Gå til innhold
Runar

Planlagt nedetid grunnet vedlikehold - 16/11/16 - Ferdig!

Anbefalte innlegg

Natt til onsdag 16. november, trolig rundt midnatt, vil forumet bli utilgjengelig grunnet planlagt vedlikehold. Forumet vil være utilgjengelig en times tid.

For de som er interessert i de tekniske detaljene er hovedformålet å oppgradere til Ubuntu 16.06 og PHP 7.

Takk for forståelsen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der er vi tilbake! Det tok kun 2 timer og 26 minutter.

Si gjerne ifra om dere merker forskjeller på hastighet. Personlig synes jeg forsiden laster inn mye raskere nå enn før, men jeg vil gjerne høre fra dere også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Runar
      La meg først få takke dere alle for at dere bruker Cuoresportivo.no og gjør forumet til det det er!
      Det er ingen hemmelighet at det koster noen kroner å drive forumet, og da tenker jeg kun på de faktiske kostnadene og ikke tiden som går med (den donerer jeg gjerne). De siste årene har jeg dekket alt fra egen lomme, noe jeg har sett på som uproblematisk da jeg er over middels interessert i å holde forumet i live og gjerne bruker mer tid og penger på dette enn nødvendig.
      Selv om økonomien tillater det nå og ingen ting tyder på at det vil endre seg med det første, så kan det hende situasjonen endrer seg i fremtiden. Jeg ønsker derfor å lufte muligheten for alternative finansieringsmetoder med dere. Det er jo tross alt dere som bruker forumet, så det er bare rett og rimelig at dere får sjansen til å dele deres meninger og tanker og påvirke forumets retning. I en kort periode i 2017, og en enda kortere periode i februar i år, tjente forumet noen hundrelapper på å vise reklame for gjester. Konklusjonen er at reklame trolig kan finansiere driften av forumet, men av flere årsaker ønsker jeg ikke å fylle forumet med reklame. En årsak er at jeg av personvernhensyn sterkt misliker reklame, og en annen årsak er at reklame gjør forumet tregere.
      Slik jeg ser det er det tre realistiske løsninger:
      Vi fortsetter som før. En ekstern aktør bidrar økonomisk. Medlemmer kan bidra med donasjoner eller faste betalinger. Punkt 1 taler for seg selv, og når det gjelder punkt 2 har jeg flere baller i luften, men det er for tidlig å si om noen havner i mål. Det jeg vil diskutere med dere er derfor punkt 3.
      Forumets plattform har funksjonalitet for både å kunne motta donasjoner og å la medlemmer betale et fast beløp, hvor de belønnes med utvidet funksjonalitet som f.eks. tilgang til egne kategorier. En annen vanlig belønning er å la betalende medlemmer laste opp flere og/eller større filer, men per dags dato er det ingen begrensning på opplasting av filer og jeg vil helst ikke gjøre om på dette. Det er viktig for meg at en eventuell belønning er noe som ikke finnes i dag, slik at ingen mister noe selv om de ikke betaler. Har dere tanker om noe annet man kan få i retur som takk?
      Når det gjelder beløp har jeg ikke kommet så langt i tankeprosessen enda, men for å gi dere en pekepinn på hva det er snakk om så kan jeg si at dersom 40 medlemmer donerer 10 kr hver, vil forumets kostnader den måneden være dekket.
      Jeg håper så mange som mulig vil svare på den lille spørreundersøkelsen på toppen av siden og lufte sine tanker om dette temaet. Vær ærlige, for forumet forsvinner ikke selv om dere ikke ønsker å betale for å bruke det. Det kan jeg garantere.
    • Av Runar
      Hei!
      I går kveld ble det påbegynt en oppdatering som skulle ta rundt en times tid. Som dere kanskje merket tok det litt mer enn én time. Men nå er forumet tilbake, og ingenting er tapt! Forumet har derimot fått en rekke nye og kjekke funksjoner, blant annet en liten grafisk oppfriskning.
      Dersom dere kommer over feil, både grafiske og språklige, eller andre merkeligheter ber jeg dere si ifra, så fikses de snarest.
      Mer detaljert informasjon om de nye funksjonene vi vil tilby kommer senere!
    • Av hentor
      Noen som har skiftet olje på en slik, har tidligere hatt biler med automat hos RATS og de var proffe og svært serviceminded 
      Sitter i en Giulietta 120000km og serviceheftet sier ingenting om dette. "sealed for lite" tør jeg påstå kun er politikk og ikke en teknisk avgjørelse, dette har vært diskutert tidligere her på forum, men ikke akkurat denne girkassen. God jul! 
    • Av hentor
      Nå lukter det igjen sau av Giulietta n
      Oslo antikrist leverer som vanlig! Er veldig fornøyd etter 2 år, gjenbehandlet idag. Anbefales! 
      Finnes også i Østfold, Funderud antirust. 
      https://www.osloantirust.no/
      Har ingen personlige interesser i noen av nevnte, vil bare dele med ferske bil-/Alfa-førere. 
  • Opprett ny...