Gå til innhold

Recommended Posts

wow, endelig en 4C i  prosjekt tråd og for ett prosjekt:D. Dette høres spennende ut og gleder meg til å lese hvordan den er på banen. Hold oss oppdatert:D

Fantastisk flott bil du har:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 4.4.2018 den 19.56, klldzr skrev:

Må si jeg liker denne bilen!

Finnes det mer video? Jeg tror du er i ferd med å ta meg igjen når videoen slutter.

Dessverre klldzr. Har lett litt, men sletter det meste av videomaterialet. Det tar mye plass og det er sjeldent jeg ser veldig mye på eldre filmsnutter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt at bilen har fortjent litt kjærlighet og omtanke etter å ha fryst mutters alene i garasjen i hele vinter. Føler den er såpass hvass nå at quadrifoglioen er fortjent. Nå er det opp til meg å heve mine skills på bane...

Takk også til Masi for kjapp ekspedisjon ;o)

IMG_5984.JPG

IMG_5986.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort video fra årets første track day på Rudskogen (28.04.18) for min del. Hadde egentlig ikke planlagt dette, men det åpnet seg litt tid på ettermiddagen så jeg slang meg i bilen og dro ned. Litt ukorrekt å påstå at jeg slang meg inn i bilen, det har fra starten av vært litt krevende å komme seg inn i 4C'en. Det har ikke blitt enklere med nye seter...

Dekkene begynner å bli slitt, mest bak og det gjør at bilen understyrer litt. Mange ting å rette på kjøreteknisk, men håpet er mye tid på bane i år for å bli bedre. Målet for sesongen som jeg satte i fjor høst var å komme ned på 1.40, men det må nok redefineres... 

Tidene ifølge vår venn Harry; 1.41,27 - 1.41,71 - 1.41,79

Lav vårsol gjør at bildene ikke er de beste dessverre. 

En tanke er at videoer fra track days mm burde ha en egen 'fane' under Aktiviteter. Da kunne vi kanskje få samlet flere videoer. Jeg kunne egentlig ha lyst til å dra igang en tråd om førerutvikling for oss som ikke kjører i Corsacupen. Det blir ofte at man ikke kommer lenger enn å snakke om det 'vanlige' tingene som førerkotyme, hvile og drikke mye osv.. Ikke noe galt med det, men det kunne vært fordelaktig å strukket det litt lenger. Hva tyks?  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en tanke: Denne er vel ikke så forferdelig langt unna å ha nødvendig utstyr til å delta i Corsaen? Bur må vel inn, ellers har du vel det meste? Høres jo konkuransedyktig ut den tiden der i hvert fall. :)

Monterer du transponder så får du mer nøyaktig tidtagning også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Forzaalfa skrev:

Bare en tanke: Denne er vel ikke så forferdelig langt unna å ha nødvendig utstyr til å delta i Corsaen? Bur må vel inn, ellers har du vel det meste? Høres jo konkuransedyktig ut den tiden der i hvert fall. :)

Monterer du transponder så får du mer nøyaktig tidtagning også. :)

Det hadde selvsagt vært morsomt, men har tenkt å beholde skiltene på bilen. Jeg fikk en meget godt tilbud på denne hos Alexander i fjor;

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-4C/Body-Styling/Alfa-4C-Bold-In-Roll-Cage::7890.html

Jeg var supertent, men en 'bekjent' på biltilsynet var lite entusiastisk (for å si det mildt...). 

Har kjapt redefinert målene, er ganske sikker på at 1:38 er gjørbart når jeg begynner å gå litt hardere inn i svingene. Etter å ha sett litt på bevismaterialet (les: videoen) tror jeg det er minst 2 til 5 tiendeler å hente i  hver sving. Som du ser har jeg en Racelogic Vbox Laptimer montert som gir meget nøyaktig data. Har bare ikke hentet det ut enda...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, integrale skrev:

Jo enig i det, herlig ratting av en virkelig rå sak😽

Ja, jeg tenker det egentlig ikke har noe å si hva slags bil en kjører med, men mer hva en får ut av kjøringen. Da burde vi satt ting litt i system. Det er selvfølgelig kanskje slik at flere her på forumet har stor kunnskap og erfaring, men det kunne være fordelaktig om vi andre klarte å tilegne oss litt av denne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort innpå med liten video fra forrige track day 18.05.18. Beste runde på videoen 1:40,81, men ny pers ble 1:40,06. Får laste opp video av det senere, hvis jeg finner igjen fila. Var sjanseløs når AMG GT'en dro til på rettstrekkene. Allikevel fornøyd med tid gitt at dekkene har hatt så mange 'heat cycles' (kommer ikke på noe godt norsk uttrykk) at de burde vært skiftet. Uanz bra trening.

27.05.18; Liten justering av tidene. Fetteren min så på videoen og stusset litt på tidene. Har hentet ut dataene av Racelogic-boksen som er mye mer nøyaktig. Rundetidene på videoen er 1:40,85 og 1.39,36!!! Det er jeg superfornøyd med, gitt at jeg ser jeg gjør mye feil og at dekka ikke er de beste lenger. Så får det heller være så forsmedelig det bare er at AMG'en tar meg på power..

Endret av Rosso 4C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt ikke alt tar like mye tid...

Steinharde carbonseter og racing-understell blir litt slitsomt på dårlige veier.

Enkel løsning, mmmm... memoryfoam

5 vel anvendte minutter :)

eyz1RJTIQ%mP5DjN0PVDIQ.jpg

U3DlHSWiR0CnyaaCC+q0Pg.jpg

CwRUT2jmQ%OoGA%twjCsDg.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert flere som har gjort dette, men allikevel en kjekk liten ettermiddagsfix. Har aldri syntes bompengebrikken har vært særlig pen, men blir nesten usynlig i matt svart. Satte en liten teipbit over nummeret og strekkoden. Ikke de beste bildene, men selvforklarende...

Takk til Ali Kowkabi for tipset!

IMG_6252.JPG

IMG_6253.JPG

IMG_6255.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, integrale skrev:

Dette ble bra ja, takk for tipset. Blir du å se på ID 2018. Ser ut til at du får flyttet den 4C godt :)

Jeg jobber med saken, men fruas arbeid gjør at vi holder ferie i august. Feriested er på Fjellsæter i Sykkylven, ikke langt fra Ålesund. Ergo er det litt logistikk som må på plass for at jeg skal få det til. Har aldri kjørt på Vålerbanen, og det vil en jo ikke ha hengende på seg... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjellsætra hørtes kjedelig ut på sommeren, så spørs om du ikke må ta fri den helga :) Nei da skjønner det, hadde vært kult å se 4C i action. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teledialene måtte på i dag pga EU-kontroll. Hadde nesten helt glemt hvor fine de er på bilen. Ble mer behagelig å kjøre med også, i den grad en 4C er komfortabel... Så en gullfarget GTAm felg fra Alfaholics i dag, tror det blir neste farge på dem. 

IMG_6270.JPG

IMG_6271.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fargen. Har sendt mail til Alfaholics og spurt pent om å få fargenummeret. Hadde ikke sagt nei takk til slike på 4C'en heller...

images.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et ikke helt riktig plassert innlegg dette, men litt 'moody' på ferie uten 4C'en samt at det etter sigende er slutt på produksjonen av coupemodellen. Ekstra bittert at Italiaturen i mai, for blant annet å se produksjonslinjen til 4C'en på Maseratifabrikken, gikk i vasken. Godt det finnes entusiaster som lager vanvittig gode videoer som kan nytes på Youtube, bl.a. Davide Cironi legger ut mye Alfasnadder. Se og nyt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følte meg litt usikker på dagsform da jeg kom til Vålerbanen på Italiensk Dag 18. august. Feriebilen hadde blitt pakket, hytta vasket ut og ni timers kjøretur senere sto jeg i garasjen og tittet på 4C'en sent kvelden i forveien. Gjensidig gjensynsglede, batteriet ikke utladet, startet på første forsøk. Valgte å neglisjere værmeldingen og satte på banehjula med litt slitte R-dekk. Antagelig ikke det smarteste valget. Rakk følgelig frem til Våler akkurat i det regnet startet lørdag. Fikk allikevel med meg det meste av det flotte arrangementet klubben står bak, men skulle selvsagt gjerne vært der litt før. Fikk ligge bak forumets egen klldzr(?) blå GTV tror jeg på første stintet, super kjøring og fint for meg som ikke har kjørt på Vålerbanen før. Artig bane selv i alt regnet. Må forresten takke herren som var så vennlig å banke på døra og påpeke at jeg hadde satt GoProen på taket av bilen mens jeg satt og fomlet med beltet. Droppa derfor å filme første stintet. Andre stintet ble litt utpå ettermiddagen med Gabriel (som skal studere bildesign i Italia - lucky duck) som copilot. Beklager alt det meningsløse tøvet som renner ut av munnen min. Verdt å merke seg er Giulia TI 1300'en i begynnelsen av videoen. Her snakker vi kjøring...

Presterer ellers å gjøre en skikkelig blunder etter å ha vært på banen i 20 minutter og har bestemt meg for å roe ned. Ikke kjøreforhold å være uoppmerksom på. Resultatet taler for seg selv...

Utrolig klønete og ganske flaut. Et ufattelig kostelig øyeblikk når Gabriel og jeg stadig sittende i bilen oppe på skuffa til redningstraktoren hører Christian Lagaard tilkalle oppmerksomhet mens han filmer på utsiden av gjerdet. Årets julehilsen? Dagens siste stint ble det beste, men da hadde kameraet tatt en 'pause'.

Resultatet av utkjøringen ble at innerskjermen foran på førersiden hadde revnet. Antagelig pga en stor stein, men det var ingen skader på baksiden. Heller ikke særlig mye sand. Så godt som nytt ved hjelp av strips og duct-tape.

IMG_6359.JPG

IMG_6361.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur på Rudskogen sist fredag. Ikke veldig imponert selv over egen kjøring. Grep må tas. 

Ganske sikker på at det kommer til å gå fortere på klubbens dag på Rudskogen lørdag...

Takk til May & Masi!

Og øh, nei dette har også fint lite å gjøre med 4C'en som prosjektbil. Kommer mer info om det senere...

KfLGEmYbSE6NbgBj78jZ7g.jpg

3Hu7XwRPSQi4t87DhsgHKg.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Rosso 4C
      Selger et nytt og ubrukt sett med Alfaworks spacere som dramatisk forbedrer styringen på 4C'en. Med disse påmontert forsvinner det litt merkelige 'dødpunktet' på rattet i det du begynner å svinge, før du merker at dekkene griper. Styringen vil oppleves som mer 'direkte'. I tillegg slipper du at bilen sporer så mye når du kjører på dårlig vei, plutselig kan du kjøre med bare en hånd på rattet...
      Alfaworks lager 3 utgaver av spacerne. Dette er de raffeste, Race Spacers.
      http://live.alfaworkshop.co.uk/synergy/4C.php#lastPage1/6
      Dette er en reversibel modifisering hvis man senere skulle ønske å gå tilbake til standard. Selges fordi jeg har valgt en annen løsning som ikke er direkte reversibel på min 4C. 
      Holder til i Asker.
      Kr 1500,-

• Av Rosso 4C
      Selger nytt Omp Racing 4-punktsbelte, svart, i org eske. Aldri vært montert eller brukt.
      ECE godkjent.
      Varekode DA508071
      Kr 700,-

Holder til i Asker

• Av Rosso 4C
      Selger et sett med Novitec track day felger med dekk spesielt tilpasset 4C.
      Felgene er produsert for Novitec av Team Dynamics og kan særlig anbefales for de som har 18/19" felgoppsett på 4C'en. Dette oppsettet hjelper godt mot understyring når du kjører 4C'en på bane og vil komme spesielt bra til sin rett hvis man har skiftet til coilovers eller endret hjulgeometrien. 
      http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-4C/Rims/Alfa-4C-Rim-Set-Novitec-N11-Black::6808.html?language=en
      Felgene leveres komplett med Toyo R888R 215/45-17 og 235/40-18 monterte på felg. (Det ble bestilt og skulle vært 245 bak, men ser at det er 235...) Det er også montert OE TPMS ventiler, men jeg synes strengt tatt ikke de har vært nødvendige. Fint nok på landevei, men på bane hvor man prøver litt med forskjellig dekktrykk blir det fort irriterende. Det er også montert AR senterkapseler og sorte hjulbolter medfølger. Toyo dekkene på 4C'en har vært en liten skuffelse for meg, men de vil holde noen dager på banen til. Felgene er feilfrie, med unntak av en liten bit maling er borte på en felg og en av felgkantene er litt ørlite oppskrapet (se bilde).
      Selger også et helt nytt og ubrukt sett med Michelin Pilot Sport Cup 2, 215/45-17 og 245/40-18. Pris på Dekkonline pr. d.d. er omlag 8000,-. 
      Sett ut fra at felgene kun passer på 4C'en selges alt helst samlet. Holder til i Asker.
      Kr. 14.000,-

• Opprett ny...