Gå til innhold
Multijet

Pop med 500e

Anbefalte innlegg

Bilen er knall å kjøre og kul å se på.

Jeg opplever likevel, på drøye 180 cm og tjue kilo for mye, at jeg ikke sitter veldig godt - til tross for at den er (ifølge artikkelen) bygd for amerikanske rumper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er folk fornøyd med 500e? Om en skal hive seg på elbil bølgen er jo Fiaten absolutt det visuelt kuleste av småbiler.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortstått at endel savner hurtiglading. Det tar minst 3-4 timer å lade den opp, og rekkevidden er jo ikke allverden. Vinterstid skal man nok ikke regne med stort mer enn 8 mil, da den vel heller ikke har varmepumpeteknologi.

Disse er importert fra USA, så sjekk at bilen har beskyttelsesplate under motor. Ville også spandert antirustbehandling.

Endret av Multijet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sitat

Har en 500e som bybil / pendlebil og er veldig fornøyd med den. Er billig i innkjøp, er morsom å kjøre og er mer romslig og praktisk enn man skulle tro. Sittestillingen er som alle Fiat 500 litt rar og ikke alle vil finne seg til rette, men jeg sitter i allefall godt med mine 175. Dette er uansett ikke bilen der man sitter flere timer i strekk. Opplevd rekkevidde er opptil 15 mil sommer og ned i mot halvparten på de kaldeste vinterdagene. Varmeapparatet på denne stjeler mye rekkevidde, men slik er det på alle elbiler selv om en varmepumpe nok hadde hjulpet. En ulempe jeg har erfart med disse er delerpriser. Siden FCA ikke vil supportere forhandlere i å skaffe deler må det hentes via alternative kanaler og prisere kan være mye høyere enn til tilsvarende Fiat 500. Og er heller ikke så mange deler som går om hverandre til vanlig Fiat 500 og 500e. Amerikanerne har endret mer enn å bare bytte ut drivlinjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...