Gå til innhold
Enfemni

Skifte blinklys

Anbefalte innlegg

Bare et lite spørsmål: Hvordan kommer jeg til for å skifte blinklyslampene som er på siden av bilen (på forskjermen) på en 159? Er blinklyset bare trykket på plass så det bare er å vippe ut, eller er det noen spesiell teknikk med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det teori og praksis...  Forstår det slik at den skal skyves fremover, noe som går, men får den ikke til å løsne. Det står at den skal skyves fremover «in order to press the catch». Er det noen hake som skal presses inn, eller skal den løsne «av seg selv» ved å dra den ut i front?  Bare noe merkelig at den skal løsne i front når haken synes å sitte i bakkant.  Redd for å bryte for mye på og at noe går til helvete..... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fikk det til nå med fæl banning og grasiøs omgang med en plaststekespade for å få den laus. Rart at man ikke viser til bruk av stekespade i instruksjonsboken. ALT må man tenke ut sjøl.... ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av duetto
      Hei.
      Noen som har en venstre halogen/H7 frontlykt til166?
      Jeg trenger en for å få bilen gjennom EU/PKK da vi har fått mangelapp på for svakt lysbilde.
      helst i nærheten av Haugesund.

• Av Alfaduden
      Hei,
      Jeg får ikke aktivert parklys når bilen synes det er for dunkelt ute.
      I bryteren for lys på Stelvio og Giulia er den jo fjærbelastet mot parklysene. Jeg får derfor ikke aktivert parklys når jeg selv ønsker. Må dette programmeres? 
      Jeg kunne tenkt meg å bruke park/tåkelys kominasjonen innimellom når det er lyst nok til det, men bilen godtar altså ikke dette.
      Skulle også gjerne ha aktivert tilt på speilene ved rygging, noen som vet om dette går?
      Ellers er Stelvioen en kjempebil! Helt rå å kjøre, selv med "bare" 210 hk... 
    • Av Alfaduden
      Har en stk. brukt tåkelampe til 159 liggende å slenge i kjelleren. Den er hel og fin og fungerer bra, dog er den brukt og noe steinsprut/matt glass må påregnes.

Sendes mot frakt og 150kr, evt. hentes i Tønsberg for samme pris.  

PM eller sms 908 14 570
      -Magnus
    • Av Barten
      Hei
      Min kones GT 2,0 2005 modell har vært på EU kontroll. Noen mangler, og den værste var lyset der venstre nærlys (xenon) ikke virker. Verkstedet prøvde å skifte pære, men fikk det ikke til. Et eller annet med justeringsmekanismen som ikke virket. Så etter å ha sjekket priser på lykter tenker jeg å bestille to nye halogen lykter og skifte ut hele xenon dritten. Lyset har vært mildt sagt elendig fra dag en (hatt bilen siden 2010), og det kan ikke bli værre med nye halogenlys. Prisen har jo også noe å si. Ca 3000 for 2 halogenlykter mot ca 10000 for to xenon/halogenlykter som hun har nå. Vet noen hva det innebærer av elektrisk wizardry å gjøre dette? Ser det står på de fleste lyktene jeg har sett på at de er beregnet for elektrisk regulering. Kan samme opplegg brukes som på xenonlyktene da eller? Jeg er takknemlig for gode råd nå. 
      Mvh Barten
  • Opprett ny...