Gå til innhold
eivindk

Coilovere - EU kontroll ?

Anbefalte innlegg

Har bilen på EU-kontroll.  Bilen har coliovere fra Novitec.  Verkstedet godkjenner ikke disse, og sier den må  vises  på Biltilsynet.  Jeg har godkjennelses papirer fra TUV Østerrike.  Informerte dette til verksted, men de avfeide det med at det kan ikke de ta standpunkt til. Og henviser meg til Biltilsynet.   Så vidt jeg skjønner så plikter Norge å følge godkjennelser fra EU-land. Er det verkstedet som er vanskelig?  Bilen skal bli klar i morgen.   Bilen har ikke skilter, så det blir mye styr med å vise den hos BT.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eivind, gratulerer med flott bil! Vil tro du må til biltilsynet for å vise bilen med TUF papirene for å få coiloverne inn i vognkortet. Mulig jeg tar feil, men måtte gjøre det med min 916 da jeg byttet til eibach senkesett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har papirer TUV og serienummeret på coilovers er synlig (dvs noen ganger så måler de bare høyden til skjermkant uten å sjekke en drit) så er det en relativt rask affære. Men du må bestille tid hos svv for sjekk. Så stort sett en formalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet vil antaglig kreve papirer fra en firehjulskontroll og foreta eller kreve paiprer fra lysjustering.

Kan være greit å vite før du bestiller time

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har gjort dette tre ganger. Du trenger TUV papirene, samt at du må sjekke at alt er montert i henhold til denne dokumentasjonen, riktig høyde på fjørene og at alle nummer dokumentasjonen referer til er synlige både på fjærer og dempere. Dokumentasjon på firehjulskontroll og dokumentasjon på riktig lysinstilling. De pleier også å skrive ned dekkdimmensjonen du viser dette med, så det kan være greit å vise med det du har tenkt å kjøre med, forutsatt at dette er innefor det som er godkjent til bilen.:) Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.  Er inne for 4-hjulskontroll nå.  Har fått TUV-papirene på sms, men de er vel leselig.   Om alt er montert i.h.t.den dokumentasjonen får jeg da bare sjanse på. Tidligere eier var jo veldig nøye, så får satse på det.  Har bestilt time hos BT.  Men har et alternativ på at setter orginal dempere på.  Hadde ikke tankene på at dette skulle være en track-day bil.   

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har kanskje ikke så interessert i å myse på en mob tlf med mikroskrift. Skjønner vel det. 

Da printer jeg det ut.  Takk for tipset:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I begge tilfellene jeg har godkjent senkesett så forsvant de med papirene inn på bakrommet en god stund mens jeg sto å blomstra ute i hallen med nervene i spenn,

Så ville skrevet de ut ja.

Har også hørt folk bli avvist med papirer som ikke står på engelsk, men jeg fikk selv godkjent med papirer på tysk sist.

(Noe som jo så absolutt burde gå mtp hvor TÜV holder hus)

Endret av classic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av hentor
      Idag var GTVn på PKK.. 0 hull. Brom-brom 🏁 
      Skulle egentlig bare mangle, er tross alt en Alfa fra1995. 
  • Opprett ny...