Gå til innhold
Porter`n

Speedometer trøbbel GTV6

Anbefalte innlegg

Det er vel noen der ute som har prøvd dette før :) jeg har montert 3,0 kasse på gtv`n med Jeager boksen under baksete på plass(fra 75 Turbo) men speedometeret viser alt for mye

Har prøvd med en Dakota Digital SGI-5 E boks mellom Jeagerboksen og speedometer men det virka ikke,har sett att de bruker en Dakota Digital SGI-5 C men den er det ingen som selger lenger

så er det noen som kan hjelpe så er jeg veldig takknemlig

Hilsen Bjørn Ivar Iversen

Tlf 90013370 

Endret av Porter`n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg men er interessert i den samme problemstillingen da jeg skal montere jaeger-boks i min gtv6 med originalt speedometer og kasse fra enten 75 ts eller 3.0 (Usikkert hvor kassa kommer fra, har ikke åpna den og sjekka). Hvordan kobla du opp dette? Har du forsøkt uten dakota-boksen? Jeg har 2 kabler fra speedo og bakover, ene er rosa andre hvit (ser det ut som, de er skitne) og lurer på om jeg kan koble de rett i jaeger-boksen. Evt må jeg kjøpe Dakota-boks. Ta en titt i denne linken og se om du blir noe klokere.

http://www.alfabb.com/bb/forums/#/topics/254185?page=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå hiver jeg ut 3,0 kassa å setter inn 2,5 så blir bilen morsromere å kjøre her til lands å så får`n speedometer

så vis det er noen som trenger div elektronikk til speedometer kalberering så er det bare å ringe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Porter`n skrev:

Nå hiver jeg ut 3,0 kassa å setter inn 2,5 så blir bilen morsromere å kjøre her til lands å så får`n speedometer

så vis det er noen som trenger div elektronikk til speedometer kalberering så er det bare å ringe

Holder jeg med deg i! Liker utvekslingen til 2,5. Selv om en differensialsperre hadde vært veldig fint... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av AlfaKjell
      Har kjøpt meg GTV6 der speedometer står på 80km/t ved stillestående bil.(Går godt men det får da være måte på)Viser utslag øker med ca 30km/t uansett hastighet.
      KM teller står i ro i lange perioder for så å rase av sted en stund for så å stoppe igjen. Trippteller teller tilnærmet rett så da går jeg ut fra at inn signal fra girkasse er ok
      har forstått det slik at det har vert forsøkt reparert(km teller) da ble det feil på hastighets visning også. Bilen er en 1988 modell. Noen som har et ok instrument å selge?

• Av Comet
      Er ny eier av en Alfa Romeo 156 Sportwagen Q4 1,9jtd. På vei hjem med bilen forsvant lyset i speedometer, trodde det var pæren som røk men det var det ikke. Startet med feilsøking og så da at det var gjort noe hjemmekobling på en ledning til speedometer, usikker på om dette er ledning for lys eller ikke. Noen som vet hvilken ledning som er til lys i speedometer? Det er bare lyset for tallskiven som ble mørkt, displayet lyser enda. Lurer også på om det er noen form for omkobling som er vanlig å gjøre.
    • Av Vitamin Beta
      Multi Bil as har en kundebil, som er rimlig perfekt, men speedometeret er noe "på tur".
      Speedometeret virker på den måten at en kort wire går ut fra gearkassa til en liten giverboks. Deretter er det kabler opp til instrumentet. Denne boksen er ikke lett å fremskaffe annet en brukte til ca kr 1500,-. Dette er ingen upris, men vi er da usikker på kvaliteten på disse, og ønsker derfor heller å reparere den gamle enheten, og kanskje finne en løsning som kan hjelpe andre med samme problemet.
      Vi trenger derfor et godt koblingsskjema til 1992 Spider og instrumenteringen der. Noen som har tips hvor dette kan finnes. Har googlet litt og sett på vår tilgang til Autodata, uten å finne det vi trenger.
      Hilsen
      Olav Kristian Huseby
    • Av Dysan
      Hei,

Er det noen som har speedometer til Bertone Junior som de ønsker å selge? Dette er en 1972 modell og har to stor klokker, ett til turteller og speedometer.Ikke første generasjon (Ostehøvel) og ei heller siste generasjon med alt i ett plastikk stykke(GTV 2000), men det som er imellom.

• Opprett ny...