Gå til innhold
Atle Simonsen

159 TI 2008 Jtd

Anbefalte innlegg

Nok en Alfa 159 på tunet. Er usikker på om det my08. Hvordan finner jeg ut det? ZAR93900007153111 er i alle fall understellsnummer. 

Er noe ulyd i kassa på denne også, men kun ved belastning. Forsvinner ved å trykke inn clutch eller uten belastning i gir. Tips?

Ellers er det nok litt å gjøre. Skal ta den på eu kontroll for å se.

20180104_224628.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

My08 har vel flat sittepute i baksetet som er lett å se ifht de eldre

Endret av ODDATLE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye jobb er nå ny girkasse på plass. Kjøpte også girolje til 1200kr literen for å se om det kan gjøre at denne girkassen holder.

Nye skiver og klosser rundt om også på plass så da skulle den bli eu godkjent på mandag. 

Så da gjenstår hellakkering om et par uker så har vi straks en strøken bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bærer det av gårde til lakkerer. Blir hellakkering selv om det ikke er nødvendig, men da slipper man farge forskjell. Ikke noe skadet bare generelt mye steinsprut og riper.

Trenger forresten nye klips til sideskjørt og emblem foran og bak. Hvor får man tak i dette?

20180218_143254.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.2.2018 den 9.11, Atle Simonsen skrev:

Kjøpte også girolje til 1200kr literen for å se om det kan gjøre at denne girkassen holder.

Hvilken olje får du til den prisen? O.o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner det kribler litt etter rød bil. Har nå hatt 2 røde og 2 svarte alfaer, og kjenner meg litt vaklende på hva som passer hvilke bil best.

Har vel konkludert med at svart er "trygt" da den ikke falmer så lett, selv om bulker og skavanker synes lettere. Dog er nok rødt det stiligste, men da må det være fersk lakkjobb slik du har. Alternativ nyere modell. Er sykt tidkrevende å holde en eldre rød bil... :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med for en hellakkering? Vurderer det samme selv på min, men er helt ukjent med hva det koster....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...