Gå til innhold
Multijet

Multijet's Barchetta

Anbefalte innlegg

Hentet meg en sommerbil idag :) -97 modell gått ca 130.000 km. God stand, men trenger litt jobb med lakken og noen småting. Norsk bil med skinn, sentrallås, A/C og 2x airbags. Reg. reim byttet nylig, det samme er nok kalesjen. Fikk med bag. stativ. Min 2dre Barchetta. Mer info senere.

20170116_222507.jpg

FOT6CAA.jpg

Endret av Multijet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis og velkommen som Barchetta-eier. (selv om du har hatt før)

Ok biler disse om man tar dem for det de er.

Lov å spørre hva du ga? (kan svare på pm om du vil)

Er sånn halvveis i salgsmodus selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Ja artige biler dette. Lov å spørre, men ikke sikkert man får svar :) Januar-pris kan man vel si, men vet faktisk ikke helt hva totalen blir. Med biltransport og et sett vinterhjul som måtte ordnes for å få fraktet bilen siste stykket fra Hønefoss så blir det nok noen tillegg. Inntrykket er at prisene på Barchetta er på vei opp i Europa.

Endret av Multijet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.

Kan stemme, jeg hadde min i 3.5 år og solgte vel i 2002. Lengselen ble for sterk :) Kjøpte også den forrige på vinteren (sølv met.)

Forresten er det byttet dynamo på bilen nylig. Gjennomgang av kvitt. viser ellers at reg reim og vannpumpe ble byttet i 2015, for hele 5000 km siden :) Oljeskift tatt i sommer, Mobil1 5W-30. En kalipper byttet i 2010. Og den hadde full Mercasol-behandling i slutten av 2004. Kanskje på tide med en runde med sauefett :)

IMG_0196.jpg

Endret av Multijet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Multijet skrev:

Har saumfart stativet, men kan ikke finne noe info om produsent. Kanskje det er originalt fra Fiat?

Mitt brett er "kliss likt", men jeg fikk bare med brettet, som jeg kjøpte til 115-Spider. Forrige bretteier hadde demontert føttene og vips ble de borte under flytting.

...mumletumle... ser ut som Cabrio styling&supply hos Brexit'ene kan skaffe "føtter".

Endret av Landmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om jeg skulle lakke vinterfelgene, som er de originale Barchetta stålfelgene. Disse vil da sannsynligvis kun bli brukt en dag i året, nemlig 1ste nyttårsdag ifm helårsklubbens arrangement :) Forslag til fargevalg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du Top Gears Midtøsten Spesial pp NRK2 i går? For en gangs skyld var TG gutta enig om den beste bilen blant Barchetta, MX5 og Z3. Svaret vet du allerede :D

Endret av Stjerneglis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Stjerneglis skrev:

Så du Top Gears Midtøsten Spesial pp NRK2 i går? For en gangs skyld var TG gutta enig om den beste bilen blant Barchetta, MX5 og Z3. Svaret vet du allerede :D

Og de tar selvsagt feil, for alle vet at:

miata-answer-site_large.png

;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Landmann skrev:

Var kalesjestoffet ditt litt falmet av vær og vind?

Ser egentlig veldig bra ut. Cab'en er nok byttet. Men dårlig bilde :)

Disse cab'ene finnes visst i to kvaliteter. Dette er nok typen som ikke er så veldig isolert/vanntett, derfor fikk det en omgang med impregneringsspray.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av og til man må gjøre kjedelige ting som å rydde garasjen for å komme videre (når man ikke lenger finner noe i alt rotet...) I dette tilfelle en kjedelig liten Brl garasje. Jaja, Fiat flagget er oppe iallfall :) ( takk til Bøe her på forumet)

20170305_201812.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig liste å få. Brukte et Mekonomen verksted som jeg tidligere har vært fornøyd med, men denne gangen var det nye PKK regler, en pirkete kontrollør (feiljusterte tåkelys, hallo?!) og ikke minst en tidligere eier (ikke nødvendigvis forrige eier) som tydeligvis har nappet ut airbag og abs-lampene for å skjule feil.

20170308_144610.jpg

Endret av Multijet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) ABS- og Airbaglys var gårdagens triks, pæretrikset. I dag vrir man på nøkkelen - og alt skal lyse. Et av sjekketriksene i forkant av kjøp :)

Hvordan fant de ut av manglende funksjon på ventil i ABS-systemet? Det synes å kunne bli en kostbar feil: ny ABS-pumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel fort bare være en abs-sensor + pæra. En feil på sensor vil jo på godt norsk "disable" abs-systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.3.2017 den 7.33, Multijet skrev:

De merket at det ikke var pulsering på pedalen og tok også en skikkelig bråbrems med låste hjul.

Ok. 

Jeg stusset over at kontrollen konkluderte med manglende ventil-funksjon. "Vanligvis" skrives det vel (?) at ABS som system er ute av funksjon hvilket ofte begynner med manglende impuls fra hjulhastighetssensor. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...