Gå til innhold
Alfanatiker

164 V6 TB i Norge

Anbefalte innlegg

Syns igrunn det er merkelig at ikke det er flere 916 GTV'er også..

Ja! Angrer fortsatt på at min ble solgt, men hadde aldri trodd noen ville gi så mye for den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer å importere en 164 V6 Q4 fra Tyskland. Er 10-15000 euro for mye å betale for et strøkent eksemplar (mint condition)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....nei, ikke fra min side, tilstanden er mest viktig og originalpoliti, spesielt når det gjelder Q4. Deler for bakakslingen er vanskelig å skaffe og er svinedyre .

Bilen jeg kjøpte fra sveits fikk jeg rimelig, den fra Holland ga jeg 8 tusen euro for og QVen var enda litt dyrere.

Er det bilen fra sørtyskland du sikter på ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er nesten sikker på, at det er bilen som kom fra sveits, låg til salg i Bayern og nå havnet i Varese.....løp og kjøp, den ser fin ut.

Proteo Rosso.... da kan vi lage ett eget treff  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ,takk for svar.. Skal nedover om noen uker så denne er en jeg skal ta en nærmere sjekk på.

Tror denne kommer på nærmere 200.000 ferdig registrert!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil EU fortsatt gå greit tror du?

Større turbo?

Større ja, men ikke særlig synlig på utsiden av den. Det er fortsatt en T25 turbo, så all eksos mellom motor og turbo forblir orginal. Har nok lite å si på eu, dessuten bestemmer jeg jo selv effekten ettersom jeg skal på bane eller til vanlig bruk. :)

Jeg skal og kjøre med orginal luftfilterboks og ikke åpent filter, så selv for det trente øyet (f.eks ditt) så blir eneste synlige forskjell at LMM er erstattet med et rør som jeg sveiser fast i den originale luftfilterboksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel turbo ute av bilen. Den var det MYE slakk i. Ikke mye opp og ned, men mye ut og inn (den værste).

received_898077883611729.jpeg

Standard t25 flens received_898078620278322.jpeg

Turbopakningen hadde sett sine bedre dager...

received_898077900278394.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt, ser ut som det vil passere noe mer luft  :D  ser ut som størrelsen på innvendig mål er ca 15 mm større. Blir gøy å prøve  ;)

Porka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt, ser ut som det vil passere noe mer luft  :D  ser ut som størrelsen på innvendig mål er ca 15 mm større. Blir gøy å prøve  ;)

Porka

Du skal få prøve når bakakselen er klar på bertonen og bakhjulet mitt ikke subber lenger  ;)8)

Ellers har jeg fått gjort litt mer idag. Har fått tilpasset slik at turboen får plass på bilen, og jeg har tilpasset oljetilførsel, vannkjøling og oljeretur.

Modifisering av brakett og blokk for å få klaring til kompressorhuset...

IMAG0274.jpg

Klaring....

IMAG0273.jpg

Påføring av polish for å sjekke problemområder til turbinhuset.

IMAG0275.jpg

Problemområde innafor grønn sirkel...

IMAG0276_1.jpg

Problemområdet ferdig slipt...

IMAG0278.jpg

Da var alle bolthull i boks!!

IMAG0280.jpg

Tilpasset ferdig oljetilførsel/retur og vanntilførsel/retur..

IMAG0281.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kveld var jeg en tur over hos Q4_fre for å modifisere 5-bolt flensen på baksiden, ettersom den som hørte til turboen ikke hadde noe rør. Vel hjemme klarte jeg ikke motstå fristelsen til å teste litt, så jeg var ute i garasjen til nå for å sjekke hvordan dette ble.

Prøvemontert på turboen....

IMAG0292.jpg

Greit med flow her, rett i en 3" V-band...

IMAG0293.jpg

Plassproblemene på denne bilen skal visst ingen ende ta... IMAG0294.jpg

Får prøve å subbe litt over manifoilen med vinkelsliperen imorgen. Det er på håret at jeg ikke får entret de 2 siste boltene til T25-flensen. FxxK!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmest blitt en prosjekttråd om min bil dette nå...

slipingen hjalp ikke nok, så idag har jeg startet å bygge downpipen litt annerledes.

Kappet av V-band og la på litt ekstra rør, så sveiset jeg den på igjen lenger nede.

IMAG0296.jpg

Dette ble da klaringen til AC-pumpa

IMAG0299.jpg

Så måtte jeg lage et bend som gikk derfra og videre nedover...

IMAG0297.jpg

Slik at jeg klarte å få klaringen jeg trengte til bunnpanna....

IMAG0300.jpg

Status per 23:30 27/07 2015

IMAG0301.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "bulken" som syntes på første og siste bilde i fremre del av ramma mot eksos fra fremre rekke inn til turbo - montro om den er spesifikk til turbo utgave?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "bulken" som syntes på første og siste bilde i fremre del av ramma mot eksos fra fremre rekke inn til turbo - montro om den er spesifikk til turbo utgave?

Tja, si det? Aldri tenkt over. Men du har vel enl løs ramme ute så du kan sjekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All eksos fra katalysator og helt fram til eksosportene er nå ferdig modifisert. Mangler bare å skru fast det ene røret, ellers er jeg klar med all den vanskelige eksosbyggingen.

IMAG0326.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bilen på veien igjen. Den går bra, men jeg mistenker at biltema sin "høyeffekt coil" ikke henger helt med på notene.

Det er vel ikke noen her som har en msd blaster eller tilsvarende singel coil som kunne levert litt gnist til en 2v motor med turbo og E85?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...