Gå til innhold
Alfaduden

Alfadudens Sportwagon

Anbefalte innlegg

Så ble det stasjonsvogn på duden også... Med bikkje i hus og ønske om litt mer plass ble det en SW.

Her er det ikke så mye å ta seg til, men hentet fire nye gummimatter på posten på vei tilbake fra bilbutikken. Fornøyd så langt.

Kommer nok noen bedre bilder etterhvert, men dere har jo sett en slik bil før regner jeg med.  :)

IMG_4312_zpszoyifal6.jpg

Her er litt info:

Produsert 16.11.2010

TI Sport

1750TBI

Listen med utstyr er lang. Høydepunktene er takluke, stor navi (ikke noe pluss egentlig) og en rekke el. dupeditter. Bixenon, regn/dugg og parksensorer...

60000km

Prisen var alt for dyr, men det finnes jo ingen til salg, så da er det bare sånn det er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

@kasperhog: Brunt/naturfarget skinn ja. Litt sært, men jeg liker det!

@SirJohn: Det kommer til å gå så fint. Er så lei svarte biler at jeg måte ha noe nytt, men vet at det er like ille som å holde en ren svart bil... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei faktisk ikke. Hun mente det holdt med en sedan og hater egentlig stasjonsvogner. Jeg som absolutt ville ha SW fordi jeg ville ha hunden i bur i bagasjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Jeg skulle ha hvit den gangen jeg også, men hadde ikke nok tålmodighet til å vente så det ble sort ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne man bestille TI i forskjellige høyder? Din må være senket mer enn 15 mm?

er ikke TI orginalt 30mm? Litt usikker :)

Takk for det.

@kasperhog: Brunt/naturfarget skinn ja. Litt sært, men jeg liker det!

Syns det ser utrolig bra ut med den fargen selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei faktisk ikke. Hun mente det holdt med en sedan og hater egentlig stasjonsvogner. Jeg som absolutt ville ha SW fordi jeg ville ha hunden i bur i bagasjen.

*liker*

Grattis med vogn! Tbi er fett, særlig om du sjekker den enorme endringen i motorkarakteristikk etter en mail til mr. Lenoir ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bare TI er 15mm. Men min virker lav. Enten så er alle fjærene knekt eller så er den bare så lav. Har ikke kjørt så langt, så rart hvis de skal takke for seg allerede.

@alfanatiker: Takk. Liker wagonen jeg. Den er omprogrammert med en boks nå. Denne går trolig ut til fordel for en skikkelig map. Hva er mailen til Lenoir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt en hvit Sierra 1,6, en hvit Peugeot 605 (bare 156 -> 2003 som hadde flere feil enn den på tester) og et par andre hvite. Siden jeg kjøper uten å tenke på at noe skal selges igjen, har jeg tapt ekstra mye på hvite biler. Nå, derimot, har man hvit og man har hvit, og noen er lekre i hvitt - eksempelvis 156 SW.

Når jeg tenker meg om, har jeg handlet bil omtrent som jeg har handlet bolig. Kjøpt på opptur og solgt når markedet har vært i bunn. Hvite boliger også.

Gratulerer med ny bil :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bare TI er 15mm. Men min virker lav. Enten så er alle fjærene knekt eller så er den bare så lav. Har ikke kjørt så langt, så rart hvis de skal takke for seg allerede.

@alfanatiker: Takk. Liker wagonen jeg. Den er omprogrammert med en boks nå. Denne går trolig ut til fordel for en skikkelig map. Hva er mailen til Lenoir?

*Lenior (trykkfeil). Men du vet da vel hvem han er?

info@squadra-tuning.nl ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny vogn... Å kjøre i Fredrikstad sentrum med 159 TI + 19" fører til nærkontakt for å si det sånn...  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser uansett meget bra ut. :) Hvilken årsmodell er det?

Har oppdatert litt i første post. Men produsert veldig sent i 2010.

*Lenior (trykkfeil). Men du vet da vel hvem han er?

info@squadra-tuning.nl ?

Jepp, kjenner jo han, men tenkte kanskje det var en annen smarting der ute også :)

Grattis med ny vogn... Å kjøre i Fredrikstad sentrum med 159 TI + 19" fører til nærkontakt for å si det sånn...  8)

Takk. Hehe ja det kan jeg tenke meg. Er noen gater i Tønsberg også som tydeligvis ikke er laget for å kjøre på...

Bilder tatt med mobilen i kveld.

IMG_4318_zpsy6ojpqxz.jpg

IMG_4319_zpse2onuuro.jpg

Oblatene må fjernes ser jeg, og så gleder jeg meg til vår og fint vær så jeg får skrukket opp lakken skikkelig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ti er 15 mm ja. Lavt nok, både estetisk og praktisk (bør ikke være lavere). Fin kombo og utropspris på den bilen. Grattis. Den store navinen syns jeg er finfra et estetisk ståsted men elektronikken er ikke helt oppdatert + at det har forsøkt å gjøre så få knotter som mulg = litt klønete å bytte mellom forhåndsinstilte radiokanaler, jeg bruker ogfte funksjonen som lister stasjoner tilgjengelig der du er. Det er raskere.

CD spilleren er forøvrig vesentlig bedre enn den tragiske standardspilleren hvis man er opptatt av slikt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ti er 15 mm ja. Lavt nok, både estetisk og praktisk (bør ikke være lavere). Fin kombo og utropspris på den bilen. Grattis. Den store navinen syns jeg er finfra et estetisk ståsted men elektronikken er ikke helt oppdatert + at det har forsøkt å gjøre så få knotter som mulg = litt klønete å bytte mellom forhåndsinstilte radiokanaler, jeg bruker ogfte funksjonen som lister stasjoner tilgjengelig der du er. Det er raskere.

CD spilleren er forøvrig vesentlig bedre enn den tragiske standardspilleren hvis man er opptatt av slikt :-)

Prisen vil jeg helst ikke snakke om. Kunne jo fått samme bilen med diesel riktignok for 199000,- Uggen følelse det, men når jeg starter TBIen så glemmer jeg det. Fin murring av Giulietta QV lyddemperene. Får se om jeg gjør noe med katalysatorene...

Navien ser bra ut ja, men totalt ubrukelig... Får se hva jeg gjør med den på sikt. Synes Boseanlegget spiller dårlig, men hva kan man forvente av Amerikanerne. Det fungerte bedre i GTen...

Har ikke fått den til å snakke med iPhone 5S ennå. Må jeg ha blue&me adapter?

Skal putte i en CD med pink floyd i morgen og dra på litt. Kanskje jeg glemmer at det ikke er DAB og DIB da.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 2011 159 med Blue&Me i 2013, og hadde litt knot med iPhone 5. Måtte kjøpe adapteren + gjøre noe grundige oppdateringer. Med min kunnskap ble oppdateringene noe knot, så jeg traff en utrolig serviceminded mekaniker på RSA her i Kr.sand som holdt på med det i en god time - og ikke tok noe som helst betalt for det :-) Mulig han betraktet det som en garantisak og la godviljen til (bilen er ikke kjøpt der), men det var uansett veldig god service. Såpass god at jeg kjøpte adapteren der samtidig, selv om den kostet meg litt mer enn den ville gjort på nett. 

Nå spiller jeg bl.a rett fra Spotify, og alt fungerer supert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med vogn ;D

Ramlet over en slik en her på tirsdag i et parkeringshus i Trondheim, sammen med en Mito.

For engang skyld kunne jeg parkere trygt 8)

post-1317-1477935282977_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...