Gå til innhold
Era

Alfa Romeo 156 2,5 24v v6 rep objekt med store oppgraderinger.

Anbefalte innlegg

Alfa Romeo 156 2,5l 24v v6 rep objekt med store oppgraderinger.

 
Bilen er kjørbar. 
 
Selges for 15.000,- (evt bud over) som er under selvkost pga har ikke tid til dette prosjektet.
Omreg inkludert hvis den selges innen 1mnd.
216.000km har kun de dekka som stå på som er piggfrie utslitte 225/45-17 forran og bra 205/45-17 bak.
 
Ferdig rustsveiset og påkostet mye deler av tidl eier og enda mere av meg.
Hel og grei i lakken men ikke strøken.
 
Ideel track day Alfa for en meget rimelig penge, plannen var å bygge ring ræser og trackday toy.
 
Sølvmetallic, sort skinninteriør, flere detaljer lakkert i bilens farge som gjør den endra renere i linjene. Mittkonsoll i bilens farge 
Originale sport sideskjørt. Originale Selespeed 7x17 felger.
 
Motor 2,5 24v v6 med store 44mm innsugsrør og squadra chip = 211hk 240nm.
Nybyttet tannreim, strammer og løpehjul.
2år gml vannpumpe.
Ny termostat og termostat hus.
Ny radiator.
Ny luftmasse føler.
Ny lambdasonde.
Nytt drivhjul og kile til tannreimshjulet på veiva.
Ny clutch slave pumpe brakett.
Ny slave pumpe på clutch
Nye GTA kopi frontlykter.
Nye simringer på kammer og front på veiv.
Nye O-ringer på kjølerør mellom termostathus og topper + rør til vannpumpe.
Nytt bakere nedere motorfeste.
Nye bærearmer oppe og nede begge sider forrand.
Novitec rustfritt eksosanlegg gir en rå lyd.
Konfilter slitent å bør byttes.
GTA svinghjul og clutch ref tidligere eier.
Nytt EibachPro kit (fjærer og dempere) godkjente i vognkort.
Eibach store krengningshemmere / stab stag forran og bak.
Omp  tårnstag forrand og bak.
Alu plate under motor bulkete.
Stålomspunnede bremseslanger.
Cylinderne er trykk testet å er 93-95% tette på samtlige cylindre.
Sikkert mere som jeg har glemt.
 
Samlet nypris på delene er nærmere 50.000,-
 
Problemet med bilen er som følger:
Motor har trolig rådebank. 
Olje trykkslampa blinker og motor rakler på tomgang når den er varm og ruses lett.
Starter går litt tregt tilbake å skriker derfor litt men funker
Defekte indre drivaksel mansjetter.
Har ikke kikket nøye på resten av bilen da jeg kun har eid den i noen uker.
 
Kan kjøpes til: 
Q2 diff brems ny i eske med lager og tilhørende tetteringer 8000,- (under selvkost).
7x17 originale 156 Facelift felger uten dekk. 1500,-
Nye drivaksel mansjetter.
 
Bilder kommer.
Annonsen oppdateres fortløpende.
 
Skambud er lov men blir trolig avvist da blir den lagret og byttet motor i evt bygget om med 3L da jeg har det på hånda.
 
Erik Askjem
9530tredve75
Erik.askjem(alfakrøll)gmail.com
 
 

IMG_0155.JPG

IMG_0156.JPG

IMG_0157.JPG

IMG_0158.JPG

Endret av Era
Lagt til bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vurderes denne solgt i deler etter at jeg fant rust i kanalene ikke ille 1 til 2 dager med sveising å alt dekkes av kanalskjørtene.

Men trenger du deler så kontakt meg så skal jeg reservere de.

OBS! bilen er EU godkjent.

Ny tråd med deleliste og priser dukker opp så fort jeg rekker å lage den.

 

 

Erik A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende innhold

    • Av wolver
      Hei.
      Finnes det noen som har en bakre mellom demper til en Alfa 75 2.5 liter?
      Den trenger ikke være strøken eller ny så lenge den er hel!
      Mvh
       
      Lars Ola Amundsen 
       
      Tlf: 97564663
    • Av [email protected]
      Har en 2005 modell 156 til salgs på finn.no. 
      Kjørt lite, litt lyd fra utløserlager. Vil ha prisforlangende på finn for bilen, men om noen vil bytte clutch selv så selges den for 30000, - (clutch og utløserlager følger med) 
       
      Espen Haugland 
    • Av Alfaduden
      Hei igjen. Alfaduden er tilbake. Tilbake til røttene denne gang!

      Introduksjon:
      For de av dere som har fulgt meg en stund vet dere at jeg startet som 16 åring med plan om Alfa som første bil. Dro til Sverige sommeren 2003 og tittet på en rød 75 TS. Ble ikke handel den gangen som 16-åring, men et halvt år etter ble en svart 75 TS hentet i Trondheim. Litt sliten, men fungere, fikk stell på den også på et vis. Et års tid senere dukket en annen svart 75 TS opp for salg i Trøndelag. Denne var myyyye finere, såvidt passert 100.000km og med litt mer utstyr. Jeg var solgt og fikk fattern med opp for å hente. Trolig Norges fineste 75 TS den gangen! Siden da har jeg tenkt at en gang, en gang skal jeg ha en med V6... 

      Nuvel nok om tidligere doninger. Etter overgang fra Oljebransje til jobb i bilrelatert bransje med mye mer spennende hverdag og utviklingspotensiale ble privatbilen solgt og jeg mottok firmabil. Tente at dette blir døve greier... Ikke ha egen bil lenger... De siste par årene har jeg fått øynene opp for veteranbiler. Det vil si så nye som mulig i grunn, men de er enkle, billige å eie og kan settes bort dersom det behøves. Har hatt flere muligheter til å kjøpe både godkjente Bertoner med bur og TS maskiner, GTV6, Alfetta GTer, Alfetta, Berlina og litt annet. Jeg ble utålmodig når firmabilen kom i hus og spredte ordet til andre. Noen treff her og der, men ikke noe "må ha" følelser.

      Etter litt søking på svenske sider kom jeg over en rasende billig 75 V6 serie en. Ringte selger mens jeg var på min siste tur offshore, men var også der for sen i avtrekkeren. SOLGT fikk jeg beskjed om av selger. 
      Tenkte litt på denne røde serie 1 75en. Begynte å like den. Hadde jo hatt sånn før også. Kjenner de til en hvis grad. Gode å kjøre, plass til folk og bagasje. Med V6 og som veteran måtte jo dette være ypperlig. Jeg bannet og steiket litt for meg selv i kontorstolen ute på Nordsjøen der da...

      Askjem fyrer jo oppunder til stadighet og tanken om 75 som veteranbil vokste større og større... Hmm. Vi spredte ordet til noen godt kjente Svenske Alfafolk og jaggu ble det ikke napp...

      Bilen:
      Det var for godt til å være sant. under 110000km, V6, rustfri, noen fine oppgraderinger og vedlikeholdt... Næææ trur ikke før jeg får se det! 
      Etter en samtale med eier ble det avtalt visning. Askjem og undertegnede kastet seg i bilen en snøtung fredagsmorgen sent i April og møtte Manne i Vänersborg.
      Bilen stod på utsiden. Det hadde klarnet opp og ikke noe spor av snø der borte. Den var rød, relativt blank og smilte liksom litt som en gammel mann med to litt blasse fortenner. Jeg så det med en gang, den så fresh ut!
      Håndhilser med Manne, får nøkler og starter opp. "-Ni måste inte dra i handbromsen! Den hänger lite på bakbromserna." Dette var beskjeden vi fikk før det bar ut på landeveien en tur.
      Kjørte den litt varm. Dro forsiktig på. Lyden får en til å grøsse. Herlig V6 sånn det skal låte. Uten katalysatorer eller plastikk luftinnsug... Her er det orntli lyd ja!
      QV kammer sa han. Konstanterte deilig drag helt opp til jeg ikke torde mer. Over 100km/t i andre gir fikk være nok. Mer å gå på sier bilen, men jeg velger å spare den. Er jo tross alt et år eldre enn meg denne her, og jeg klager på støl kropp etter en time på trening... 

      Vi snur, drar i brekket og bytter sjåfør. Søren heller sa vi begge to når vi hadde byttet site. "-inte dra i handbromsen" dukket opp igjen friskt i minne hos begge to.. Nuvel. Ta det pent tilbake de kilometerene vi hadde hjem. Askjem likte draget han også. Og lyden. Og den skjeve sittestillingen. Herlig! 
      Tilbake på verkstedet, inn og opp på bukk. Sannhetens time var inne... Som Jokke sier; "-og hva fikk vi se, shotta mer alkohol og det var det". Ikke en plateskjøt som var hoven. Ikke en flekk som liknet på noe så mye som en godt stekt pepperkake... Dette var helt utrolig... Vi ble bare stående å se på hverandre og ikke si noe som helst (her gjelder det å holde begeistringen inne). "-Njaa, kalipperene må byttes og en eksoslekkasje" sier jeg. -Jag vet, sier Manne. Vi vipper litt frem og tilbake men møtes på midten. Jeg like sjokkert over å ha funnet en slik bil, som at jeg kastet ut et beløp som tilsvarer en middels grei sofa et annet sted... Var virkelig ikke forberedt på denne merket jeg.

      14.05.17:
      Askjem og jeg drar avgårde igjen. Like forbanna tidlig for å rekke en ferge til Strømstad. Billigere og lettere enn med Bastøfergen. Mindre kjøring blir det også.
      Møter Manne igjen. "-Hadde ført over penger dagen før, men de går jo ikke ut av konto før mandag" sier jeg. "-Jaja, det går fint" sier Manne og gav meg nøklene. Vinsjer bilen opp på tralla, vil jo ikke slite unødig på clutchen. Stropper fast og er på vei hjem en times tid etter ankomst. 

      Med oss har vi nå en meget pen 75 6V iniezione "grønnkløver". Den står der bak på hengeren. Jeg tar meg selv i å gni meg i øynene flere ganger på vei oppover. Ikke fordi jeg drakk for mye kvelden før, men fordi det faktisk står en 75 som er min bak på der. Og den skal til Norge! Fryder meg med tanken. Uroer meg ikke for å egentlig ikke ha nok papirer til å dokumentere bilen gjennom tollen. En utskrift av de svenske kjøretøyopplysningene er alt jeg har... hehe.
      Kjører på rødt i tolla på svinesund. Gadd ikke vente flere timer på neste båt i Strømstad. De stempler og ber om penger. Jeg betaler og formoder om at det kanskje er greit å bli med ut å se bilen? "-ikke nøddvendi det vell?" sier han på kav Østfoldsk. Neivel tenker jeg. Men etter en stund med papirarbeidet spør han om jeg er sikker på at chassisnummer er rett. "-blir så mye krøll hos biltilsynet seh, hvis du ikke har alt på stell vettu", sier han. Tja, sier jeg. Kan jo dobbeltsjekke. Vi tok på oss alle sammen og gikk ut i duskregnet. "-Å ståre her a døh?" --ZAR.... begnynner jeg, før jeg blir avbrutt. -Ja, og døm bokkstavane hadde ikke jeg med vettu. Stod ikke i døm derre pappira dine de*. -Heh, sukker jeg og vi nikker alle sammen og sier det var godt vi dobbeltsjekket... 
      Mer stempling og så var vi på vei videre med alt som skal til for å få skilt i Norge. Jaggu godt vi er gode naboer med Sverige!
      Da står den altså her hjemme i Tønsberg, venter på litt bremsedeler før det blir tetting av eksos og visning på biltilsynet. Håp om skilt innen noen uker!







      Mer kommer det nok fremover. Planer med bilen, bilder og annet. 
    • Av klldzr
      Originalt takstativ til 156 uten rails selges rimelig. Kan byttes mot en god flaske vin. Begge originalnøklene følger med, tror jeg. Hadde de for ikke lenge siden.


    • Av Cyberdog
      1999 166 2,5 V6 manuell selges. Har noen bruksmerker,men fungerer teknisk veldig bra. I daglig bruk.  Nettopp fått nye frontrør samt Ragazzon catback med nydelig lyd.  Kilometerstand er 175.000
      Siterer tidligere eier:   «Bilen er fra 1999, gått ca 170000 km og er velholdt fra ny. EU Godkjent 4/2019.   03/2019 ble register reim, alle løpe/stramme hjul , vannpumpe, simmering og tennplugger skiftet, etter dette er ny dynamo montert og hjullager bak samt olje og filter.
      For 3 år siden ble varmeapparat vifte og varme app register skiftet, før det ble lekkasje!
      Det er skiftet mye som har vært nødvendig og mye for sikkerhets skyld de 3,5 årene jeg har hatt bilen , har kvitteringer og alt er ført opp. 2 nøkler , alle kode ark, service hefte osv finnes.  Bilen er importert fra Tyskland i 2001, 1 eier der, en kvinnelig eier før meg som ikke brukte bilen mye om vinteren , dette kan sees under. originalt soltak og mulighet for telefon. Bilen har original lakk bortsett fra panser som ble lakkeet pga steinsprut og så er v bakskjerm lakkert etter en liten skade.  Det er flikket at par plasser på bilen. Air con funker ujevnt-«
      Etter at jeg kjøpte den har bagasjeromsåpner sluttet å virke. Mistenker brudd i kabel mellom bil og bagasjelokket. Har ikke feilsøkt.  Ble polert opp og lagt coating på i høst. Har nye alfa,erker foran og bak. 
      Selges da økonomien krever noe som bruker mindre bensin som daily driver.
      Tenkte 30.000 var en fair pris.  Det ga jeg for bilen og har kostet på 10.000 i eksos itillegg.






×
×
  • Opprett ny...