Gå til innhold
Runar

Alfa Romeo 156 GTA N°118

Anbefalte innlegg

Da er det på tide med en egen tråd om bilen jeg overtok etter Goldie i fjor høst!

Bilen er en flott 156 GTA, produsert i 2002 og importert fra Tyskland i 2008. I midtkonsollen står det «N°118», men verken Goldie eller jeg har funnet ut noe om hva det egentlig betyr.

6. mai hentet jeg den etter et fire uker langt opphold hos Sebastian, hvor det blant annet ble byttet registerreim, tennplugger, og utført ymse kosmetiske forbedringer.

Bildene er tatt langs Skreifjella, og kvaliteten ble helt grei til å være tatt med en iPhone 5.

8719329721_22fcf0b405_z.jpg

8720453710_1273f39b8e_z.jpg

8719330753_1d3420a1bc_z.jpg

8720454648_1bb336a67d_z.jpg

7. mai gikk turen til Lillehammer for bytte til sommerdekk og nye GTA-felger.

8719296901_ced17f010c_z.jpg

Avfetting og vann avslørte at demperne er gule.

8720422264_0fc773bb1d_z.jpg

Ikke like ille bak, men vi spyler litt likevel.

8720422782_fe873aa572_z.jpg

8719300897_2546d46670_z.jpg

Not bad, not bad!

8719299883_1b6a07f4f3_z.jpg

Ny foran, gammel bak.

8719329391_4162cbf2f0_z.jpg

Ny og gammel felg kan sees i venstre hjørne.

8720423964_3a93efc006_z.jpg

Fedre er gode å ha. :)

8720423346_9ac135c002_z.jpg

8719301647_2a95ccbf04_z.jpg

Det var mørkt og kaldt da jeg kom hjem til Gjøvik, så ordentlige «etter»-bilder kommer senere i dag.

Hva syns dere om de nye felgene? De er helt ulike de gamle, og jeg klarer ikke helt bestemme meg for hvilke jeg liker best. Det er 2-3 mm klaring mellom bremsekaliperne og felgene, men jeg regner med det går greit, for kjørte fra Lillehammer til Gjøvik uten problemer.

Flere bilder kommer etterhvert som jeg kjører rundt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir jo aldri feil med GTA:-) syns de ny felgene kler bilen best, og det skal vel ikke være mer klaring en det du nevner, det er vel orginale 330mm bremser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale felger er nesten alltid finest på GTA. :) De felgene som sto på tidligere er også fine, men personlig liker jeg ikke sorte felger - spesielt i kombinasjon med sort bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir jo aldri feil med GTA:-) syns de ny felgene kler bilen best, og det skal vel ikke være mer klaring en det du nevner, det er vel orginale 330mm bremser?

GTA er aldri feil, nei! :) Bilen kom vel originalt med 305mm-bremser, men de ble oppgradert til 330mm av forrige eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kommentarer! :)

Møtte Jørund og hans fine MiTo QV i dag! Begge biler ble prøvekjørt, men en ordentlig tur må vente til litt senere på våren.

8722016058_e412c1ceba_z.jpg

8720895735_d79f086e38_z.jpg

Kvaliteten på bildene (i liten størrelse) er faktisk ikke så ille. Kameraet er fortsatt en iPhone 5, og disse to bildene er tatt nå for kort tid siden, i regn og uten dagslys.

8720895443_d9952b7b69_z.jpg

8722016460_fdf5f171bb_z.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med noe av det flotteste jeg kan se på veien.  Ikke for og fornærme noen men se godt på de to bilene. Noen ganger er "gammelt" best. Eller er det bare jeg som har blitt for gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med noe av det flotteste jeg kan se på veien.  Ikke for og fornærme noen men se godt på de to bilene. Noen ganger er "gammelt" best. Eller er det bare jeg som har blitt for gammel.

Ironisk nok er denne i manges øyne ikke gammel nok og ikke ekte alfa engang. I mine øyne en drømmebil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kommentarene! :)

Kjørte en liten tur i dag, og en Saab av litt eldre årgang ville plutselig leke. Jeg tror lyden bilen min lager vekker et instinkt hos folk, for det samme skjedde med en Mercedes i går.

Neste «store» prosjekt er en ordentlig motorvask. Må bare lese tråder til jeg finner den beste måten å gjøre det på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen deler/kontakter som bør dekkes med plast før jeg vasker, eller går det greit så lenge jeg ikke retter (den svake) vannstrålen direkte mot elektriske komponenter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere kanskje har fått med dere er det flom i Mjøsa!

8892192222_1584f4a0c9_c.jpg

Jeg kjørte helt frem til betongkanten dere ser på høyre side for å ta et «actionbilde», men vannet var så dypt at jeg ikke kom meg ut av bilen.

Uansett, turen gikk videre til Lillehammer, hvor jeg fant denne bilen bortgjemt bak frisøren jeg vanligvis bruker.

8891577007_52fd029eb2_c.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering er på sin plass, selv om responsen er laber. :)

GTA-en led av litt rust over venstre bakdør, midt mellom dørhåndtaket og taket. Kjæresten til lillesøster jobber med lakkering og slike ting så bilen ble levert på verkstedet i dag. Det viste seg at hele bakskjermen har blitt byttet tidligere, trolig som følge av en skade fra før bilen ble importert til Norge. Det viste seg også at rusten nesten hadde rustet gjennom og laget hull. Forhåpentligvis er ikke skadene for store eller for kostbare!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj... Ikke bra. Får du han til å sjekke opp hele bilen samtidig da, eller? Kan jo være flere "skjulte skatter"!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tok av gummilista i dørkarmen, og fant ut at metallkanten som lista sitter på er helt ødelagt av rust. Jeg fikk tilsendt et (lite) bilde:

CAM00375.jpeg

Jeg vet ikke hvor jeg kan få tak i en ny «kant», men heldigvis har jeg fortsatt gamlebilen stående i garasjen så i teorien burde det la seg gjøre å flytte den over, med mindre den er like ødelagt. Eller er kanten en del av hele bakskjermen? Noen tanker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ops, det der så ikke helt bra ut. Rust er noe dritt! Hvordan så det ut på andre siden da?

Jeg ba de sjekke den andre siden nå som de først hadde bilen der, men de fikk beskjeden rett før stengetid så de gjør ikke noe mer med bilen før på mandag. Vi kjører/tauer bort den gamle 156-en i løpet av helgen, så de finner ut på mandag om den kan brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da la seg ordne! Når får du bilen tilbake? Rekker du det før turen til grensa?

Jeg er usikker på hvor lang tid det tar, men hvis den gamle bilen min kan brukes regner jeg med at GTA-en blir ferdig i neste uke! Tenker du på Eidsvoll-turen i juli? Jeg håper virkelig den blir klar til da. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er iallefall et kjedelig tidspunkt av året å "miste" en GTA på..

Det har du rett i. Heldigvis har jeg en 159 å leke meg med mens jeg venter, da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...