Gå til innhold
vegar

Brembo calipere

Anbefalte innlegg

På min Mito QV er det noen feiende flotte grå 6-stemplede Brembo calippere. Disse er jo ganske lekte i utganspunktet, men etter litt over 100k km og 8 år begynner de å se litt lei seg ut. De virker bra, så full demontering, glassblåsing og montering er overkill. Hva kan jeg gjøre for at de blir som nye??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke de "vanlige" 4 stemplede brembo kalipperne på disse? Uansett er det i alu og helt sikkert lakkert, så en grundig vask, avfetting for så polere og lakkere der det er småskader med en lakkpenn gjør underverker.

Endret av Royalmaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avfettet mine og sprayet på nytt lag med klarlakk. Ble veldig bra, men det varer jo ikke evig. Da er jeg redd full nedplukking er løsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, selvsagt er det 4-stemplede :$ Jeg er redd det er for sent for lakkpenn. Får se om jeg får tak i ett sett til rimelig som jeg kan overhale og gjøre pene. Er det samme Caliper på 159/Brera?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, vegar skrev:

Jo, selvsagt er det 4-stemplede :$ Jeg er redd det er for sent for lakkpenn. Får se om jeg får tak i ett sett til rimelig som jeg kan overhale og gjøre pene. Er det samme Caliper på 159/Brera?

Hvis du kjøper et annet sett: er du interessert i å selge de du har? Trenger til min Fiat Coupe... :)

Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tanken er vel å kjøpe ett sett og pusse de opp før jeg monterer. Etterpå selge det andre :)

men vil de passe Coupe?? Disse er radialt montert og passer ikke andre mito’er i hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 26.4.2018 den 9.36, vegar skrev:

Ja, tanken er vel å kjøpe ett sett og pusse de opp før jeg monterer. Etterpå selge det andre :)

men vil de passe Coupe?? Disse er radialt montert og passer ikke andre mito’er i hvertfall

Brembo-kaliperne på Fiat og Alfa (og andre) har så vidt jeg vet lik innfesting, men for min del må jeg uansett ha tak i hub'er fra en Coupe 20v Turbo for å få montert dem på min, eller lage braketter som passer på min... B|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...