Gå til innhold
Alfanatiker

164 V6 TB i Norge

Anbefalte innlegg

Ser ut som om belgierne kan lokke fram litt power fra en nedstøvet og daukjørt boks:  http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/55/auto/42.html

- imponert over nm- kurven etter potetchipping :)

Andre og bedre deler er allerede bestilt, så jeg trenger ikke noen chip. Jeg trenger bare å slutte tidlig nok på jobb en dag, for å rekke postkontoret ::)

Forøvrig er bilen nå idag godkjent for 2 nye år med moro!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om belgierne kan lokke fram litt power fra en nedstøvet og daukjørt boks:  http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/55/auto/42.html

- imponert over nm- kurven etter potetchipping :)

Andre og bedre deler er allerede bestilt, så jeg trenger ikke noen chip. Jeg trenger bare å slutte tidlig nok på jobb en dag, for å rekke postkontoret ::)

Forøvrig er bilen nå idag godkjent for 2 nye år med moro!

Du får håpe at postkontoret blir nedlagt. Da får du post i butikk og og dermed noe som har åpningstider som passer kunden og ikke den ansatte.

Jeg håper det snart blir biltilsyn i butikk  også... apotek i butikk er bra, vi er jo nesten der. Og bank i butikk er vi nesten på også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper det snart blir biltilsyn i butikk  også... apotek i butikk er bra, vi er jo nesten der. Og bank i butikk er vi nesten på også...

:D Liker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På speil?

Bilen er så stygg i lakken ellers, så ser ingen vits i å engang polere.

På alle plastdetaljer. Koster liet i kroner, koster lite i forbruk og arbeid - og varer en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På speil?

Bilen er så stygg i lakken ellers, så ser ingen vits i å engang polere.

På alle plastdetaljer. Koster liet i kroner, koster lite i forbruk og arbeid - og varer en stund.

Men det er jo ingen direkte plastdetaljer på denne bilen. Alt er jo lakket, bortsett fra speil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 sekunder inn i videoen her kan bilen såvidt skimtes fra banen

http://www.nrk.no/ostfold/italienerne-inntok-rudskogen-1.11955795

Jeg monterte sammen med Q4_fre coilovere på bilen natt til igår, men jeg føler jeg må ta en titt på hjulstillingen ettersom jeg syntes bilen virket langt mer understyrt enn jeg ønsker. Samt at jeg burde trolig få tak i noe annet enn 205/55 dekk iallfall til banekjøring, for grepet stod ikke helt i stil til understellet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...

Men det er jo ingen direkte plastdetaljer på denne bilen. Alt er jo lakket, bortsett fra speil.

;) ja seff ( som det heter) Polytrol shiner opp matte, lakkerte plastdetaljer. Syntes bare kjerra så slukøret ut der hun stod. Men, ingen big deal. Er du fornøyd så er det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu er V6 TB økonomisk!

266km (Shell Seljord til Shell Aksdal målt med gps/kart) og forbruk på 18,22 liter (fylt til brimmen begge ganger) ga et forbruk på 0,68 på mila! Dette er på en fryktelig uøkonomisk vei for de som kjenner den, og med 195/65-15 piggdekk! :)

Kunne nok gått inn for å kjøre penere og... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mandagen i pinsen fikk jeg testet bilen litt på bane, og tok med meg gopro.

Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB:

Etter ca 12 min og 15 sek klarer jeg ikke holde Novitec TS'en bak meg lenger (du skulle fått lenger fight om jeg og hadde R888 dekk ;) ).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på du Ronny  ;D

Står på du Ronny  ;D

Alle runder i videoen er fra 1;53-1;56. Laveste 1;53,2 De aller fleste rundt 1;54-1.55. Går jo i klasse 4 iallfall. Ikke ille på sikkert nærmere 1700kg banevekt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mandagen i pinsen fikk jeg testet bilen litt på bane, og tok med meg gopro.

Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB:

Etter ca 12 min og 15 sek klarer jeg ikke holde Novitec TS'en bak meg lenger (du skulle fått lenger fight om jeg og hadde R888 dekk ;) ).

Morsomt å se bilen sin på banen. Takk for at du legger ut video.

Synes du kjører bra og det virker som bilen trives ganske godt på banen. Jeg må jo ha R dekk om jeg skal holde følge med deg. Uten vil ikke krengekua rundt svingene.

Har du vurdert å gjøre noe med bremsene dine? Jeg vurderer CL klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har biltema bremsevæske og CL-klosser framme. Kjørte 1;55 på standardklosser og, men det var mye vanskeligere.

Bak er det vanlige billige klosser fra Remsa. Skiver er standard ettermarkeds fra Remsa (ingen slisser eller hull).

Dekk er 225/45-17 Kuhmo KU 39 (skikkelig hollywoodhjul).

Dette er vel den 3. 164 min jeg kjører på banen, og jeg syntes de funker fint til det. Familieracer i ordets rette forstand ;)

Satser på fler banekjøringer med den i år og. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God flyt med andre ord. Satser på en tur nedover til ID. Blir litt for slitsomt å kjøre opp og nede samme dag. Mads L tok tiden på meg når vi var på rudskogen sist med GTA'en ,men husker ikke runde tiden, uansett så kjører jeg som ei pyse på banen, dog blir man litt tøffere for hver gang  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåh, litt fortere enn 1.53 går det da i klasse 4! ;)

164 V6 TB er vel potensielt en bra corsabil det? dra ut 5-600kg så tror jeg den kan hevde seg bra! ;)

Syns igrunn det er merkelig at ikke det er flere 916 GTV'er også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

164 V6 TB er vel potensielt en bra corsabil det? dra ut 5-600kg så tror jeg den kan hevde seg bra! ;)

Banerekorden på Rudskogen er 1.45.2, så litt må gjøres, men ja er også overbevist om at 164 har potensiale, noe som vel også den "gale bergenseren" indikerte for noen år siden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Jeg mente ikke den var i toppen.  Skulle jo bare mangle og, med vanlige gatedekk og 1700kg racevekt ;)

Men ut ifra tidene på mylaps ser jeg at bilen er "innafor" feltet. Og det var jo det jeg skrev og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...