Gå til innhold
Landmann

Piaggio Ape i finsk Lappland

Anbefalte innlegg

- er på tur østover i Finland med 166'n. I kveld tok jeg inn på motell (det finnes vel knapt de på forumet som vet hva motell er  ;D  ). I det jeg holder på å bøtte ned en Postrizinske pivo (dedikert til Bohumil Hrabal, en verdsatt tsjekkisk forfatter) hører jeg en velkjent snatrelyd. En rød Ape parkerer utenfor og en eldre kar forsvinner. På animerte ben springer jeg ut med i-pædden og knipser i dårlig kveldslys ...

EN APE PÅ PIGGDEKK .... skal vi vedde på at jeg er den første på forumet som har sett slike lisser på en Ape :)

[/img]

post-996-14779353368761_thumb.jpg

post-996-14779353371614_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke eieren stikker av i løpet av natta så knipser jeg fräsche bilder i morgen ..... tror jeg  ::)

Innehaveren av motellet er også autorisert Lancia-mekker :)

[/img]

post-996-14779353374351_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha ... det blir dobling av pris og sluttsum når stjelestaten skal ha kronasje.

Fa... det hadde vært roadie ... nordkalottur med Ape: hadde laget til soveplass på lasteplanet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EN APE PÅ PIGGDEKK .... skal vi vedde på at jeg er den første på forumet som har sett slike lisser på en Ape :)

PØH! Det er faktisk et forummedlem som har en APE med piggdekk!!  ;D

post-84-14779353488258_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekker denne til live igjen:

Team Bakstad er igjen på tur. Denne gangen med 2x Aper i Finland! NRK1 20:15

:) jeg så alle tre episoder. Som halv-finne hadde jeg litt andre forventninger til innholdet. Jeg trodde de skulle komme litt mer under huden til dette folkeslaget; et folkeslag i brytningsområdet mellom øst og vest. Sisu-begrepet er finsk og forteller om en mentalitet, som jeg føler ikke kom fram. På den annen side:WTF - det var en tøff roadie-serie :)

Kanskje jeg kjører tilbake til Pello og bønnfaller dem om et billig kjøp/salg, bygger om lasteplanet til uttrekkbar hytte og deretter kjører Finland rundt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha, du tørr ikke... ?

:) med de brukt-APEprisene så blir det bare en drøm. Men 125 ccm'Vespaen med de fire håndgirene fikser den turen ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...