åpen potte med lite demping bak. Kutter du ut midtpotta så må du ha en diger fæl potte bakerst for å ta knekken på resonansen, og det låter ikke bra. Jeg har prøvd det også.

Før var det Stebro bakpotte som var tingen. Den er ikke å få tak i lenger. Nå er det nok Wizard som er tingen. Hørte en film forleden med en slik potte. Låt helt riktig. :) 

https://www.facebook.com/WizardExhausts/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...