Gå til innhold
Runar

Forumet skal nok en gang oppdateres! – Ny info 14/10/16

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg fem år siden forrige gang forumet ble oppdatert, så det er på tide med en ny runde. Forhåpentligvis vil alt gå smertefritt.

Denne oppdateringen vil potensielt medføre flere store endringer, både når det gjelder utseende og funksjonalitet, så jeg har dannet en egen komité (bestående av meg selv) som skal grundig teste alt og sørge for at ingenting går galt eller forsvinner. Alt av innhold vil selvsagt følge med.

Hovedårsakene til denne oppdateringen er:

• Få e-postvarsling til å fungere
  • Bedre meldingssystem
  • Bedre håndtering av opplastede bilder
  • Forenkle moderering
  • Tette sikkerhetshull og forenkle fremtidige oppgraderinger

Endelig dato for oppdatering er ikke satt, da forumet per dags dato kjører på en så gammel versjon at det er snakk om en god del manuelt arbeid å konvertere innholdet til å støtte den nye versjonen. Denne prosessen må jeg teste flere ganger for å være sikker på at alt går som det skal.

Jeg håper å få gjennomført oppdateringen så raskt som mulig i løpet av september.

Utover det jeg har nevnt, har dere ønsker til ny funksjonalitet eller er det ting som ikke fungerer optimalt i dag?

Oppdatering 01/10/16: Forumet oppdateres natt til 1. oktober første helgen i oktober så snart det lar seg gjøre! Dette vil medføre at forumet blir utilgjengelig i noen timer.

Oppdatering 14/10/16: Se siste innlegg for utfyllende informasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mulig det kun er min generasjon som har et behov for dette, men her er mitt forslag:

Det er ikke alltid man har en passende kommentar på lur til et bilde.. Men tenker posetivt om det. Har savnet en "liker" funksjon på bilder :)

Må da være flere som har tenkt tanken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mulig det kun er min generasjon som har et behov for dette, men her er mitt forslag:

Det er ikke alltid man har en passende kommentar på lur til et bilde.. Men tenker posetivt om det. Har savnet en "liker" funksjon på bilder :)

Må da være flere som har tenkt tanken

[move]LIKER[/move]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det nye forumet støtte tapatalk?

Nei, det vil det dessverre ikke. Det nye forumet er dog bedre tilpasset ulike nettlesere, og e-postvarsling vil fungere igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alt går etter planen vil forumet oppdateres i helgen, trolig natt til lørdag (1. oktober). Endelig bekreftelse kommer på fredag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en nyere versjon av SMF det skal oppgraderes til, eller er det et annen software?

Annen software, nærmere bestemt IPS Community Suite (tidligere IP.Board).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Status er at vi klarer å flytte over alt innhold, med unntak av noen avatarer. Jeg håper det er akseptabelt. Ingen avatarer vil dog bli slettet, så dersom dere ikke har lagret avataren lokalt kan jeg fikse det for dere, de vil bare ikke følge med automatisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering 14/10/16

Viktig informasjon!

I dagens forum kan man ha et brukernavn, som man logger inn med, og et annet visningsnavn, som vises på alle innlegg man skriver. I det nye forumet blir disse slått sammen. Passordene slik de er kryptert og lagret i databasen er satt sammen av blant annet brukernavnet deres. Dette innebærer at i det nye forumet vil brukernavnet vises for alle, for alternativet hadde vært at passordene ikke stemmer, og ingen får logget inn og alle må tilbakestille passordene sine.

Dessverre berører dette flere av de mest aktive brukerne våre (dere vet hvem dere er). Dere vil selvsagt få endret brukernavnene deres når alt er ferdig flyttet over, men en liten periode vil et fåtall brukere hete noe annet. Jeg har lenge forsøkt å finne en bedre løsning på dette, men det er ingen annen måte å gjøre det på. Forhåpentligvis skaper det ikke for store ulemper eller problemer. Send meg en PM her inne så raskt som mulig dersom det er helt uaktuelt at brukernavnet ditt vises for alle.

Videre har vi nå løst alle de små problemene som har forhindret oss i å oppdatere, så det eneste som gjenstår er å finne en dag/kveld hvor jeg har god tid i tilfelle (dog usannsynlig) noe skulle gå galt. Selve oppdateringen vil ikke ta lang tid, så noen nærmere varsel vil mest sannsynlig ikke komme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg logger meg inn med e-mailadresse og passord. Da blir altså mail-adressen synlig for alle ? Greit i mitt tilfelle.....men om det gjelder for alle?

Kan ikke vi endre brukernavn før du oppgraderer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg logger meg inn med e-mailadresse og passord. Da blir altså mail-adressen synlig for alle ? Greit i mitt tilfelle.....men om det gjelder for alle?

Kan ikke vi endre brukernavn før du oppgraderer?

Man kan bruke både e-postadresse og brukernavn for å logge inn, men om man logger inn med e-postadresse har man fortsatt et brukernavn.  :P E-postadressen vil uansett ikke bli synlig for alle, så ikke vær redd for det!

For å gjøre det enklere å forstå kan man gå til denne siden for å se brukernavnet og visningsnavnet sitt: http://cuoresportivo.no/index.php?action=profile;sa=account

Brukernavnet er det øverste, mens visningsnavnet (kalles bare «Navn») er under. Visningsnavnet kan dere selv endre, men dere kan ikke endre brukernavnet. Admin kan endre begge. Hvis ikke navnene er like er det altså det øverste navnet som vil vises på det nye forumet.

post-1662-14779371202943_thumb.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...