Gå til innhold
Stiletto

Giulia - en vurdering

Anbefalte innlegg

Det jeg hører oftest fra "ikke-alfister" når det har vært snakket Alfa siden 1998, er at det er pene biler, men det hælv... skiltet på siden ødelegger alt. og jeg TROR faktisk at det kan være med på å fortsatt sende dagens BMW og Audieiere tilbake til samme forhandler også neste gang det skal kjøpes ny bil. Det burde være mulig, om tanken er å tone ned det alfatypiske, å designe fronten slik at skiltet kan plasseres midt på bilen, og ikke med tosidig tape oppe ved venstre hovedlykt, det ser faktisk ikke ut som skilt foran har vært i tankene på designeren.. Den (muligens?) fine fronten blir helt ødelagt med en gang den store  eu-plakaten må festes til bilen..

Jeg er ganske sikker på plasseringen av skiltet er gjort bevisst for å etterape førkrigsmodellene som ofte hadde skiltene på lignende steder. Personlig foretrekker jeg det over ordinær skilt-plassering.

Alfa-Romeo-6C-2300-B-Pescara-Pinin-Farina-Berlinetta.jpg

file.php?id=21370

5296246572_c5ba140189_b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke en stund slik at man ikke måtte ha skilt foran på bil i det hele tatt? Kan hende jeg husker feil, men hvis så er tilfelle kan det være en av grunnene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skilt plassert på siden er jo genialt. Det er en herlig statement: Skilt, kjennemerker og annet flaggdrit er underordnet. Her har vi designet en grill og nå skal faen ikke dere komme og skru fast bokstaver og tall! Dere får plassen der nede i hjørnet. Mvh Alfa Romeo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp. Men var det ikke noe med at de ønsket å nå ut til flere, f.eks bmw-eiere.. Håper bare Solvik-Olsen får gjennom godkjennelse av små skilt foran . Det vil hjelpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DinSide skrev følgende om kjennemerke i april i år;

Små registreringsskilt

Kjennemerke (skilt) i «komprimert »størrelse ønskes tillatt for biler hvor avsatt plass til skiltet er mindre enn standard norsk størrelse.

Dette var en av flere endringer Solvik-Olsen ønsket å få gjennom i løpet av året. Han er vel selv Amcar-entusiast og er nok rettet mot store flak på nærmere 6m som ikke har plass til et standard skilt. Hvordan det stiller seg til biler der det ikke avsatt plass til skilt i det helt tatt er vel et litt mer åpent spørsmål, men er jo lov å håpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skilt plassert på siden er jo genialt. Det er en herlig statement: Skilt, kjennemerker og annet flaggdrit er underordnet. Her har vi designet en grill og nå skal faen ikke dere komme og skru fast bokstaver og tall! Dere får plassen der nede i hjørnet. Mvh Alfa Romeo.

100% enig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp. Men var det ikke noe med at de ønsket å nå ut til flere, f.eks bmw-eiere.. Håper bare Solvik-Olsen får gjennom godkjennelse av små skilt foran . Det vil hjelpe

Håper på det samme, men det kan bli en utfordring med automatisk skiltavlesning, noe som er mye brukt av politi og vegmyndigheter idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste argumentet de har igjen for å ikke tillate små skilt er at "det skal være likt for alle" :P Og da kan vi jo egentlig konkludere med at de har ingen ben å stå på. Vi får nok små skilt snart nok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp. Men var det ikke noe med at de ønsket å nå ut til flere, f.eks bmw-eiere..

Joa, men man greidde å nå ut til flere med 156 som og var bilen som introduserte denne skiltplasseringen på moderne Alfa Romeoer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bilene er/var jo fine og hadde mange bra kvaliteter, så skiltplasseringen var noe man måtte "godta" Har sjøl en facelift 166, Jeg liker bilen og utseendet men ikke den store plakaten, som jeg synes ødelegger symmetrien i fronten. (Har hatt både 156 og 159 også, skiltene skremte ikke meg fra å kjøpe, men jeg tilhører nok ikke målgruppen de prøver å flørte med, jeg har jo kjørt AR siden 1986 uansett.. (Men har dessverre støtta fabrikken med nybilkjøp kun ěn gang..) Men time will show, får håpe Giulia vil selge så de klarer seg fremover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører jo med til de som har vært skeptisk til designet, men føler vel at enkelte går vel langt før de har sett bilen. Alfa har vel vært notorisk kjent for å sende ut elendige pressebilder, og at de i virkeligheten har sett langt bedre ut. Selv tyske magasin klarer å knipse den i vinkler som ser langt mer flatterende ut. Se etter linjer fra 50 og 60-tallet ikke de seneste tiårene, så tror jeg man kan se noe italiensk i det også.

http://i.auto-bild.de/ir_img/1/0/1/5/4/8/6/Alfa-Romeo-Giulia-1200x800-05fe5bcf2214b6ac.jpg

Kunne ønsket meg en del annerledes, dørhandtak er nemt, men Alfa skal være det sportslige Maserati det elegante og luksuriøse, og da passer det kanskje bedre med metall på Maseratien?

Fronten på 159 er lite aerodynamisk, og med karv om lav luftmotstand og lavt forbruk, er det vanskelig å ta utgangspunkt i noe som gir et handikap i forhold til konkurrentene. Dessuten er det vel ulike krav til sidebelysning, som gjør at man måtte til med ekstra sidelys? Dette og mye annet går inn i en designprosesss, ikke minst har krav til produksjonstid endret seg totalt de sist par tiårene, og fører til at man ser stadig likere løsninger. Om man kunne ta 20-30% mer betalt enn konkurrentene kunne man vel alltids funnet på noen sprell, men vel ikke noen løsning for å selge flere Alfaer.

Kunne jo forøvrig vært interessert i å vite hvilke skisser (og photoshop?) trådstarter mener er bedre enn det som er presentert. Det meste har vært etter mine begrep vært mindre pent og ikke harmonert med en RWD bil, de beste har sett ut som noe som er langt over 5m og plassert på 24" hjul.

For egen del er jeg mest skeptisk til hekken, men tror en del kan bedre seg på de mindre motorsterke modellene. Fjerner man et par eksosrør og litt av vekten fra den nedre del av hekken tror jeg hele bilen blir mer harmonisk.

Her har du noe av de designen som jeg mener oser av klasse og er mer "ekte Alfaer" enn den valgt designen. At noen har "24" hjul og ser 5 meter er ikke noe argument mot disse da alt kan tilpasse og redesignes. Det finnes flere og men jeg tror de som har fulgt med vet hva jeg snakker om.

https://www.youtube.com/watch?v=VdKHzPCWLn8

Leste jo innlegget ditt med en viss interesse, men følte argumentene falt litt til grunnen når det var snakk om 0 italiensk design og at det meste/alt som ble presentert i forkant var bedre.

Nederst er to eksempel som vel nesten er mer cab-forward enn amerikanerne har prestert på det mest ekstreme. Mulig gjennomførbart på en bil med FWD, men med valg av RWD åpner muligheten seg for å plassere motoren lengre bak for bedre vektfordeling, om man skal utnytte dette må frontruten være relativt rett. Det irriterer meg faktisk at bilmagasin trykker opp slike skisser, som det er lett for meg som en amatør å se at ikke er i nærheten av realistisk. Legg forøvrig merke til at bakdøren avsluttes nesten foran bakhjulet på forslagene, mens Giuliaen ender bakdørene nesten midt over bakhjulet, dette selv om den har klassens lengste akselavstand. Altså svært lite realistisk og sikkert snekret sammen på en timers tid av noen har lite forståelse for bildesign. Er vel heller ikke enig i at designet på disse skissene er bedre, en del riktig mislykkede, men det er jo mer en smakssak.

Ghibli som blir omtalt er en bil på nesten 5 meter, forøvrig også over 10 cm bredere enn Giulia, med samme krav til plass til passasjerer og bagasje har man helt andre muligheter innen for 5m enn 4.7m.

Hadde jo selv ventet et litt annet design-språk, og er vel ikke overbegeistret, men finner det naturlig  at de legger seg på et litt annet uttrykk enn Maserati da de vel kommer til å få modeller som overlapper etterhvert.

Nå kalles jo dette på godt norsk "artist impression". Impressjonisten som kunstform gjenga jo ikke virkligheten slik den var, men slik de så den. Så også med disse tegningene, de er ikke ment å være 100% realistiske men ideer som så kan utvikles videre. Sett på den måten mener jeg at de treffer Alfas sjel veldig godt, der Giulia bommer 100%. At de er snekret sammen på et par timer tror jeg heller ikke, alt tyder på at det er profersjonelle (bil)designere som står bak de fleste.

De ble jo også tegnet før noe visste hvordan Alfa ville løse oppgaven med drivlinje og vektfordeling. For meg ser det ihvertfall ut til at de fleste av designene er tilpasset en bakhjulsdrevet bil. At de også er optimalisert for å gjøre et godt inntrykk som tegning er jo akkurat slik bildesignere jobber. Senere kommer tilpassningen til "virkligheten" og de tekniske spesifikasjonene og mål som lengde og bredde mm. Akkurat den samme prosessen i metall så vi da Brera ble tilpasset 159 platformen.

At noen er mer vellykket ligger vel i sakens natur. Selv har den øverste av disse som favoritt i den "konservative klassen" men så har jeg da også sett mer på overordnet linjeføring, generelt inntrykk og detajer som grill og lyktedesign. Alt dette mener jeg er spot on både som en moderne Alfa og noe som  kan selges på det amerikanske markedet, da den både representerer klassiske italienske linjer og det beste fra amerikansk bildesign. Samtidig er den mer feminin i uttrykket der Giulia hovedsaklig henvender seg til mannlige kjøpere.

At den ikke gir inntrykk av å ha 510 hk og er deltager i et bilspill ser jeg bare som en bonus og seier for fornuften.

Forøvrig: Finner du noe "typisk italiensk" ved designet i Giulia vil jeg gjerne ha det beskrevet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit at tidlige utkast ikke er helt realistiske, men har vel vært klart at dette er en bli som skal konkurrere med 3-serie og C-klasse og ikke med 7-serie og S-klasse. Enkelte har også vært på trykk i bilmagasin noen måneder før Giulia ble presentert og da har man vel et ønske om å presentere noe som antyder hvordan den kommer til å se ut.

Å definere "typisk italiensk" er jo veldig vanskelig, er jo et klart brudd fra former på 50 og 60-tallet til linjer på 70-tallet. Dessuten har ulike designhus hatt ulik innflytelse både Alfa og andre merker både i Italia og i andre land. Har Alfasud Sprint mye mer italiensk design enn Golf I ? - kommer fra samme designhus og bemerkelsesverdig mye til felles i linjeføring.

Om man skal finne det italienske, eller lettere å definere; Alfa i Giulia, tror jeg man må se på modeller på 50 og 60-tallet. Mest tydelig er front og spesielt panser både med linjer og utforming, men også lykter hvordan de bidrar til en rett front. På bilder under ser man vel ganske klart en GT-hekk/bakre vinduslinje. Tror den også vil virke lettere og mer elegant i virkeligheten, og ikke så mye japansk premium som var det første som slo meg. Til tross for at dette er QV-en, har den ganske feminine linjer sammenlignet med konkurrentene.

http://fiatgroupworld.com/2015/06/27/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-vs-rivals

post-3598-14779356115727_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen er mer vellykket ligger vel i sakens natur. Selv har den øverste av disse som favoritt i den "konservative klassen" men så har jeg da også sett mer på overordnet linjeføring, generelt inntrykk og detajer som grill og lyktedesign. Alt dette mener jeg er spot on både som en moderne Alfa og noe som  kan selges på det amerikanske markedet, da den både representerer klassiske italienske linjer og det beste fra amerikansk bildesign. Samtidig er den mer feminin i uttrykket der Giulia hovedsaklig henvender seg til mannlige kjøpere.

Jeg tror rumpa på det designet du liker hadde vært særdeles lite populært hos Amerikanerne og stort sett alle andre.

alfaromeogiuliacgi_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen er mer vellykket ligger vel i sakens natur. Selv har den øverste av disse som favoritt i den "konservative klassen" men så har jeg da også sett mer på overordnet linjeføring, generelt inntrykk og detajer som grill og lyktedesign. Alt dette mener jeg er spot on både som en moderne Alfa og noe som  kan selges på det amerikanske markedet, da den både representerer klassiske italienske linjer og det beste fra amerikansk bildesign. Samtidig er den mer feminin i uttrykket der Giulia hovedsaklig henvender seg til mannlige kjøpere.

Jeg tror rumpa på det designet du liker hadde vært særdeles lite populært hos Amerikanerne og stort sett alle andre.

Den ser ganske enkelt ulovlig ut.

Ellers har Renault sluppet sitt håp i denne klassen; Talisman.

New-Renault-Talisman-0021.jpg

http://www.carscoops.com/2015/07/the-new-renault-talisman-is-out-and-its.html

Minner om en slags blanding av Passat og Chrysler 200. Kan virke som om den vil ta seg best ut i mørket...

Edit; Kanskje dette er et bedre alternativ for de som føler at Giulia er i overkant "tysk"? Det sies at Renault har lagt vekt på kjørefølelsen ("Unrivalled comfort, stability and agility"). Også styrer den med 4 hjul. Men den er kanskje ikke tilstrekkelig "fransk"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De aller fleste skissene jeg har sett av Giulia har enten tatt utgangspunkt i 159, eller i Ghibli.  159 har et mye større overheng foran, og har dermed plass til en mer skulpturell front. Det samme med Ghibli da denne er i segmentet over. Se også på den nye Renaulten over, forhjulene er trukket veldig mye lengre inn under bilen, og fronten kan dermed dras mye lengre. Det samme gjelder 159. På nye Giulia er avstanden fra fremste punkt til starten av hjulbue kanskje 20cm. Så rwd gir helt klart begrensninger i designet i dette segmentet. Sett i lys av dette syns jeg få skisser gir noe bilde på hvordan Giulia kunne blitt.

159 har helt klart en flott front, men jeg synes nødvendigvis ikke det er så pent med 'en halvmeter overheng'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med utgangspunkt i denne linken: http://fiatgroupworld.com/2015/06/27/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-vs-rivals/

skal jeg komme med min subjektive oppfatning av Giulia. Denne linken plukker ut de mest aktuelle konkurrentene, og gir derfor et godt bilde av hva FCA sin skunk work gruppe har hatt å jobbe mot.

Forutsetninga var rimelig klar: bakhjulstrekk, 4 dørs sedan i d-segmentet, klasseledende kjøreegenskaper. Det gir en del føringer som også vil påvirke design. Med bakhjulstrekk og klasseledende kjøreegenskaper er det en fordel å få motoren langt bak i konstruksjonen, samtidig er det en fordel å ha så lang akselavstand som mulig. Det igjen gir kort overheng foran og bak, og igjen begrensede muligheter til å få med designelement som vi har kjent fra AR de siste 20 år, uten at det vil påvirke forutsetningene for konstruksjonen.

Så over til bildene. Sett forfra er konkurrentene uten unntak preget av store åpne felter høyt oppe i konstruksjonen, noe som gir en visuelt høy front.. Mest vellykket av konkurrentene er BMW og til dels Jaguar som med sine skrånende smale lykter visuelt skaper en lavere front enn f.eks. Audi og Merc. Volvoen ser bare tragisk ut… AR med sin dype Scudetto og ovale luftinntak lavt i fronten gir meg klare assosiasjoner til 50- og 60- talls Alfa. De smale lysene som peker inn mot Scudettoen gir fronten et lavt og aggressivt uttrykk, samtidig som den er høy nok til å tilfredsstille dagens krav til fotgjenger sikkerhet. Profilene i panseret er de samme som vi kan kjenne igjen fra langt tilbake i tid og de ender opp i Scudettoen. Min konklusjon, et meget vellykket moderne design som også tar vare på historien.

Hopper over bildene fra siden så lenge og tar hekken først. Konkurrentene er preget av en visuelt forholdsvis høy hekk. Volvo er igjen bare tragisk og med sin forholdsvis høye «diffuser» i sort blir det hele helt feil i mitt hode. Merc ser ut som en småbil med sine veldig små baklys. Jaguar og Audi ser veldig anonyme ut, spesielt med baklys som ser veldig triste ut der de henger ned ut mot siden. Igjen er BMW den mest vellykkede av konkurrenten, men pga at eksos stussene står så nært hverandre får den et visuelt smalere uttrykk enn AR. Dersom proporsjonene er riktige på bildene så har AR den høyeste rumpa, men ser visuelt lavest ut. Dette fordi lyktene ikke henger utover sidekanten slik de gjør på Audi og Jaguar, og fordi den nederste LED stripa peker opp og ut mot siden samtidig som eksos stussene er trekt helt ut mot hjørnene av hekken. Rumpa på Giulia er brei og lav og formelig gliser et sleskt glis og takker deg for forsøket. Detaljen med søkket i hekkspoileren er en tydelig henvisning til 60-tallets Giulia. Igjen en moderne hekk som gir assosiasjoner tilbake til den første Giulia.

Interiøret er det bare en ting å si noe om: Clean! Enkelt og greit, ikke noe fiksfakseri og infoskjerm integrert uten å ta utsikt forover. Akkurat der har Merc og BMW bomma stygt med skjermen som stikker opp over dasjbordet og tar utsikt. Merc er den som jeg syns treffer meg best av konkurrentene med sine runde luft dyser og rene linjer. Jaguaren ser rett og slett gammeldags ut, Audi og Volvo ser ut som en  «gubbebil» og BMW er jo BMW da… AR har rene linjer i to buer. Fra A-stolpen på passasjersiden buer dasjbordet ut mot midten, før det snur og krummer seg rundt sjåføren. De rene linjene og de runde luft dysene  på siden gir meg igjen assosiasjoner til 50- og 60-tallets interiør. Smakfult syns jeg.

Så til det jeg mener er rosinen i pølsa, profilen! Igjen stiller Volvo i klassen tragisk. Jeg skal innrømme at jeg har vurdert Volvo i 60-serien som firmabil engang, men det gikk fort over. Det var overhodet ikke noe for meg, og det sitter nok i ennå. Audi og Merc ser ut som «gubbebiler» med Merc ett hakk bedre enn Audi. Jaguaren ser beskjeden ut siden hele designet visuelt skråner bakover og den ser nesten litt redd ut. Igjen syns jeg at BMW er den mest vellykkede. Den ser potent og sint ut. AR derimot ser ut som en predator klar til angrep. Visuelt heller hele profilen forover og ned mot luftinntakene i fronten. Luftslissa i forskjermen med profilen som ender opp i dørhåndtakene på bakdørene forsterker dette uttrykket. Det ser ut som den går fort også når den står stille, ett uttrykk som kom med 916 GTV fortsatte med 156 og senere med 159, Brera og 938 Spider.

At Giulia i tillegg lever opp til det visuelle uttrykket den gir meg, gir meg gode håp. I det hele vil jeg si at forsetter skunk works gjengen i denne retningen får vi mye å glede oss til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At noen er mer vellykket ligger vel i sakens natur. Selv har den øverste av disse som favoritt i den "konservative klassen" men så har jeg da også sett mer på overordnet linjeføring, generelt inntrykk og detajer som grill og lyktedesign. Alt dette mener jeg er spot on både som en moderne Alfa og noe som  kan selges på det amerikanske markedet, da den både representerer klassiske italienske linjer og det beste fra amerikansk bildesign. Samtidig er den mer feminin i uttrykket der Giulia hovedsaklig henvender seg til mannlige kjøpere.

alfaromeogiuliacgi_1.jpg

Tror denne bilen har blitt tegnet med flere bakpartier. Bakdøren går her også lenger bak enn på første bildet. Selv syntes jeg denne enden er en innertier og en Alfa verdig. Nyskapende, lekkert og karismatisk. Oppsummert i ett ord: italiensk. Men baklykten er lite realistisk.

Noe som virkelig skiller seg ut og danner sin egen klasse.

PS Bilen har den samme akselavstand som den virklige Giulia med tre hjuldiameters avstand fra skjermbue til skjermbue. Bilen er derfor ikke for lang/stor eller tegnet på en Ghibli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror denne bilen har blitt tegnet med flere bakpartier. Bakdøren går her og lenger bak enn på første bildet. Selv syntes jeg denne enden er en innertier og en Alfa verdig. Nyskapende, lekkert og karismatisk. Oppsummert i ett ord: italiensk. Men baklykten er lite realistisk lysmessig.

Eventuelle uoverensstemmelser skissene seg imellom skyldes at det er skisser laget uten en mal og ikke en virkelig bil. Car Magazine (som er de som er bak skissene) har brukt begge disse to skissene for å representere utseendet på den nye Alfa-modellen. Ett eksempel:

http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/alfa-romeo/alfa-romeo-giulia-2015-first-of-nine-new-alfas/

PS Bilen har den samme akselavstand som den virklige Giulia med tre hjuldiameters avstand fra skjermbue til skjermbue. Bilen er derfor ikke for lang/stor eller tegnet på en Ghibli.

Akselavstanden er nok grei nok, men problemet er at kupéen er plassert for langt fram på rammen. Ser du på den virkelige bilen så har den lang større avstand mellom a-stolpe og fremre hjulbue og en dør som stopper over bakre hjulbue. Når jeg ser på de generelle proposjonen, spesielt rundt forskjermen og a-stolpen, ville jeg ikke bli spesielt overrasket om jeg får vite at de har brukt Volkswagen Passat b6 eller b7 som basis for skissen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FGA har sett nærmere på reaksjonene folk kom med på internett etter presentasjonen av Giulia.

http://fiatgroupworld.com/2015/06/25/alfa-romeo-giulia-the-publics-first-impressions/

In the other hand the negative comments include those complaining about its look which was considered to close to the Audi A4/A5, BMW 3/4 Series, Mercedes C-Class, Skoda Superb, Tesla Model S, Jaguar XE or even the Infiniti Q50, Seat Toledo. Many comments indicated some angry or frustration about the fact that the long wait didn’t deserve “an ugly copy of the Audi”. There was also room for bad comments regarding the design (without any comparison): “ugly”, “boring”, or “nothing new”.

1410 kommentarer på facebook er analysert, hvorav 62% er positive, 3% er nøytrale, og 35% er negative kommentarer.

Av de negative kommentarene er 51% relatert til sammenligninger med andre bilmodeller, 44% er om utseendet.

Ford Italia og Mercedes-Benz Italia er med på slutten med velkomsthilsener også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alfaromeogiuliacgi_1.jpg

Tror denne bilen har blitt tegnet med flere bakpartier. Bakdøren går her og lenger bak enn på første bildet. Selv syntes jeg denne enden er en innertier og en Alfa verdig. Nyskapende, lekkert og karismatisk. Oppsummert i ett ord: italiensk. Men baklykten er lite realistisk lysmessig.

Noe som virkelig skiller seg ut danner sin egen klasse.

Panseret er altfor kort på denne skissen. Avstanden fra a-stolpe til hjulbue tilsier fwd, avstand fra front til hjulbue tilsier rwd. Dette har de helt sikkert gjort for å dra ut kupeen, for å gi inntrykk av lavere bil med mer elegante former.

'Noe som virkelig skiller seg ut danner sin egen klasse.'

Javel, men nødvendigvis ikke positivt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giulia er flott den. Det korte overhenget foran og flat front spiller på oriinale Giulia og ikke minst Alfetta 1,8. Det er masse "italiensk dsiegn i bilen. Alfa 8c var jo tysk. tegnet av tidligere designsjef Wolfgang Egger. Vi kan jo si at VAG sine produkter er italienske. For de har jo ansatt  nesten hele Alfas tidligere designere. Det er blitt sagt mye dumt her om Giulias Design.  Bilen er flott. "liten", kompakt og agressiv i designen. Hverken Giulia 1. Alfetta, Giulietta 2, 33 eller 75 var direkte vakre, men de hadde personlighet. Det har nye Giulia også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giulia er flott den. Det korte overhenget foran og flat front spiller på oriinale Giulia og ikke minst Alfetta 1,8. Det er masse "italiensk dsiegn i bilen. Alfa 8c var jo tysk. tegnet av tidligere designsjef Wolfgang Egger. Vi kan jo si at VAG sine produkter er italienske. For de har jo ansatt  nesten hele Alfas tidligere designere. Det er blitt sagt mye dumt her om Giulias Design.  Bilen er flott. "liten", kompakt og agressiv i designen. Hverken Giulia 1. Alfetta, Giulietta 2, 33 eller 75 var direkte vakre, men de hadde personlighet. Det har nye Giulia også.

Takk..... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giulia er flott den. Det korte overhenget foran og flat front spiller på oriinale Giulia og ikke minst Alfetta 1,8. Det er masse "italiensk dsiegn i bilen. Alfa 8c var jo tysk. tegnet av tidligere designsjef Wolfgang Egger. Vi kan jo si at VAG sine produkter er italienske. For de har jo ansatt  nesten hele Alfas tidligere designere. Det er blitt sagt mye dumt her om Giulias Design.  Bilen er flott. "liten", kompakt og agressiv i designen. Hverken Giulia 1. Alfetta, Giulietta 2, 33 eller 75 var direkte vakre, men de hadde personlighet. Det har nye Giulia også.

Ja hadde de ennå kombinert en flat front ala Gulia I med et karrosseri som ga det mening. Det var jo nettopp det korte panseret, minimalt med overheng og det boksete overbygningen som gjorde at dette funket og gå bilen et særpreg i beste italienske designtradisjon. Giula I ligner faktisk en okse som som står og sparker i sanden før den angriper. Men hvor ser man det i 2015 utgaven?

Det sørgelige faktum er at bilen mangler både ide og utførelse. Det lllle som er av forsøk renner rett ut i sanden fordi helheten ikke følger opp, derfor blir det hele ordinært og kompromissfullt. Itillegg har de latt en mal utenfor forstyrre, istedet for å vise autoritet på et område de selv er verdensmestere i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giulia er flott den. Det korte overhenget foran og flat front spiller på oriinale Giulia og ikke minst Alfetta 1,8. Det er masse "italiensk dsiegn i bilen. Alfa 8c var jo tysk. tegnet av tidligere designsjef Wolfgang Egger. Vi kan jo si at VAG sine produkter er italienske. For de har jo ansatt  nesten hele Alfas tidligere designere. Det er blitt sagt mye dumt her om Giulias Design.  Bilen er flott. "liten", kompakt og agressiv i designen. Hverken Giulia 1. Alfetta, Giulietta 2, 33 eller 75 var direkte vakre, men de hadde personlighet. Det har nye Giulia også.

Ja hadde de ennå kombinert en flat front ala Gulia I med et karrosseri som ga det mening. Det var jo nettopp det korte panseret, minimalt med overheng og det boksete overbygningen som gjorde at dette funket og gå bilen et særpreg i beste italienske designtradisjon. Giula I ligner faktisk en okse som som står og sparker i sanden før den angriper. Men hvor ser man det i 2015 utgaven?

Det sørgelige faktum er at bilen mangler både ide og utførelse. Det lllle som er av forsøk renner rett ut i sanden fordi helheten ikke følger opp, derfor blir det hele ordinært og kompromissfullt. Itillegg har de latt en mal utenfor forstyrre, istedet for å vise autoritet på et område de selv er verdensmestere i.

Det er denne bilen du har sett på?

alfa-romeo-giulia-side_zpsqroyher1.jpg

Tror vi kan konkludere med at vi er fundamentalt uenig! Det jeg ser i denne er akkurat den oksen du beskriver klar for angrep. I den dype skudettoen ser jeg oksens kraftige hode. I frontlysa, horna til oksen senket klar for kamp. Profilen i siden fra luftslissa i skjermen og bakover oser fart, hele profilen til bilen er foroverlent og formelig utstråler råhet, kraft og styrke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...