Gå til innhold
Kristian V

Kristians 159 SW 2.0JTDm 16v Sport (170hk)

Anbefalte innlegg

Nydelig eksemplar. Hadde nok ikke senket denne noe mer, ser perfekt ut som den er. Soting fikk jeg gjort på min hos Riis (tror jeg). Ca. 4.500 kr, og kler bilen veldig godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikke senkesett med det første. Liker og høyden slik den er nå, både utseendemessig og bruksmessig. Får heller vurdere det om/hvis/når en fjær knekker :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå på ebay og kjøp ferdig maskinskåret soting. Å sote å krympe filmen til bakruten er ingen problem.👍 Fint når det er ferdig skåret. Og billig.Hvis du skal til stavanger området en gang. Så kan jeg reise over fjorden og møte deg. Så kan jeg remappe bilen din for 2500kr. Utstyr jeg bruker er Kess v2 master(ikke klone). Orginal filen sender jeg til ett profft dynoverksted i england. Du forteller meg hva du vil forandre på...f.eks hvis du føler at bilen vil dra best på 1,2 og 3 gir. Så kan de forandre på det. Egr delete og dpf delete i software osv. Er med i prisen. Jeg har mange fornøyde kunder med min tuning. Grunnen til at jeg er så billig. For det første, så er dette på hobbybasis. Fordi jeg syns å betale så mye så andre tar er ran😕. Og jeg er billig pga da har jeg mer kunder, og at jeg kan hjelpe andre som virkeligen har lysst å remappe, men ikke har så mye penger til det. Og derfor kjøper seg en billig chipbox som normalt kokser til hele motoren. En feil som jeg gjorde til og begynne med. Ønsker ikke andre skal gjøre samme feil👍☺ billigere remap skal du lete lenge etter. Gi beskje hvis du er intrs.👍 

Endret av brygga78

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da rundet bilen 90.000km i dag på vei hjem fra jobb :)

Har vært 14.000 gode og igrunn problemfrie kilometer, på det året jeg har eid bilen. Må nesten feires :P 

5938462f0dd4a_2017-06-0718_58_48.jpg.a43be140ed403642a14590c32e51eab9.jpg
(Må bytte en skiltlyspære ja..)

Endret av Kristian V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det jaggu ny spiller i bilen i dag!

Bilstereobutikken i Grimstad hadde alt bortsett fra ramme til 159. Flaks bare at han hadde kabelsettet, sa han, for det gikk det ikke så mye av :P
Rett hjem å montere. Plug n' Play var det ikke! Spilleren passet ikke rett inn i orginalhullet, men nå er det hvertfall på plass.

Godt å bli kvitt Blue and me-skiten!! Nå har jeg skikkelig USB-inngang, vanlig AUX, Bluetooth og Spotify. Så får man ikke noe musikk da, så sliter man :D 

Endret av Kristian V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert med nytt bilde, der alt er helt ferdig.
Ramme til 850,- ble droppet. Kjøpte heller pakning på Biltema til 80,- (art.nr. 88069) som tetter sprekken mellom dashbord og spiller ganske så bra.

Og selvsagt ble et mer riktig bakgrunnsbilde lagt inn :)
IMG_4021.thumb.jpg.81b477f417ef2a0c2d905775f3966163.jpg

Endret av Kristian V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ble bra dette.

Har et lite spørsmål, har montert samme spilleren i min og lurer på hvor koblet du til den grønne ledningen som står at skal til handbrekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, ThomasS skrev:

Hei, ble bra dette.

Har et lite spørsmål, har montert samme spilleren i min og lurer på hvor koblet du til den grønne ledningen som står at skal til handbrekket?

Hei! Den klippet jeg så den ble like lang som de andre kablende den går ut sammen med sånn ca, og så brukte jeg den medfølgende skøytedelen og bare koblet den til jordingen, sort kabel. Var det de pleide å gjøre på den bilstereosjappa jeg handlet spilleren hos. Han var svært behjelpelig med tips & tricks når man handlet. Ikke bare betale å gå hjem og klø seg i hodet som ved feks kjøp hos andre som "bare selger".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye matter kom i posten i dag.
Kjekt med oppkanten så søle og gris ikke renner utover - spesielt vinterstid, da de fremre mattene skal brukes.

Kjøpt hos Gytis Autek AS til den meget gode prisen på kun 1610,- (gratis frakt) :)

KJV_0437.thumb.jpg.7ace2e6d513af540e8e35893d0f81f94.jpg

KJV_0441.thumb.jpg.760780ed82ebfff37cc1d2b783a668b6.jpg

Endret av Kristian V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Gytis autek på min MB GL men syns ikke det er så bra på den. Veldig tunge matter og festene er ikke gode nok.

Vi får tro jobben er bedre på Alfa👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vinterklargjøring :)

Han som bestemte at disse 17" MAK-felgene egnet seg som vinterfelger på 159 når de solgte de med nye biler skulle hatt dask på lanken! :P
Ville heller hatt de andre "2x5"-eika MAK-felgene som og ble solgt til 159...

5a06cf998d255_2017-11-1109_29_52.thumb.jpg.80b868a59d9d987fdcf257c9fcc63246.jpg

5a06cf9bbd8dd_2017-11-1110_20_19.thumb.jpg.42a799d751ddf4bc4e26946b23e81383.jpg

5a06cf9dc0cca_2017-11-1110_21_52.thumb.jpg.2243df4de9d22582d4d1edb5dc90f651.jpg

5a06cf9fc473f_2017-11-1110_30_45.thumb.jpg.457e0365dafcb11b5ad2721643affbd1.jpg

5a06cfa227c9b_2017-11-1110_42_23.thumb.jpg.6ac8acb94053a560e2261fbe044f2b5b.jpg

Endret av Kristian V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det min tur til å ta en fjær.. passet jo bra inn nå rett før påske O.o

Om noen skulle ha et sett bakfjærer eller komplette fjærbein til 159 SW liggende å støve ned er jeg interesert!
Bilde01.thumb.png.43ca32b2dc6fade17e51054adbf329b8.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytting av fjærer bak :)
Bilde01.thumb.jpg.8b6d54583beb32840d814f892d2a7921.jpg

For å få fjærbein ut/inn anbefales det å bruke et langt rør eller feks et spett for å bende ned hjulopphenget på denne måten. Kjekt å ha noe mellom spett og hjuloppheng, samt låse det fast så det ikke vipper og braser i bakken og man får au-au. :P 
Fordel å være to personer, en til å bøye ned hjuloppheng og en til å ta ut/inn fjærbein.
Bilde02.thumb.jpg.a3c0e13ebbefa863467a903d2b793d7e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye sommerdekk levert på døra i dag :D

235/40-19 til 1045,- dekket, levert på døra. Meget god pris, så er spent på å se hvordan de er å kjøre med.
KJV_9381.thumb.jpg.6d6673491d11fe597a00b005d16c0a8b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av CatoK
      Hei, er det noen som har koblingen mellom fjærbein og nivåsensor til 159 med xenon liggende? 
    • Av CatoK
      Hei, har en 159 TBI som trenger en overhaling av girkassa type M32.
      Har lekt litt med tanken om å få inn en F40 girkasse, evt. skaffe en Q4 donorbil og bruke til å bygge om selv om ikke disse akkurat vokser på trær... (Sverige?)
      Noen som vet om dette er mulig både teknisk og ikke minst med tanke på godkjenning? Hvorfor den ikke ble levert med dette skjønner ikke jeg  Utslipp? 
      Etter litt research har jeg kommet frem til at blokka på TBI visstnok er bygd på JTD-blokka og boltmønsteret for girkassa visstnok skal være likt over hele linja. 
      Dvs. for å få inn en F40-kasse så må en bare nytt svinghjul/clutch og girvaier(?), men er det bolthull i TBI-blokka slik som det er i en JTD-blokk slik at en får montert Q4-transferkasse?
      Resten av drivverk ville vel vært å bare flytte over? Andre utfordinger? VDC måtte kanskje oppdateres/flashes?
      Er det noen som vet noe om dette, eller bare har en mening så skyt ut! Alternativet er overhaling av girkasse og å få inn en ordentlig diff.
      mvh Cato

• Av Alfa_159_TBI_TI
      Alfa Romeo 159 har skjulte fasiliteter
      Se video 
      Der er opplyste i videoen at man kan omprogrammer disse fasiliteter, er det muligt?

Er der noen der har erfaring med disse fasiliteter ?

Kunne tenke meg at endre på programmeringen omkring at lukke alle vinduerne samtidigt, kunne tenke meg at denne funksjon kunne legges på dobbelt klikk på låsning av dørene, er det muligt og hvor kan ,man finne informasjon om omprogrammering !!
    • Av Lien
      Jeg har en 159 som justerer høyre speil opp og til høyre av seg selv. Før jeg begynner å lete etter feilen tenkte jeg å spørre om noen har en ide til hva som kan være galt.
      Det forekommer under kjøring, men oftest når man setter bilen i revers.  Men heller ikke alltid da.
      På forhånd takk for svar
    • Av Geezer
      Ønsker kjøpe deksel over sikring/odb2 kontakt for 159 som er helt og iorden. Helst Beige, men kjøper gjerne andre farger også. 

• Opprett ny...