Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Alfaduden

Duploen

Anbefalte innlegg

Hei,
Kom på at det ikke har blitt nevnt mye om denne kassebilen her... 
Kjøpte denne i fjor sommer etter salget av 159en. Trengte en bil med litt plass siden det var planlagt å jobbe litt mer med polering av biler. Dessuten hadde jeg jo hund, så det var greit å ha han i buret baki kassa :) 

Sommerdekk fulgte ikke med, så det måtte jeg skaffe. Fant etterhvert ut at felger fra Alfa Romeo med 5x98 boltsirkel passet, så da ble det handlet av Atle og sønn. Satt jo som et skudd.

Her side som side. 159en savner jeg skikkelig, men vet den er i gode hender oppi Lillyhammer!

IMG_5570_zpstoorn4h0.jpg

image.jpg1_zpsc0szwszl.jpg

Sommerdekk:
IMG_5574_zpshwifuepa.jpg

Blir jo brukt til det den er tenkt til hvertfall:

IMG_5984_zps5esqrtbt.jpg

17388762_10158323719525702_1044474090585

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ellers kjøpte jeg den ved km. stand 69000. Nå har den kjørt snart 84000 km. Har ikke gjort annet enn å fylle diesel. 
Merket meg at antennepisken pisker borti taket når jeg ligger i 150km/t med cruisekontrollen inne. Vel. Ikke det verste i grunn... I går fikk den i midlertid litt pleie. Oljeskift og i dag nye bremser foran. Det var sårt trengt for å si det slik:

IMG_6687_zpsfksucdbp.jpg

IMG_6688_zps0kblkwbs.jpg

IMG_6690_zpsxzu7oamh.jpg

IMG_6692_zpsgejlebfi.jpg

IMG_6693_zpsvawgixhd.jpg

Bare tenk dere hvordan klossene så ut.. Era her inne vet litt om det:ph34r:
Fikk jo selvfølgelig feil klosser og skiver. Byttet klosser først, men ante uråd når jeg stod der og skulle montere de nye skivene. De var jo veeeldig små O.o
IMG_6686_zpsz6n5khbp.jpg

Til info så er det da 305mm skiver på en liten kassebil med 1,3 liters motorB|xD Vi snakker identiske skiver som 147/156 GTA, GTV 3,0 og Fiat Coupe 20VT... De koster jo der etter også da.. Jammen godt RSA Tønsberg Auto hadde nye på lager. Gode råd var dyre når Duploen stod på bukker i en fellesgarasje.

Ble bra til slutt da:

IMG_6694_zpsgltlckpa.jpg

IMG_6695_zps1zdrucfq.jpg

Endret av Alfaduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Landmann skrev:

Hva er det som tærer på bremseskivene? Salt, harde oppbremsinger, klosser som konstant ligger på?

Salt, uten tvil. Bilen er Arendalsreg. tviler på de noen gang har blitt byttet. Alt var orginalt av det som stod på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Savner Vespaen nå jeg ser de bildene der,

ser også ut som du har montert en Scooterpotte mellom turbo og lmm, men det skal kaskje være sånn? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, classic skrev:

Savner Vespaen nå jeg ser de bildene der,

ser også ut som du har montert en Scooterpotte mellom turbo og lmm, men det skal kaskje være sånn? :D

Har ikke montert noen ting jeg, så skal vel være slik? O.o

2 timer siden, Kai78 skrev:

Et sett sånne må du vel også ha, Magnus?;)

Hehe Har sett på de Kai, men lufter salg av bilen grunnet overgang til firmabil. To kassebiler blir litt i heftigste laget, selv for meg :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt samme dag den ble lagt ut gitt O.o
Lurer på hva det er med ting jeg selger, har en tendens til å forsvinne fort... Jaja, ønsker ny eier lykke til på veien til Odda på sommerdekk. Jeg takker for 10 måneder med kjekk og stilig varebil. Kjøpt for 60 og solgt for 55. Ikke ille det ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Alfaduden skrev:

[...]Kjøpt for 60 og solgt for 55. Ikke ille det ;) 

9_9 du har vel hatt noen utlegg på sandal-fronten samt at bremsesporene igjen kom til syne. Det hører med i sluttregnskapet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din nisse Landmann, når en begynner slik er ikke bil særlig moro lenger... hehe :P 

Lagt på den 16000km.
Utlegg:
Dekk/felger - 5000kr
Ny nøkkel med fjernkontroll og koding - 5100,-
Div. koding på verksted - 290,-
Bremseskiver og klosser fremme - I underkant av 5000kr
Olje og filter - 600kr
Snittforbruk - 0,6L/mil.

Har da kostet meg like over 1,50kr/kilometeren denne da... Godt innenfor statens satser :ph34r:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Alfaduden skrev:

[...]

Har da kostet meg like over 1,50kr/kilometeren denne da... Godt innenfor statens satser :ph34r:

(Psst! Du glemte kapitalkostnader pluss++)

Jovisst er jeg enig - når man summerer alt knyttet til bilhold så får man et kronebeløp og da er det spørsmål om det klør eller svir. På den annen side: levealderen for hankjønn er rundt regnet 80 år - og med fratrekk fra barneår, pub'bart, rullestol og demens - så skal man kose seg i de resterende ti-årene - så da er prislappen for rullende kos og smil underordnet.

:D ...jepp, du har et billig bilhold (gitt dine tall).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av erik e
      All the Fiats. 1899-1999 gis bort.  Sender ikke. Oslo nord. SMS. 90797535
    • Av Rudolf
      Fiat 2300 S Coupe Ghia 1964.

Denne skjønnheten må vike for andre prosjekter.
      (Jeg har endel å pusle med .... 😉)
      Noen av dere har lest om bilen her:
      https://www.cuoresportivo.no/topic/32680-fiat-2300-s-coupe/

Jeg har annonsert bilen på Mobile.de:
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=284403132
      I annonsen på Mobile.de er det en god del bilder og detaljer om bilen.
      Prisforlangende blir sånn ca. kr. 260.000,- NOK.
      Ta kontakt hvis det er noen som har lyst på en staselig Fiat med en fantastisk fin Abarth-motor.
      Erik Hansen

• Av Rune71
      Til salgs, kr. 300,- Car MP3 interface, USB/SD/AUX

• Av jensh
      Arrangørene vil gjerne ha spredd denne informasjonen:

VÅRENS VAKRESTE FIAT-EVENTYR
      DET ÅRLIGE FIAT-DELEMARKEDET I ANDEBU
      Sted:Sentralt i Vestfold – Vestre Andebuvei 188.
      Kjør til Andebu sentrum – følg RV 307 ca. 3 km. mot Høyjord.
      Parkeringsplass v/grå lagerbygning venstre side – godt synlig. Tid: Onsdag 1. mai 2019 fra kl. 10.00
      Vi åpner dørene til et innholdsrikt lager med FIAT-deler: Karosserideler, frontruter, støtfangere, støtdempere , lykter, tenningsdeler + mye annet.

Hvis mulig – TA GJERNE MED DEN GAMLE DELEN, BILDE AV DELEN ELLER DELENUMMER, dersom du er på leting etter en spesiell del til din FIAT.

Det vil også være et godt utvalg i FIAT-litteratur i ulike former; dele-kataloger, salgsbrosjyrer fra 1950-tallet og oppover, instruksjonsbøker, fargekart og annen historisk FIAT-litteratur.

TA MED MAT OG DRIKKE TIL EGET BEHOV – VI HAR SITTEPLASSER

VEL MØTT!

Ved spørsmål ta kontakt:
      Trygve/Øyvind:
      [email protected] [email protected]
      Mobil: 906 40 868 Mobil: 934 84 932.
    • Av petterkb
      https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135465365
      Jeg kjøper Alfa Romeo igjen og må dessverre selge Abarthen.
      En utrolig morsom bil! Fantastisk lyd, luft i håret, kvikk og presis.
      Seks trinns manuell girkasse, 170 hk multiair og bakhjulsdrift. Bra skyv med 250 nm og kun drøyt 1000 kilo.
      Adaptive bi-led frontlykter, Bose-anlegg, navigasjon, ryggesensor og så videre. Sort skinninteriør.
      Ikke vinterkjørt.
      Bilen er hentet fra FCAs lager i Sverige og var ny da jeg tok den inn i mai 2017. Nå har den gått ca. 39.000 km. Ikke hatt noen problemer med bilen. Bare gøy! Har fulgt servicer og jeg har skiftet plugger, bremsevæske og motorolje (flere ganger). Nå står det på Eibach pro-kit senkefjærer, bilen kommer litt nærmere bakken (ser bra ut og krenger mindre) uten at det går nevneverdig utover komforten. Orignalfjærene har jeg og kan montere dem om ønskelig.
      Fire nye Michelin Pilot Sport 4. Har ikke vinterhjul.
      "Lavterskel" sportsbil med lave drifts- og vedlikeholdskostnader med masse kjøreglede og skyhøy morofaktor.
      Konstruksjonen har en del til felles med Mazda MX-5 - det er vel ingen dårlig ting - uansett er det glemt etter 500 meter bak rattet i denne Abarthen - dette er en helt annen og mye barskere bil.
      Høstpris kr. 430.000 - diskutabelt ved kjapp avgjørelse og overtakelse før snø og salt. Bilen står i Oslo.
      Ring meg gjerne på 41663692. 
      Mvh Petter

• Opprett ny...