Gå til innhold
Teigen_K

Giulietta 1.4TBI TCT QV-Line

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Runar skrev:

Gratulerer! Setene så behagelige ut, hvordan er de å sitte i over tid, hvis du har prøvd? :)

Kjørte ca 40 min. i dag, det umiddelbare inntrykket er litt mindre gode i korsryggen, men det kan være fordi jeg satt litt feil en stund(vandt til andre seter). Skal kjøre i ca. 6 timer i morgen, så da får jeg et litt mer komplett inntrykk vil jeg tro.:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Teigen_K skrev:

Kjørte ca 40 min. i dag, det umiddelbare inntrykket er litt mindre gode i korsryggen, men det kan være fordi jeg satt litt feil en stund(vandt til andre seter). Skal kjøre i ca. 6 timer i morgen, så da får jeg et litt mer komplett inntrykk vil jeg tro.:-)

Hvordan gikk turen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Jørund skrev:

Hvordan gikk turen?

Turen gikk veldig bra. Veldig komfortabel på langtur, og når man vipper den opp i dynamic-modus? Herregud...O.o:D

Setene var veldig gode, ingen ting å klage på der. Men har hørt at disse er litt smale i ryggen for enkelte, men det var ikke et problem for meg. 

Parkerte på parkeringsplassen på Flå. Der var det mange barnefamilier(McDonalds).. Tipper det var der jeg fikk en bitteliten bulk i bakdøra.. Det er surt første dagen som eier!:-( Ikke skade på lakken heldigvis! Så det ikke før jeg kom hjem, men så ikke noe til det når jeg hentet bilen.

Det er også et metalldeksel i motoren som vibrerer og lager en klirrelyd, noen som har vært borti det på disse? Er vel bare å feste det? Kjedelig å ha sånn dieselklakk når man ikke har diesel:-)

2B7B909B-8334-488D-B047-1B1A2F2CD9FC.jpeg

Endret av Teigen_K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også bulk omtrent første uka med min MiTo. Utrolig kjedelig. Men karrosseridoktoren kan få til det meste. Dørbulker pleier å bli nesten helt borte😎👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Jørund skrev:

Fikk også bulk omtrent første uka med min MiTo. Utrolig kjedelig. Men karrosseridoktoren kan få til det meste. Dørbulker pleier å bli nesten helt borte😎👍

Uff.. hva koster sånt da?:-) er bare en liten dupp som man bare ser fra riktig/feil vinkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han klarte ikke å få bort min, da den var på hjulbuen. Dobbelplate så han kom ikke til den. Men han fikk bort "nakken" eller hva han kalte det. Det blei bedre, men slapp faktisk å betale. Tror vanlige bulker ligger på 500kr og oppover alt ettersom hvor vanskelige de er å fjerne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, Jørund skrev:

Han klarte ikke å få bort min, da den var på hjulbuen. Dobbelplate så han kom ikke til den. Men han fikk bort "nakken" eller hva han kalte det. Det blei bedre, men slapp faktisk å betale. Tror vanlige bulker ligger på 500kr og oppover alt ettersom hvor vanskelige de er å fjerne. 

Jeg får se det litt an.. kommer an på hvor mye det kommer til å irritere meg:-)

I dag har jeg bestilt nye skilt og skiltplater(KARN), og beskyttelses list under bagasjeluken i Carbon look(sånn man klistrer på, får se hvordan det blir. 150kr ca.. tok sjangsen)

Så har jeg pussa litt på pottene bak. De var grovskitne. Får se om jeg får tid til polering i helgen, det trengs også.

Før:EB0F8357-5C53-44C0-BC6C-D1776A90F1A2.thumb.jpeg.5152dae39dadf5bdd382c4570ed9e798.jpeg

Etter:9E8C1829-8046-42DB-AFC5-AB6E3B610DD9.thumb.jpeg.97cece95083ab3dea5e24d5a5c14f8c4.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt bilen i ett år og er strålende fornøyd, men har fått en eksoslekkasje foran bakre lyddemperen, og tenkte da kanskje å oppgradere bakre eksos når jeg først er i gang, siden jeg syns det er litt lite lyd fra eksosen utvendig.

Det står mellom 2 alternativer fra Ragazzon. 

Pipe, Uten lyddemper(Litt billigere med uten "non street legal" og jeg er litt bekymret for FOR mye lyd da det hender jeg har med passasjerer i baksetet):
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sport-Exhausts/Ragazzon-H2-Line-Stainless-Steel-Rear-Pipe::6332.html

Sport, med små lyddempere(litt dyrer, men tenker det blir bra lyd likevel med de små lyddemperene?)
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sport-Exhausts/Ragazzon-H2-Line-Stainless-Steel-Sport-Rear-Silencer::6344.html

Heller litt mot H2 sport modellen, men er det noen her som har erfaringer med noen av disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den uten potter. Ikke noe problem med for mye lyd. Dyp fin lyd på tomgang og ved full gass. Normalkjøring i 90-100 er det lite lyd. Gått gjennom EU-kontroll uten kommentar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske det var to versjoner når jeg bestilte.  Men antar jeg har Sport. 

Den gir det lille ekstra når den får litt turtall. Og akseptabelt lydnivå på vanlig motorveikjøring, og småkjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...