Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Atle Simonsen

Ny bruks/vinterbil, Fiat Stilo

Anbefalte innlegg

Denne ble handlet i går og virker i bra stand.  Noe smått er det, bla går tempmåler til maks og caution,hot,engine, stop, kommet opp i info display når jeg kjører dumpler.  Stopper opp et halv sekund og går tilbake til normal. Noen ide om hva det kan være?

Hvordan i huleste får jeg rotert bilde....

post-46794-14779357072582_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe Gratulerer! Denne er jo helt lik den jeg hadde:

DSC_0226_zps0c24b8e2.jpg

5368143a.jpg

Jeg hadde noe trøbbel med min, men toppet seg når motoren varmskar seg pga. en død coil. Disse anbefaler jeg å bytte dersom det er lenge siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der så kjent ut ;).

Angående den feilmeldingen, så dukket den opp i forbindelse med at katalysatoren ble byttet, så jeg ville kanskje ha tittet litt på ledninger rundt området der hvor katalysatoren sitter og der hvor mekanikeren kan ha herjet under jobbingen. Sjekk også D4-kontakten i batterikassen, evt. jordingspunkter, samt dynamo.

Men nå er ikke jeg noen bilelektriker, da, så mulig jeg bare prater tull :).

Hehe Gratulerer! Denne er jo helt lik den jeg hadde

Den du hadde, var vel etter bildene å dømme en Stilo med utstyrsnivå Dynamic+, med soltak, parkeringssensorer og elektriske vinduer bak, mens denne "bare" er Dynamic.

Jeg hadde noe trøbbel med min, men toppet seg når motoren varmskar seg pga. en død coil. Disse anbefaler jeg å bytte dersom det er lenge siden.

Alle 4 mener jeg ble byttet sommer/høst 2009, da var bilen gått rundt 90 000 km, så de nåværende coilene har gått drøyt 100 000 km (de har altså allerede levd lenger enn de opprinnelige coilene).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte min Stilo til bruk som nr 2 bil for 7 år siden. Hovedfamiliebiler har kommet og gått mens Fiaten har bestått! Ikke fordi det akkurat er en drømmebil som jeg absolutt ikke skal kvitte meg med  men fordi, bortsett fra coiler, har den vært kjedelig pålitelig og dessuten har stasjonsvogna ett stooort bagasjerommet! Kjedelig med reg.reim som må skiftes hvert 3 år dog!!

Kjøreegenskaper som en vannseng og 1,6 liter skremmer ingen men for min del ett hyggelig bekjentskap. PS ha en coil liggende i hanskerommet til når den tid kommer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal på eu innen april 2016 og tror det skal gå bra. Artig bil med stadig nye varsellamper som kommer å går :-) Får ta en titt på det en dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Artig bil med stadig nye varsellamper som kommer å går :-) Får ta en titt på det en dag.

Hva er det den pleier å varsle om nå for tiden?

Det jeg likte best med bilen den tiden jeg hadde den, var motoren. Bare gikk og gikk og gikk. Det verste var "pip pip pip" etterfulgt av en eller annen feilmelding. Men den var faktisk ganske stabil helt frem til jeg fikk byttet katalysatoren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel hovedsakelig om varm kjølevæske, men også airbag kommer og går. Mistenker dog kontakter til sete. Kom etter kona flyttet på førerstolen. Ellers går den som en drøm :-).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde airbagproblemet en periode på Stiloen, viste seg at problemet var "irr" på kontakten ved venstre baksete, altså setet bak førersetet. (Verkstedet fant naturligvis ingenting, så man måtte bare ta Google til hjelp). Fulgte denne guiden, og da forsvant problemet på et blunk.  Men ikke sikkert at det er samme kontakt som er problemet i dette tilfellet.

Lønner seg å ha en OBD2-leser når man har Stilo, så kan man få noen hint om hvorfor den piper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva skal man si... EU godkjent i på første forsøk og null feil. Verksmester måtte til og med be mekaniker se over en gang til.  Bilen virket rett og slett meget bra sa de. Så da får jeg vel ta vare på den da og bytte olje og regrem når den tid kommer.  Om noen har hengerfeste til den er jeg på jakt etter det. Samt panser i samme farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva skal man si... EU godkjent i på første forsøk og null feil. Verksmester måtte til og med be mekaniker se over en gang til.  Bilen virket rett og slett meget bra sa de. Så da får jeg vel ta vare på den da og bytte olje og regrem når den tid kommer.

Overhodet ikke overraskende, med tanke på hvor mye den bilen er påkostet - halve bilen er jo ny :). Den gikk også gjennom EU-kontrollen de tre foregående gangene uten anmerkning, så vidt jeg husker, mens gangen før det (i 2008) måtte den ha nytt eksosanlegg.

Reg.-reim ble forresten byttet i august 2013 på 167000 (hvis jeg ikke husker helt feil), den skal vel byttes hvert tredje år eller 80 000, whichever comes first.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Da blir det bytte i august.  I midlertidig har jeg fått et annet problem.  Kona vil kun kjøre denne og ikke vår Audi. I dag  som den skulle på EU og jeg måtte ha den sa hun at hun ikke ville kjøre den andre og heller fikk gå. Kan for så vidt ha noe med at vinterdekka på Audien er litt dårlige, men dog.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Stilo er god å kjøre, så ikke så rart at hun liker den. Store vinduer og kompakt bil bidrar også til at den er enkel å manøvrere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun lar seg ikke skremme av de sporadiske pipelydene (pip-pip-pip) med etterfølgende feilmelding i displayet, da? :P Eller har den begynt å oppføre seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå konstant lysende airbaglampe og renset kontaktene under alle fire setene som I linken . Men hjalp null. Sitter det flere kontakter andre steder? I dørene feks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje noen ved B-stolpene, kjør diagnose så finner du ut av hvorfor den lyser. Kan også være at problemet er løst men at feilkoden må "nulles".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmer seg tid for registerrembytte og lurer på om det er noe jeg fikser selv? Og hvor nøye er det med hvert 3.år. Har ikke lyst til å sette bort jobben og den kostnaden det er. Planen var egentlig å bytte ut bilen nå, men den fungerer jo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo evt. laste ned eLearn (verkstedmanual på CD) for Stilo, kan lastes ned bl.a. herfra: http://www.fiatforum.com/downloads.php?do=download&downloadid=345 (betinger at du er medlem). Der står det sikkert noe om hvordan man går frem. Men kanskje enklere å se på guiden her: http://www.fiatforum.com/stilo-guides/206576-how-change-1-6-timing-belt.html

Jeg ville ha vært nøye med å sørge for at strammehjulet satt ordentlig. De 2 siste gangene jeg hadde bilen inne for regreimsbytte, så ble det ulyd fra strammehjulet (en slags "tikkelyd"), så da måtte jeg frem med stetoskop og fortelle verkstedet at de måtte fikse opp i det. Gangen før det så løsnet strammehjulet etter 2 år (var visst bare en "kjerringstopp" unna ventilsalat, ble jeg fortalt, men heldigvis hoppet ikke reima av, så alt gikk bra).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...