Gå til innhold
Atle Simonsen

Motor til gtv6 116

Anbefalte innlegg

Skal nå overhale toppene på min 2.5, men vurderer å bytte om noen har en overhalt å selge. Gjerne med andre kammer slik som den som lå her til salgs tidligere. Min er 1985 modell så bør passe rett i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Atle Simonsen skrev:

Det er aktuelt. Ny reim også? Hva er gjort?

Den har fått full overhaling av en dessverre avdød Alfisti, men "kjent" i miljøet. Det er en del år siden, så reimen er ikke ny, men det meste annet er, og motoren ser nærmest ny ut sammenlignet med det man er vant med. Selv diverse klemmer, rør og skruer har den originale gullaktige fargen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Atle Simonsen skrev:

Hvor lenge siden er Det? Er jo i hovedsak ventiltetninger som er feil på min.

Er nok omkring 10 år siden tenker jeg. 

Kanskje noen her kan svare på pm tetninger blir dårlige uten å ha vært varme eller ligget i dårlig olje? Ikke sikkert de faktisk gjør det. Tviler egentlig på at pakninger alltid er "nyproduserte" når man kjøper de. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4000 med din I bytte. Og innbytte fordi jeg ønsker å ha en hel v6 I "reserve" og til mulig fremtidig v6 turbo 2,5 12v prosjekt med 9:1. Ellers måtte jeg kjøpt meg en annen motor senere. Har ikke annen komplett v6 til transaksel utenom en ombygget 164 motor som står i race-prosjektet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...