Gå til innhold
Kaffeavtalen

Banetreff Rudskogen 23/9

Recommended Posts

Vil minne om årets siste banetreff på Rudskogen lørdag 23/9!

• Sesongfinale Corsa Italiana med BMW CCN racing som gjesteklasse

• Svenskenes CAR Challenge kommer og kjører 2 race

• Banekjøring alle merker.

Mer info, tidskjema etc. kommer etterhvert som ting faller på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Stjerneglis skrev:

...

Vi som er så opptatt av godkjenninger og standarder, Tin, kan jo utdype litt hva godkjent kjøredress betyr? Er det one-piece med mariusmønster? Er det snøskuterdress? B|

http://gatebil.no/kjoredress/

Sitat: "HER ER HVA NBF KREVER:
Kjøredressen skal bestå av hel overall som kan lukkes tett ved hals, håndledd og ankler. Dressen skal være laget av flammehemmende materiale. De mest brukte tekstiler er Nomex III og Proban behandlet bomull. CIK-godkjente dresser (karting) tillates ikke benyttet i bil."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og KARN / Corsa Italiana har et lite assortert utvalg av dresser som kan lånes om en har lyst til å prøve seg en tur ut på banen.

Da er det kun en hjelm en må huske å ta med seg. MC hjelm, hel / halv holder i massevis. Men ikke kom med hjelmen du bruker på trøsykkelen eller i alpinbakken... Hopphjelm, ishockey-, bandy- eller vannpolo hjelm er heller ikke innafor. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24 Corsabiler + 8 Bimmere + 21 Svenske CAR challengbiler er påmeldt!

Mao, hele 53 racingbiler til start, fordelt på 2 heat (Svenskene kjører for seg selv som gjesteklasse)

Da er det vel ikke noen tvil hvor man bør innfinne seg på lørdag for å få sikret høstens dose av italienske (og noen tyske) racingbiler, banekjøring, lukten av svidd gummi, uforbrent 98 oktan og varme bremser? Det er bare å sette kursen mot Rudskogen!

I tillegg kan vi lokke med en usedvanlig hyggelig gjeng og blide folk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh...Har skaffet meg kjøredress, men fikk streng beskjed fra brodern at hjelm skal jeg bare drite i. Han hadde to motorsykkel hjelmer som ikke er blitt brukt på flere år som jeg kan bruke. Flotte saker tenkte jeg, men det hadde vært ei lang uke så det var først nå at jeg fikk en mulighet til å faktisk prøve hjelmene. Det viser seg at de ikke passer i det hele tatt. Så spørsmålet er, hvis jeg taper en hjelm på toppen av haue, er det da godkjent? Nei? Er det noen som selger hjelmer som holder åpent i morgen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, TobiasG skrev:

Ehh...Har skaffet meg kjøredress, men fikk streng beskjed fra brodern at hjelm skal jeg bare drite i. Han hadde to motorsykkel hjelmer som ikke er blitt brukt på flere år som jeg kan bruke. Flotte saker tenkte jeg, men det hadde vært ei lang uke så det var først nå at jeg fikk en mulighet til å faktisk prøve hjelmene. Det viser seg at de ikke passer i det hele tatt. Så spørsmålet er, hvis jeg taper en hjelm på toppen av haue, er det da godkjent? Nei? Er det noen som selger hjelmer som holder åpent i morgen?

Biltema selger vel hjelmer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for de som ikke møtte opp kan vi friste med en liten biltur i verdens beste bil og Norges kjappeste Punto (med sugemotor!):D

Bli med i regndansen: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...