Gå til innhold
Dysan

Hvilke fester bruker dere til bensintank 105 serie

Anbefalte innlegg

Hei,

Tok ut bensintanken på Bertonen min pga bensinlekkasje. Tanken er festet på flensen som går på utsiden av tanken til karosseriet. På min var det mye forskjellige skruer og klips og noen plasser var der ingen ting. Ny tank med tetningslist er på vei og nå skal det festet ordentlig. Har dere noe tips hva jeg kan bruke av skruer og klips. Hva dere andre gjort? Gjennomgående bolter med skive og mutter?

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei , på min -Duetto'n- Jeg gikk på karrosseri verksted og fant passende karrosseri klipps og tilhørende skruer .Jeg la jeg først gummi pakningen rundt flensen på tanken , og merket hvor hullene skulle være. Så klippet jeg hullene i pakningen med en hull tang. Sett på klipsene på karrosseri og legg tanken ned i uten pakning. Nå- Få klipsene helt riktig på plass mot hullene på tank flensen . Ut med tank igjen. For å få pakningen / hullene til å ligge riktig , mens man legger ned tanken, hold pakningen på plass mot karosseri med vanlig stålstreng . Altså streng gjennom pakning/klipps/karrosseri med en liten knekk på toppen- så den ikke faller ut. La det være litt lengde på strenge enden som henger ned under, så drar du dem ut etter hvert som skuene festes . Saus til alt med rustbeskyttelse før du legger tanken i siste gang -hvis du tror på sånt. 

Lykke Til !

DSC_0025-003.JPG

Endret av Duetto105

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Duetto, selvfølgelig :D. Det er jo løsningen :D du kommer med. Så langt klarte ikke jeg å tenke og med karrosseri skruer pluss klips er jo kanon. Takk også for montertings tipsene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...