Gå til innhold
poleo

GTV 2.0 TS funnet i garasje

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å få vite om en GTV (916) som står nedstøvet i en garasje ikke så langt fra der jeg bor. For 5-6 år siden takket registerreima for seg, og da ble bilen parkert. Siden den gang er det ikke gjort noe med den.

Planen er å gjøre dette til et pusleprosjekt utover sommeren, for å se om jeg kan få den på veien igjen. I går så jeg bilen for første gang, og oppdaget blant annet et lite problem - jeg er nesten to meter høy. Jeg mener å ha lest at man kan senke førersetet, men har ikke funnet noen tråder om det - noen som vet?

Det andre er selvsagt selve motoren - bør jeg forsøke å rekvirere en annen motor og bare bytte dem, eller er det best å forsøke å fikse den gamle? Hva bør jeg regne med å måtte punge ut for en byttemotor? Og som et lite eventuelt: Hvordan er det å bytte motor til en annen størrelse på en slik bil, f.eks. en V6er?

Bilder kommer når jeg får kommet meg tilbake i dagslys, og får ryddet litt rundt bilen også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken årsmodell er det? 150hesteren fra 95-98 (CF1) er vanskelig å finne. 155hk fra 99-02 er ikke så vanskelig å finne. Det er to forskjellige av den nyere; CF2 og CF3.

En bekjent byttet nettop motor på en 147 som havarerte. Betalte 4k tror jeg for komplett motor med ECU osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, takk! Vet ikke hvordan jeg klarte å ikke finne den tråden...

Skal finne ut hvilken motor det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...