Gå til innhold
Alfaduden

Tåkelykt 159 Selges for en sekspakning

Anbefalte innlegg

Har en stk. brukt tåkelampe til 159 liggende å slenge i kjelleren. Den er hel og fin og fungerer bra, dog er den brukt og noe steinsprut/matt glass må påregnes.

Sendes mot frakt og 150kr, evt. hentes i Tønsberg for samme pris. :) 

PM eller sms 908 14 570

-Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Kristian V
      Tenkte det var på tide å lage en egen tråd til denne bilen. Har hatt det her på tidligere biler jeg har eid, så selv om det ikke skal skje de helt store med denne bilen av modifikasjoner osv, så får det heller bli en bildetråd og evt litt småting som skulle bli gjort.

Hadde ønske om å kjøpe meg 159 helt siden modellen ble introdusert, men pga litt for dårlig økonomi så ble det liksom aldri noe av, bilen var jo også dyrere den gang.
      Men så, for et år siden... Etter å ha vært uten jobb en stund, og helt uten bil i 2 år fikk jeg meg ny jobb i april i fjor. Jeg skulle nå handle bil til max 200.000,- og var fast bestemt på at det skulle være en 159!
      Ville helst ha en TI, men med litt fornuft i tankene, så ville jeg heller ha en 2.0 JTDm og ikke den gamle 150hk 1,9en. Så da ble biler med 2-literen prioritert, og de var det ikke så mange av til salg på den tiden akkurat. Noen var det, men enten var de kjipe ellers, eller mye dyrere enn jeg råd til. Men av ren lykke så dukket denne bilen opp på Finn.no ikke så langt unna meg, nærmere bestemt Skien. Den hadde til og med de TI-bitene jeg helst ville ha - 19" felgene, store bremser og sportsinteriøret med de gode setene og rattet, og en kilomterstand på kun 76,000km kunne jeg ikke motstå fristelsen. Så allerede i Mai sto endelig drømmebilen parkert på utsiden av leiligheten min - En 159 Sportwagon 2.0JTDm med 170hk  
      Den hadde og benevnelsen "Sport", uten at jeg vet helt hva det innebærer, annet enn at det kanskje bare er de nevnte TI-bitene, men ikke "plastikken" og stylingen, røde sømmer i interiøret osv. Litt usikker på om "Sport"-utgaven har noe senk. Min virker hvertfall lavere enn de helt orginale 159ene, kanskje(se bilde lenger ned)?!

Første bildet jeg tok av bilen, første kvelden den kom hjem, som ny lykkelig eier:

Nå som jeg har hatt bilen i snart et år er jeg fortsatt en lykkelig eier! Den er artig å kjøre litt aktivt på svingete veier, med et herlig drag fra motoren, selv om det er diesel  Mye kraft som drar den ut av svingene ved pådrag!

Har ingen store planer om massive forbedringer, men på kanskje-listen står soting av ruter, chipping(205hk/430nm), ny CD-spiller uten å oppgradere høytalere, selv om jeg har masse stereoanlegg liggende som sikkert hadde gjort seg her, fra Seas. Men syntes lyden i bilen nå er faktisk ganske bra, til original å være, selv uten BOSE. Har og vurdert senkesett, men syntes faktisk bilen er både lav og stiv nok som den er, begynner nok å bli en gammel mann!

Litt fler bilder tatt i fjor sommer/høst:

Et bilde som fint viser høyden på bilen, og grunnen til at jeg lurer på om den er senket:

• Av CatoK
      Hei, er det noen som har koblingen mellom fjærbein og nivåsensor til 159 med xenon liggende? 
    • Av CatoK
      Hei, har en 159 TBI som trenger en overhaling av girkassa type M32.
      Har lekt litt med tanken om å få inn en F40 girkasse, evt. skaffe en Q4 donorbil og bruke til å bygge om selv om ikke disse akkurat vokser på trær... (Sverige?)
      Noen som vet om dette er mulig både teknisk og ikke minst med tanke på godkjenning? Hvorfor den ikke ble levert med dette skjønner ikke jeg  Utslipp? 
      Etter litt research har jeg kommet frem til at blokka på TBI visstnok er bygd på JTD-blokka og boltmønsteret for girkassa visstnok skal være likt over hele linja. 
      Dvs. for å få inn en F40-kasse så må en bare nytt svinghjul/clutch og girvaier(?), men er det bolthull i TBI-blokka slik som det er i en JTD-blokk slik at en får montert Q4-transferkasse?
      Resten av drivverk ville vel vært å bare flytte over? Andre utfordinger? VDC måtte kanskje oppdateres/flashes?
      Er det noen som vet noe om dette, eller bare har en mening så skyt ut! Alternativet er overhaling av girkasse og å få inn en ordentlig diff.
      mvh Cato

• Av Alfa_159_TBI_TI
      Alfa Romeo 159 har skjulte fasiliteter
      Se video 
      Der er opplyste i videoen at man kan omprogrammer disse fasiliteter, er det muligt?

Er der noen der har erfaring med disse fasiliteter ?

Kunne tenke meg at endre på programmeringen omkring at lukke alle vinduerne samtidigt, kunne tenke meg at denne funksjon kunne legges på dobbelt klikk på låsning av dørene, er det muligt og hvor kan ,man finne informasjon om omprogrammering !!
    • Av Lien
      Jeg har en 159 som justerer høyre speil opp og til høyre av seg selv. Før jeg begynner å lete etter feilen tenkte jeg å spørre om noen har en ide til hva som kan være galt.
      Det forekommer under kjøring, men oftest når man setter bilen i revers.  Men heller ikke alltid da.
      På forhånd takk for svar
  • Opprett ny...