Gå til innhold
Alfanatiker

164 V6 TB i Norge

Anbefalte innlegg

Er det noen som aner noe om ca hvor mange som befinner seg her i landet? Hvor mange er Facelift og hvor mange er pre-facelift?

Er det mange på skilt?

Hadde og kunne vært kult å utveksle noen erfaringer med noen som føler de har litt greie på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Kevin sin gamle og RH76057 ble visst vraket i 2013. Hhv februar og juni.

Kan se ut til at det kun er min og Arvid sin igjen da. Sistnevnte skulle vært på eu for omtrent et år siden, så det er vel ikke sikkert den er i drift lenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

164 fantes jo også med firesylindret (LANCIA/Fiat) turbomotor. Kan det finnes noen sånne i Norge ?

Det fantes en litt dårlig en for et par år siden. Men det er ikke like interessant uten v6 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den med lampredi turbo motor mer interesann enn v6!?

Har siklet etter en slik lenge, blir nok import-tur på meg en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den med lampredi turbo motor mer interesann enn v6!?

Har siklet etter en slik lenge, blir nok import-tur på meg en gang.

Nei. Hvorfor skulle den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Kevin sin gamle og RH76057 ble visst vraket i 2013. Hhv februar og juni.

Kan se ut til at det kun er min og Arvid sin igjen da. Sistnevnte skulle vært på eu for omtrent et år siden, så det er vel ikke sikkert den er i drift lenger?

Han som kjøpte min bruker den svært lite forstod jeg. Den havna nesten på "lager" ser det ut som. Den var ikke kjørt mer enn 76000km ved salg i 2006 så nekter og tro noe annet enn avskilting/lagring...

Her er den  :) : http://cuoresportivo.no/index.php?topic=13818.0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om du er klar over det, men bilene i tråden her har 2.0 V6 og turbo og ble vel i utgangspunktet kun laget for det italienske markedet?

Er nok klar over dette, samt ang. det Italienske markedet var V6 tb laget for å komme i en lavere avgiftklasse men likevel ha litt futt.

Hvorfor skulle firer turboen være mer interressant? I mine øyner er den mye sjeldnere enn v6tb da kun de tidlige 164 kom med denne, og kanskje gir en litt lancia følelse hehe.

Jeg påstår ikke, bare mener.

Ha en fin diskusjon videre =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe eget med V6 vet du. Og sjeldne er de begge. Ettersom nå min trolig er eneste V6 TB på veien i Norge. :)

Ikke ønsker jeg heller at en alfa skal føles som en Lacia. Den skal føles som en alfa ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om denne nettsiden er korrekt, er det ikke mer enn 5-6 V6 24v, og 5-6 V6 12v og en V6 12 v QV

Skulle tro det var fler  ??? Så IKKE mer kasting av hurtigående mafiabiler, okay.... ;D

Porka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...............Så IKKE mer kasting av hurtigående mafiabiler, okay....

jepp Porka, enig med deg , men det er vel snakk om biler på skilt, eller? Jeg  har en 12v og min Q4 på sklit og 8 på lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe eget med V6 vet du. Og sjeldne er de begge. Ettersom nå min trolig er eneste V6 TB på veien i Norge. :)

Ikke ønsker jeg heller at en alfa skal føles som en Lacia. Den skal føles som en alfa ;)

Mest sannsynlig har du versjon 164.K3?

Det finnes vel en litt mer powerful versjon: 164.A2 - som enten heter 164.A2G eller A2F. Vet du hva som skiller disse tre?

Er bilen din på skilt (er den EU-kontrollert og fit for streetfight)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge min orginale italienske instruksjonsbok (bilen min kom derfra i 2001), er dette en 210 hk utgave. Og jeg har versonen med Mitsubishi TD05-turboen.

Bilen min er på skilt, godkjent og fitt for banekjøring ;)

Snart er den enda mer fitt. Har lagt inn bestilling på nye sommerdekk, fult powerflex-kitt og litt andre godsaker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men du har satt ny rekord i antall lysende lamper i dæsjen...:-)

Typisk spaghettielektronikk altså!!!!

Har jo seff trykket på "test"-knappen ;)

Ifølge min orginale italienske instruksjonsbok (bilen min kom derfra i 2001), er dette en 210 hk utgave. Og jeg har versonen med Mitsubishi TD05-turboen.

......

:) disse kom vel med 204 hk (150kW) eller 201 hk (148kW) ??

Jeg ser at wiki opererer med ditt tall http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_164

Tidligere har jeg lest 201 og 207 (hvorav de nyere har mindre turbo og effekt).

Men jeg ser ikke noen grunn til å stole mer på diverse nettsider a la carfolio, enn den orginale innstruksjonsboken ;)

Den sier 210 hk, 300nm, 0-100 på 7,7 og toppfart 240kmh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...