Gå til innhold
Stiletto

Giulia - en vurdering

Anbefalte innlegg

På 9.12.2018 den 16.43, lesken skrev:

Tilbakemelding fra min første snø opplevelse, ikke brøytet og ca 15-20 cm. Store problemer og trodde vel den skulle være bedre og kom ikke av flekken.. men bakhjulstrekk er ikke verdens beste når ikke er brøytet godt. Var klar over det og har piggfrie., vil pigg gjøre susen? Kona maser litt om 4x4 allerede 🤔

andre sine opplevelser på kong vinter føre? Har kjøpt sandsekker og lagt bak for å prøve 3x17kg.

I følge denne siden er det 100mm bakkeklaring. Da sier det seg selv at 200mm snø blir utfordrende.
https://www.caradvice.com.au/compare-specs/vxa17a-alfa-romeo-giulia/

Endret av Alfaduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Alfaduden skrev:

I følge denne siden er det 100mm bakkeklaring. Da sier det seg selv at 200mm snø blir utfordrende.
https://www.caradvice.com.au/compare-specs/vxa17a-alfa-romeo-giulia/

Selvfølgelig,. kan ikke klage etter bare en hendelse, skulle nok måka først før jeg dro ut av garasjen men ville jo prøve 😅

42 minutter siden, Sillyspeed skrev:

20 cm? Du har kjøpt deg en Giulia, ikke en snøplog 😁

Å jada, det har jeg merket 😂 seriøst, den funker bra og man skal vel bare ha det i bakhodet at man ikke kjører 4x4. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giulia Stelvio……..kom over denne i tysk forum.   Litt snøv fører allerede til irritasjon av kollisjonssystemet .

Og så litt over dieselmotorene ,italiensk men noen skisser med god info.

http://www.autotecnica.org/motore-alfa-romeo-2-2-turbodiesel-150-180-e-210-cv-focus-tecnico/

D4D1FA51-1598-4CC2-BBC5-AE2A2B731819.jpeg.jpg

3D647171-E14E-4979-8E3B-07823240AB8B.jpeg.jpg

Endret av Masi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for interessant teknisk info! 

Snø på radar er et velkjent problem også for oss som kjører familiefraktere fra Wolfsburg. Antakelig et mindre problem på biler som har radaren i frontruta..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, Sillyspeed skrev:

Takk for interessant teknisk info! 

Snø på radar er et velkjent problem også for oss som kjører familiefraktere fra Wolfsburg. Antakelig et mindre problem på biler som har radaren i frontruta..?

Samme på min MB GL. På Volvo XC90 vet jeg ikke. Den har ikke kjørt i skikkelig snø enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var så heldig å vinne i luke 8 hos RSA`s julekalender (som var en BBQ-saus, dessverre ingen Giulia eller Stelvio), og jeg var innom dem på fredag og hentet denne. Kikket litt på Giulia som sto i utstilling, selgeren kunne fortelle meg at de blir 100.000 kr dyrere over nyttår. Gjelder også Stelvio. Årsaken skal være de økte avgiftene. Skal de virkelig øke så mye i pris? Som om ikke Alfa er et vanskelig nok merke å selge her til lands allerede. 

Endret av MasterJohnda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, MasterJohnda skrev:

... Kikket litt på Giulia som sto i utstilling, selgeren kunne fortelle meg at de blir 100.000 kr dyrere over nyttår. Gjelder også Stelvio. Årsaken skal være de økte avgiftene. Skal de virkelig øke så mye i pris? ...

Dette kan ikke stemme. Det er ingen endringer i engangsavgiften for personbiler ved nyttår - kun en 1.5% indeksregulering som for de fleste andre avgifter.

https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2019/Artikler/Avgiftssatser-2019/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det jo "litt" upraktisk at selgeren sa det.....men det var jo i samme åndedrag som "vi kjører kampanje nå på disse" så det kan hende det var en baktanke 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes jeg har noe i bakhodet om at nesten alle biler blir dyrere fra nyttår, fordi standarden utslipp måles etter blir endret...

Der var den ja... :https://www.motor.no/artikler/2018/mai/varsler-prissjokk-for-bensin-og-dieselbiler/

Løp å kjøp!

4 timer siden, MasterJohnda skrev:

Da var det jo "litt" upraktisk at selgeren sa det.....men det var jo i samme åndedrag som "vi kjører kampanje nå på disse" så det kan hende det var en baktanke 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det har kommet en annonse for 2019 Stelvio på Finn nå. Registrerer varme i baksetet som en ny utstyrsdetalj. Frisk pris på 844 000 kr. Den virker en del høyere enn for en 2018 modell med samme utstyr (bortsett fra setevarmen bak da). Ligger vel nye biler ute til ca. 800 000 som 2018 modell. Kanskje er det andre oppgraderinger i tillegg på 2019 modellen som ikke fremkommer i annonsen, eller så gir dette en indikasjon på effekten av avgiftsøkningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipt og google translate

# 23047 Bare oppdaget i programvaren. Stelvio eller Giulia er begrenset til 240kmh. Men hvis glasset er åpent, så er det opptil 300kmh vmax tillatt. Hvor er logikken?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# 1
Med Giulia og Stelvio kan du aktivere den såkalte Dyno-modusen. Som et resultat kan alle elektroniske hjelper slås av.
ABS, ESP, elektriske demper, etc.

Alt du trenger er MultiEcuScan. Der kan du gjøre følgende innstilling via ABS-modulen.
Modusen deaktiverer seg etter 5, 10 eller 20 starter.

dyno-mode-giulia-stelvio.PNG

Endret av Masi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.12.2016 den 9.02, Bussofanatiker skrev:

Håper de nå ikke arver rustproblemene som de tidligere modellene har som kommer fra sør

Antagelig ikke. Den italienske stålprodusenten lurte Alfa/Fiat trill rundt og til slutt ble de tatt med buksa nede og FCA har byttet leverandør. Ikke at det er noen superduper løsning. Fiat tar inn CRC fra Kina og havnene er sprengt på lagerkapasitet  så coilene står ute utsatt for nedbør.  CRC skal stå under tak og lageret må ha vegger og lasten må ikke hanteres i regn.😁 Alfa sitt stål er italiensk men det blir ordentlig fint behandlet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...