Gå til innhold
MariusB

Tips for ettermontering av touch-skjerm på 159 (Nav)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer fra å innstallere ny spiller, touchskjerm, i en 159 med radio uten touch? Etter hva jeg har skjønt fra å søke litt rundt, både her og på nettet er den litt mindre enn den som har NAVI. Så er nå litt skeptisk til de enhetene som "passer til 159" ettersom jeg ikke vet hvilken.

Er form og størrelse på disse helt standard? Synes de fleste jeg finner har langt mer spisse kanter enn orginal spiller, noe som må føre til dårlig fit?

Om noen nylig har gjennomført dette, og kunne gi noen tips hadde det vært godt motatt. Skulle hatt en spiller med touch display, GPS (Gjerne bare gjennom mobilen, android), DAB+, USB og/eller AUX som passer godt til dashbordet og kommuniserer med ratt kontrollene...

Eventuelt om det blir vanskelig, er det noen som har vært bort i AUTODAB og lignende enheter? Skjulte og integrerte DAB enheter. Hørte på RSA og de sa de hadde sluttet å innstallere den form for DAB, fordi det var kun en evig klagestrøm fra kunden og løsningene var rett og slett helt elendig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt mer leting, kom jeg over en post som spesifiserte at den skulle passe til 2005 og ut radio uten skjerm. Noen som har noe erfaring med Seicane? https://www.seicane.com/2005-onwards-alfa-romeo-159-radio-replacement-with-android-hd-touch-screen-dvd-player-blutooth-car-system-3g-wifi-mirror-link-obd2-steering-wheel-control-rearview-camera-1080p-video-s126007 Den ser jo hvertfall ut til å skulle kunne passe ordentlig med hjørnene og. Uten DAB men med et integrert dab adapter som tilbehør jeg ikke vet noe særlig om.

Synes det er et stort pluss at denne ser ut til å passe godt inn i orginal looken.

Endret av MariusB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er noe mer hokus pokus enn at du kjøper en dobbel DIN-spiller. Jeg har det i min etter forrige eier, og det matcher greit med interiøret.

72_1755806701.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk montert denne i sommer: https://www.carjoying.de/android-autoradio-stereo/universal/7-double-din/joying-newest-intel-cpu-ram-2gb-rom-32gb-system-android-5-1-1-lollipop-7-inch-full-touch-screen-car-autoradio-universal-double-2-din-quad-core-hd-1024-600-gps-car-radio-support-pip-bluetooth-4.html

Var ikke plug-and-play, for å si det mildt. Men fikk det til å funke til slutt. Måtte ha CTSAR002.2 for at rattbetjeningen skulle fungere.

Men nå som alt fungerer, må jeg si meg veldig fornøyd. Noe av det nyeste innen Android enhet til bil - veldig kjekk!

IMG_20171123_162255.jpg

IMG_20171123_162318.jpg

IMG_20171123_162416.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en android-enhet til bilen min selv, men har lest litt av hvert om hvor robuste disse enhetene er. Hvordan vil dere si lydkvaliteten og nivået er i forhold til originalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 23.11.2017 den 4:48 PM, tbmul skrev:

Fikk montert denne i sommer: https://www.carjoying.de/android-autoradio-stereo/universal/7-double-din/joying-newest-intel-cpu-ram-2gb-rom-32gb-system-android-5-1-1-lollipop-7-inch-full-touch-screen-car-autoradio-universal-double-2-din-quad-core-hd-1024-600-gps-car-radio-support-pip-bluetooth-4.html

Var ikke plug-and-play, for å si det mildt. Men fikk det til å funke til slutt. Måtte ha CTSAR002.2 for at rattbetjeningen skulle fungere.

Men nå som alt fungerer, må jeg si meg veldig fornøyd. Noe av det nyeste innen Android enhet til bil - veldig kjekk!

IMG_20171123_162255.jpg

IMG_20171123_162318.jpg

IMG_20171123_162416.jpg

Vurderer også noe lignende dette da jeg ikke kan klare å finne noe fra f.eks. Pioneer som jeg synes ser pent ut i 159. Det beste hadde vært en spiller som ikke var helt firkantet i alle former og i matt svart, men det klarer jeg ikke finne.

Hva synes du om lyden i denne, er den ok og på høyde med den originale? Hvordan er det med lyset på skjermen, justerer dette seg automatisk etter lyset ute, eller må du manuelt justere lyset etter dag/natt?

Har også vurdert noe slik som denne, men vet ikke om noen har noe erfaring med disse?: https://www.seicane.com/2005-onwards-alfa-romeo-159-radio-replacement-with-android-hd-touch-screen-dvd-player-blutooth-car-system-3g-wifi-mirror-link-obd2-steering-wheel-control-rearview-camera-1080p-video-s126007

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7.12.2017 den 8:18 PM, Bue skrev:

Vurderer også noe lignende dette da jeg ikke kan klare å finne noe fra f.eks. Pioneer som jeg synes ser pent ut i 159. Det beste hadde vært en spiller som ikke var helt firkantet i alle former og i matt svart, men det klarer jeg ikke finne.

Hva synes du om lyden i denne, er den ok og på høyde med den originale? Hvordan er det med lyset på skjermen, justerer dette seg automatisk etter lyset ute, eller må du manuelt justere lyset etter dag/natt?

Har også vurdert noe slik som denne, men vet ikke om noen har noe erfaring med disse?: https://www.seicane.com/2005-onwards-alfa-romeo-159-radio-replacement-with-android-hd-touch-screen-dvd-player-blutooth-car-system-3g-wifi-mirror-link-obd2-steering-wheel-control-rearview-camera-1080p-video-s126007

Er meget fornøyd med denne. Lyden er veldig bra, men nå syns jeg de standard stereo systemet i bilen er overraskende bra. Har ingen nød for å oppgradere hverken spiller eller høyttalere. Lyset på skjermen kan jeg sette på automatisk og justerer seg selv, og er ganske responsiv ift. når man entrer tunnel og dag/natt. Topp moderne, så her kan du koble tlf via blåtann eller wifi, rask og responsiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er GPS-en på disse spillerne? I min gamle 159 hadde jeg en sånn generisk kina-ræl spiller hvor GPS-en slett ikke fikk signal hvis jeg ikke var på flatlandet i Østfold et sted. I den nye 159-en min  (2010 2.0 JTD SW TI) har jeg den navien der mange av innstillingene vedrørende komfort og preferanser gjøres (f.eks autolåsing av dører over 20 km/t osv). Hva skjer med dette hvis jeg bytter spiller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.12.2017 den 1:38 PM, tbmul skrev:

Er meget fornøyd med denne. Lyden er veldig bra, men nå syns jeg de standard stereo systemet i bilen er overraskende bra. Har ingen nød for å oppgradere hverken spiller eller høyttalere. Lyset på skjermen kan jeg sette på automatisk og justerer seg selv, og er ganske responsiv ift. når man entrer tunnel og dag/natt. Topp moderne, så her kan du koble tlf via blåtann eller wifi, rask og responsiv.

Ble til at jeg bestilte samme enheten som den tbmul. Fått den nå, men ikke fått montert den, bare koblet den opp for test midlertidig. Ser ut til å fungere bra det lille jeg har testet, men har igjen å få montert og testet under kjøring. Hvordan har du gjort det med ramme rundt spilleren? Jeg kjøpte et sett med rattadapter, ramme og alt som trengs fra Connects2, men det viser seg jo at fronten på denne spilleren er litt større enn standard 2DIN og derfor ikke passer i plastrammen fra Connects2. Må derfor finne en måte å kutte litt større hull i plastrammen uten at det blir stygt. Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.12.2017 den 20.30, Ipanemabraun skrev:

I den nye 159-en min  (2010 2.0 JTD SW TI) har jeg den navien der mange av innstillingene vedrørende komfort og preferanser gjøres (f.eks autolåsing av dører over 20 km/t osv). Hva skjer med dette hvis jeg bytter spiller?

For å svare på mitt eget spørsmål: dersom man har navi connect+ (med komfortinnstillinger, kjørecomputer etc) så må det foretas en proxy alignment ved hjelp av MultiECU Scan, når man har skiftet spiller. Komfortmenyen og andre innstillinger blir da tilgjengeliggjort på det røde displayet i instrumentclusteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...