Gå til innhold
Tiller

Min Fiat 850S

Anbefalte innlegg

Grattis!!! Kos deg på tur med en utrolig lettkjørt og koselig bil! Riktig "snyggt" ble det også, - fint å se at det gjøres en grundig jobb og bruker den tiden som er nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På oversiden av platene klippet jeg til støydempende gummi belegg kjøpt på biltema. 

Tar bort vibrasjonslyd når en kjører, fungerer utmerket! 

IMG_20180909_164503.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varmkjøring av motor og puttletur i gata må til for å holde ting ved like på vinteren

IMG_20190213_165256.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en kul liten bil !! Legg gjerne ut noen bilder av hele saken, og for en innsats! Imponerende! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner det å nærme seg første ordentlige kjøretur i år.

Har hatt et par oppstarten i vinter for å holde alt i gang. Starter uten problem hver gang.

Videre planer for bilen i år er følgende:

-Montere white side dekksider

-Litt lakk utbedring

-Lakkere og pusse opp takgrind

IMG_20181226_192022.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det klart for litt bilfikks igjen.
Etter fjordåres innsats med motoroverhaling er det nå på tide å utbedre litt lakk.
Bilen er generelt sett i meget god stand, men selvfølgelig har det kommet litt småting med årene.

Har et langsiktig mål om en hel-lakkering, men intill da gjør jeg lakk utbedring selv. Har begynt å få litt dreisen på det med årene.
Før bilen ble parkert i fjord, rakk jeg å utbedre litt i underkant av bak vinduet. 
Så nå er det bare å fortsette! 
Har også kjøpt med et bulk utbedrings sett, som skal prøves.

Noen bilder av det som skal utbedres:

IMAG0204.jpg

IMAG0206.jpg

IMAG0207.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobben med å få bilen i fin bruksstand estetisk er i gang. 

Etter snart 40år i drift er det ikke til å komme utenom litt rust.

Kanalen på førersiden skal byttes, samt at bakre del av venstre hjulbue bak skal byttes.

Var også et hul i overgang hjulbue/kanal Høyre side framme. Her skal det også sveise.

Sveise jobb settes bort da det er noe jeg ikke kan. Det skal gjøres medio mai måned. Ser fram til det.

I mens skal jeg slipe, pusse, sparkle og lakke litt andre småting jeg ønsker å utbedre. (se bilder)

Tok undersiden av bilvinduet i fjord, og fargematchen ble veldig bra. Nå skal overganger våtslipes og poleres. Tror det kan bli veldig bra.

All annen lakk utbedring skal også våtslipes og poleres etter en tid med herding. I og met at lakken er tett farge som ikke krever klarlakk, så synes jeg den er vesentlig lettere å få pen med flekk lakkering. 

IMAG0265.jpg

IMAG0263.jpg

IMAG0260.jpg

IMAG0259.jpg

IMAG0261.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...