Gå til innhold
Alfaknugen

Maserati quattroporte driftkostnader

Anbefalte innlegg

Hva koster bremser til en 2004/2005 Quattroporte? Disse motorene har dem reg.kjede? Stemmer det at dem er levert både med automat og duo select?

Mvh

Bjørn Raymond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplette bremser f/b koster ca.50000,- fra offisielle deleleverandører i england,f.eks. Eurospares. Ca. 30000,- framme og 20000,- bak.... Som alt annet så regner jeg med det kan finnes rimeligere på ebay. Den kom med ZF automat fra 2007 men da med girkassa framme og vanlig våtsump/bunnpanne på motor. Duoselect har kassen bak og tørrsump smøring på motor.

Hvis du er rask har Eurospares tilbud på delene - 22000,- til og med 30/01/2016. Bilen kan du kjøpe etterpå  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hildrande hu! Er det håndstøpte bremseskiver fra en kæll i norditalia som blæster jern på gamlemåten? Dreid med håndkraft og slisset med dremmel og neglefil?

(håper du svarer at det er keramiske bremser :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe karbon her,kun vanlig stål. Ikke nok med at kællen fra nord har pustet og blæstet,han har også måttet borre hver skive for hånd. Ikke rart det koster  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.eurospares.co.uk/browse/brakes?manufacturer=3&model=

Nåja. £344 for et komplett sett foran, pattern parts eller ei, er jo "grisebillig".

Nåja. Hvis du leser nøye så ser du det er for 1 skive og 2 klosser. Ergo - £344 x 2 + frakt/mva

Okei, italofile engelskmenn har tydeligvis et avslappet forhold til "kit". Det er vel nesten så man kan vurdere å dreie opp skivene, hvis de ikke har undermål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Mario,det er jeg som blingser her.

Hvis JEG kunne lese litt mer nøye så inneholder kittet 2 stk skiver og 1 sett klosser. Og med eit korrigert sleivspark blei disse bremsene plutselig halve prisen

Atle ! Da kom vel lysten tilbake  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene er vel minste problemet med ei slik skute. :)

LIKER - Hvis du skal kjøre Maserati som bruksbil må du være en holden mann, alt annet er selvluring av høyeste kaliber. Det er en grunn til at tilårskomne luksusbiler kan fåes for en pakke bugg og en kasse øl i England. Er det derimot en hobbybil, kan man nok holde en slik som fattiglus (normal mann). Da kjører man sjelden og kan vente på deler. Bruksbil som ikke virker og må vente på rimelige deler dukker opp. Æhhh nei takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører en QPS som bruksbil nå, og ser ikke ut til å være noe problem det. Største problemet er egen psyke som gjør at ilen ofte står nyvasket i garasjen i stedet for å bli brukt.

Det virker å være god kvalitet på min i alle fall, en 2010.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører en QPS som bruksbil nå, og ser ikke ut til å være noe problem det. Største problemet er egen psyke som gjør at ilen ofte står nyvasket i garasjen i stedet for å bli brukt.

Så er denne herren ikke en vanlig mann, men en som lider for skjønnheten. En bil som står i garsjen og ikke blir brukt er vel ikke en bruksbil. Nydelig vogn, men man må være forberedt på ventetid når ting ryker... det må man vel med alt italiensk her på bjerget forresten. Uansett er det bare å kjøre på, man lever bare en gang. Jeg er dog komfortabelt anlagt og kjører tysker uten å ifre møkk eller salt en tanke.. På vinteren vel å merke. Og det føles gøtt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ursa Major kjører ikke lenger Quattroporte!.. ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Veldig missunnelig, syns 2010 er penere enn de nyeste også. Skal ha en slik jeg også når lottomillionene tikker inn!

Bilder må til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...