Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Pålly

Pållys Abarth Punto Evo (PAPE) 2011 mod

Anbefalte innlegg

Heisann

Litt treig med å legge ut dette emnet siden jeg faktisk kjøpte bilen rett før jul i julegave til meg selv.

Kjøpte bilen fra auksjonen.no og det hele startet med at jeg kranglet med dem pga de sa når jeg bøy på bilen at alle nøklene var med, men når jeg hentet den hadde de bare en nøkkel. Har fremdeles ikke fått hverken nøkkel eller noe slags tilbakebetaling fra dem og de har bare lagt ballen død. Sykt irriterende.

Når jeg kommer hjem med bilen klarer jeg å punktere og ødelegge ene dekket på første turen, og må kjøpe nytt...nok et slag i trynet.

Heldigvis er det ikke bare sorgen, nå har jeg kost meg med bilen noen måneder og jeg elsker Punto`n. Det er en skikkelig morsom og kul bil å kjøre.

Har ikke fått styret med noen oppdateringer enda, men første stopp er SmartRepair hos Multiassistanse for å bli kvitt noen lakkskader og steinsprut osv. Det skjer allerede til uka.

Videre vil jeg også understellsbehandle den. Er også gira på senk og litt ekstra power, men vi får ta det litt og litt.

Har lyst til å ta med bilen til Gøteborg og ta service hos Hedin -noen som har prøvd det?

Tenker å ta den med på vårslippet hos Autovia 7. mai.

Kan jo nevne at det er en 1,4 turbo med 165hk. Garret turbo og Jaeger instrumenter...hehe...;)

Originale 17" på både vinter og sommer.

post-40844-14779364318696_thumb.jpg

post-40844-14779364320075_thumb.jpg

post-40844-14779364320485_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg fikk jeg endelig bilen tilbake. Flere hakk klarere i fargen, og myk og god å ta på...hehe...så nå er jeg spent på hvor lenge det holder seg fint da.

Reparasjonene av lakkskadene har også blitt veldig bra, man kan se de hvis man går helt innpå, men det er vel omtrent umulig å unngå med mindre man hel-lakkerer.

Er iallfall kjempefornøyd etter førsteinntrykket.

Har dessverre ikke noe før/etter-bilde.

post-40844-14779364560095_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff Abarth du har der. Bilnokler.no ordner ekstranøkkel til denne for 990,-, men du må møte opp med bilen. Flink engelsk kar som holder til i nærheten av Ryen i Oslo, tar 15-20 minutter (NB: Unngå Brynstunnellen...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte litt servicedeler fra England på mandag, fikk de på døra idag. Bestillte fra shop4parts. Det gikk jo kjapt det.

post-40844-14779364875298_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er olje/oljefilter og pollenfilter byttet. Sistnevnte hadde bare blitt trøkt inn, antagelig av de som tok service sist, og ikke var lokket festet ordentlig på plass så der blåste mesteparten av lufta ut ved beina på passasjersiden...kald luft. Nå er ting på stell, så nå virker antagelig aircon-anlegget en god del bedre også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg puslet litt med bilen. Fikk satt på nytt åpent luftfilter fra K&N.

Utrolig hvor mye forskjell luftfilteret utgjør. Merker at turboen har mye mer å jobbe med nå, og det høres også. For det er puster og peser og knegger omtrent...noen vil kanskje synes det blir vel mye "gatebil", bare så dere er advart.

Det er iallfall ingen grunn til å investere i egen pop off eller lignende hvis du setter på et sånt filter.

Jobben var veldig grei, tok ikke lang tid.

Håper det holder seg bra også nå da, at det ikke blir alt for fort skittent f.eks. Er jo ikke noe beskyttelse rundt disse filterne. Det er ikke noe varmeskjold på denne, men det er et rør som frakter kald luft fra bunnen av bilen og opp til filteret.

Det var skikkelig gøy å ut å kjøre etterpå...hehe...

post-40844-1477936599912_thumb.jpg

post-40844-14779365999825_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for Alfaduden, jeg synes jo det er litt gøy å ha noe ikke alle har.

Bilen fusket av og til, mistet all motorkraft når jeg ga gass. Stakk innom Myrland Auto og fikk tatt en feildiagnose. Det viste seg at det var en coil som var dårlig, fikk bestilt en ny til 1500kr. Jobben tok 3 min så det ble heldigvis ikke så dyrt. Topp service hos Myrland. Jeg er glad det ikke var noe mer alvorlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg puslet litt med bilen. Fikk satt på nytt åpent luftfilter fra K&N.

Utrolig hvor mye forskjell luftfilteret utgjør. Merker at turboen har mye mer å jobbe med nå, og det høres også. For det er puster og peser og knegger omtrent...noen vil kanskje synes det blir vel mye "gatebil", bare så dere er advart.

Det er iallfall ingen grunn til å investere i egen pop off eller lignende hvis du setter på et sånt filter.

Jobben var veldig grei, tok ikke lang tid.

Håper det holder seg bra også nå da, at det ikke blir alt for fort skittent f.eks. Er jo ikke noe beskyttelse rundt disse filterne. Det er ikke noe varmeskjold på denne, men det er et rør som frakter kald luft fra bunnen av bilen og opp til filteret.

Det var skikkelig gøy å ut å kjøre etterpå...hehe...

Trenger du ikke ett slikt etterhvert?

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=43541.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre har jeg hørt alt for lite av QV'n til å kunne uttale meg noe om det....?

Burde hatt en eksoslyd-tråd her på forumet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer dempet og dannet lyd i QVen. Men nå er jo ikke jeg så dannet ;-D så då må det vel oppgraderes bakpotte etterhvert. Resten er nok likt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kommer du til å bytte til da tror du?

Har muligens lyst til å sette på noe annet etterhvert jeg også, kanskje fra f.eks Supersprint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen veldig store nyheter...MEN litt småtteri.

Sideskjørtene på bilen hang ikke helt på plass slik at det ble en liten glippe der, de har jeg nå fått hengt på plass slik det burde være.

Ellers så hadde jeg og Nosern en liten Abarth-ettermiddag hvor han ga meg (eller bilen da) en liten understellsbehandling, og vi byttet tennplugger (noe jeg egentlig hadde tenkt å ordne i forbindelse med coil`n som ble byttet) og tok av merkene på bagasjeluka. PUNTO og EVO er nå borte for en mer clean look.

post-40844-1477937077545_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...