Gå til innhold
Landmann

Autobianchi Bianchina Trasformabile - en slik har du ikke sett

Anbefalte innlegg

- jeg har kjent til denne i omlag 10 år. Den stod lenge i et fjøs, nokså under tak, men likevel utsatt for fukt. Så ble fjøset solgt, arealet skulle tas i bruk og stakkaren havnet under åpen himmel.

post-996-14779359493715_thumb.jpeg

post-996-1477935949604_thumb.jpeg

post-996-14779359498567_thumb.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk for noen år tilbake spørsmål om jeg ønsket å overta den. Den stod utsatt til for røverer og kråker, men jeg takket nei ettersom eierskapet i forhold til arv ikke var avklart.

post-996-14779359501124_thumb.jpeg

post-996-14779359503561_thumb.jpeg

post-996-14779359506006_thumb.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Historien bak denne er litt vemodig - og ettersom jeg ikke vet hvem hvem er, hvor dere befinner dere osv. så lar jeg detaljene være. Men la meg røpe overskrifter fra den gang som "gull verdt", "uavklart eierforhold", "verdier i et bo" .... Nå er eierforholdet avklart :)

Er du interessert så formidler jeg navn og epostadresse.

post-996-14779359508465_thumb.jpeg

post-996-14779359510744_thumb.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontruta hadde fått nådestøtet en eller annen gang etter 2010. Nå befinner det seg under bilen - ødelagt. Han, som rydder snø har et voldsverk av en turbomatet traktor. Snøspruten fra freseren " bøyde" ruta inn.

Bilen ble kjøpt angivelig i 1970/71 da avdøde eier bodde i Trondheim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så, dette var altså ikke en Prinz... !! :) Syns dem hadde noe som lignet, eller var det Lloyd ??

Autobianchi såklart. Stilige greier, men her var det myyyye jobb :(

Disse ligger ikke så ille i pris på kontinentet, så tror nok denne dessverre blir for dyr å redde.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216935553&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&zipcode=&scopeId=C&makeModelVariant1.modelDescription=autobianchi&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216453381&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&zipcode=&scopeId=C&makeModelVariant1.modelDescription=autobianchi&pageNumber=1

Men kanskje som delebil om det er noe igjen av den ??!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle man redde denne så var det kun for rat-car-demo. Vaske den, tørke, 6 bokser klarlakk for å bevare patina, plexiglassrute, plexiglassoltak, fire impregnertstokker et stykke ned i jord, 32 graders vinkel i xyz-planet - og vips stod den som et monument.

Men hverken du Badnews eller jeg tør; naboene hadde flippa ut ;D

... eller f... skulle jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen har jeg vært borti.

Se annonse fra NMV i 2002. I 2012 jeg ringte oppgitt tlf nummer til en kar i Narvik. Bilen hadde han ikke lenger, det var tull med papirene. Enken etter eieren ville ikke signere på salgsmelding. Bilen ble kjørt tilbake til tidligere eier, står ute fortsatt. I nærheten av Evenes

Hvis dere nå kan få ut papirene, kjør på! Denne bilen må reddes

Autobianchi_annonse_NMV_9-02_u_tlf_zps0lcxtpoe.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk olavr :) Det er samme bil. Jeg har kontaktopplysninger som muliggjør en formell overtakelse for den som vil. Bildene er som sagt  blodferske. Stålet i karosseriet forøvrig (bortsett fra dørken) er forbausende bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...