Gå til innhold
Jørund

Spider 2000 'Aerodinamica', GTV (#80), MiTo QV

Anbefalte innlegg

Hei!

Endelig har jeg fått min kjære MiTo QV :) rosso metallizato, sabelt seter, veldig fornøyd! Fantastisk bil å kjøre, morsom og komfortabel. Stolene er fantastisk gode, litt harde og man sitter litt høyt, men selv på langtur er de bra (bildet er lånt fra interwebz'n, har ikke tatt bilde av mine egne, veit ikke hvorfor).

post-48094-14779338812656_thumb.jpg

post-48094-14779338813416_thumb.jpg

post-48094-14779338815575_thumb.jpg

post-48094-14779338817769_thumb.jpg

post-48094-14779338819879_thumb.jpg

Endret av Jørund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo selvfølgelig meldt deg og bilen inn i Klubben....? Hvis ikke, her er linken ....er viktig å støtte miljøet .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk El Santo! Må si meg enig med deg, de er herlige ja:) eneste jeg kan klage på, er at jeg føler jeg sitter litt høyt. Men er ikke sikker på om det er mulig å kjøpe nye braketter, eller om de må lages. Skal se på det nå i løpet av januar :)

Du har jo selvfølgelig meldt deg og bilen inn i Klubben....? Hvis ikke, her er linken ....er viktig å støtte miljøet .

Medlemsavgift for 2013 er betalt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil du har fått deg der! Grattis!!

Og velkommen til forumet!

Takk takk:)

grattis, kule seter og liker fargen på bilen. Hva slags motor har denne ?

Takker:) det er en 1,4 Multiair Turbo. 170hk, går greit, men har ikke fått prøvd den ordentlig enda, fikk bilen nå i desember. Har ikke akkurat vært flust av dager med tørre veier:) har lyst på litt mere trøkk, men garantien bla bla bla bla... Blir nok bare effektanlegg, har sett på et fra Ragazzon, eller eventuelt et fra TMC motorsport (titan), men orker ikke for mye bråk heller:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, kjøpt hos RSA eller? Disse motoren løsner vel litt etterhvert. :)

Har hørt det jeg også, skal ikke være vanskelig å runde de første 10k km hvertfall :) bilen ble kjøpt via en underleverandør av RSA, Øyhus motor på Gjøvik. Behagelig å ha service etc kun 5 minutter unna :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med flott bil!!

Der var den ja! Hørt mye om dette salget  ;) Har prøvd å forklare selgern at det er litt andre folk som kjøper Alfa enn Subaru.  ;) Det er bare å lete frem de råeste katalogene med en gang og la kunden gå amok!  ;D

Arve V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk Arve!

Alfister er nok ikke helt som andre nei, og jeg var nok ikke den enkleste kunden :) Men nå er det bare å glede seg til våren!

ute9uha6.jpg

God helg (kjøretur)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da voldsomt så høy gummi :o

Skal du bytte fortillingsdeler hver vår  ;D

Her hos meg er det så mye hull i veien at sånt hadde vært umulig...

Gratulerer med nydelig bil!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvilken dim har du på de hjulene da?

Hadde selv 215/35/18 på GTV, og var rett og slett håpløst å kjøre med. Nå er nok mer moderne biler bedre, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40/18 :) prøvekjørte en QV uten active suspension og samme dekkdimensjon, var helt ok, men litt slitsomt kan det nok bli til tider. Det var litt sporing, men stort sett ganske komfortabelt. Skal gi oppdatering i løpet av våren!

Skal bytte noen føringer før sommeren, så om de må byttes tilbake igjen senere får vi se på. Blir PU foringer i opphenget til bakakselen, og wishbone bar foran. Forhåpentligvis så blir det ikke for ubehagelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil i en nydelig farge! Motoren er en perle :-)

Har 215/40-18 på sommerhjula, og det fungerer helt fint. Selvfølgelig litt mer sporing og slag enn vinterhjula (215/45-17), men på langt nær plagsomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil i en nydelig farge! Motoren er en perle :-)

Har 215/40-18 på sommerhjula, og det fungerer helt fint. Selvfølgelig litt mer sporing og slag enn vinterhjula (215/45-17), men på langt nær plagsomt.

Takk det samme Gunnar!

Hadde 205/40-16 på en Sprint QV 86' jeg hadde, gikk helt fint det også:) og motoren er helt nydelig ja, blir til stadighet overrasket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende innhold

    • Av blackmore
      Fant noen gamle orginale servicehefter og instruksjonsbøker. Gtv 2.0, Alfetta GTV, 1750 GTV. Selges samlet - gi bud. Sender i posten.
       

    • Av Bonden
      Noen som har, vet om? 
    • Av Chirm
      Bilen ble kjøpt i Juni '18, emne startet Januar '19

      Ny innkjøp av 916 GTV etter å ha eid en 939 Berlina i nesten ett år. Den driftsikre bilen ble litt kjedelig å skru på, så ett mindre prosjekt ble sett på. Bud gitt og bud godtatt. Lykkelig eier av 916 GTV med 2.0l TS motor. 
      Bilen er tidligere eiet og ble tatt inn av en >entusiast< som har brukt tid og midler på bilen. Det er ett eksemplar med godt potensiale og godt vedlikehold i de tidligere årene før den siden har blitt litt forsømt. Den er omtalt her inne ved flere anledninger tidligere og nå er det min tur til å ta over stafettpinnen. Lite skulle jeg vite at det ble mange hindre å hoppe over... 

      Planen var å ta med bilen hjem, bytte reg.reim og kjøre den på PKK før jeg utrede de feilene der. Bilen ble kjøpt med motorstyringslampe som lyste, airbag lyste, og reg.reim skifte som burde ha hvert gjort. Airbag lampen viste jeg til å være en vanlig feil ved 916 litt uti årene sine. Kjapp rens av ledninger under begge stolene så skulle dette være i orden i følge britiske forum. Gleden var stor da det var en ting enkelt fikset, og billig. 😍 Kjenning med OBD leser som slettet denne for meg. Samt fikk lest ut at feilkoden på motorstyringen som var en defekt "phase" sensor som sitter på den ene kamakselen. 

      Bare kort tid etterpå så hentet jeg noen GTA felger da de hjulene som sto på ved kjøp var 5x100 med slingrebolter og biltema spacere. GTA felgene var dessverre bare lånt og måtte leveres tilbake etter at jeg var ferdig med å kjøre på Minne treffet jeg hadde satt av tid til. Treffet var strålende i form av oppmøte med noen kjente og mange ukjente ansikt. Fikk mye skryt for eksosen som passer bilen meget godt (Kommer tilbake til denne siden) Og ble tilogmed spurt om det var V6 ved ankomst. På treffet ble det en spennende tur med mange fine svinger og gode lyder fra både egen og andres biler. Jeg hoppet av siste delen av dagen da jeg var nødt til å sette kursen mot en slektning mens jeg enda hadde tid igjen på prøveskiltene jeg hadde lånt for dagen. Eni i-Sint olje ble hentet og en kort prat ble avlagt.
      MEN DA! 
      ... jeg startet bilen hos slektningen så kom det en voldsom kakling fra motorrommet, men jeg klarte ikke helt å sette spissen på hva det var. Lyden var som ett løst varmskjold, men den gikk i takt med motoren. Økt turtall, økt tempo med lik takt. Jeg sjekket motorrommet og ser ingenting. Har oljetrykk og bilen kjennes helt normal ut, unntatt lyden. Jeg kjører noen få km før bilen skrur seg av seg selv, og uten å stresse for mye bestilte jeg bare berging istedenfor å klundre langs veien.

      Vel hjemme med bilen finner jeg ikke ut av årsaken med det første og får mye hjelp av KARN på facebook. En som er aktiv i Alfa miljøet tilbyr å komme å titte litt, og høre. Samt demontere det vi kommer frem til i håp om å finne ett tydelig tegn eller svar på hva som galt. Tennplugger blir tatt ut, kompresjon sjekket og oljen silt igjennom mammas gode gamle sikt. (Ja, hun ble mektig oppgitt. Hvertfall når hun ikke fikk en ny en før over ett halvt år senere 😂) Jeg spurte om eieren ville ta regningen på verksted om det var noe annet enn reg.reim som var årsaken, noe han ikke ønsket. Ble dog tilbudt og heve kjøpet, men jeg er glad jeg lot være. For jeg hadde og har veldig lyst til å ha denne bilen på skilter, på veien. Der den hører hjemme. Jeg fikk lov av tidligere eier å kjøre en del undersøkelser selv i form av demontering. (Spurte i tilfelle jeg ønsket å heve kjøp.) i håp om at begge parter skulle få slippe unna store regninger og krangler. Jeg blir omsider tipset om ett lokalt verksted som kan bistå med å få motoren i gang igjen. Tar kontakt og vi blir enige om at jeg tar ut motor og leverer den dit for demontering. Etter videre undersøkelser er dommen hard. 


      Rådebank. Skikkelig. Glad jeg ikke kjørte lengre enn jeg endte opp med, men skadene er allerede skjedd... Stempel, råde og veiv må byttes er det første jeg hører. Med enda mer god hjelp fra lokale medlemmer i KARN blir en  2.0l TS 156 donormotor oppdrevet i en bil som har gitt opp kampen mot rust. Det viser seg at vi har lik motorkode og jobben med å hente den motoren og demontere begge har begynt. Jobben er stor, men blir gjennomført på en skikkelig måte! 
      Legger fortløpende til en del bilder. 

      Alt av motor blir gjort i samarbeid med Madness Power, link til facebook her.
      Plan for bilen: alt med [x] er gjennomført.
      - [x] Demontert 323.01 motor i en 156 donorbil.
      - [x] Demontert 323.01 motor fra GTV'en.
      - [x] Demontert bremseklaver rundt om.
      - [x] Plane blokka.
      - [x] Slipt ventiler og frest ventilseter.
      - [x] Honing av sylindervegger.
      - [x] Fjerning av balanseaksler.
      - [x] Tette oljekanalen til balanseakslene.
      - [x] Balansering av veiv.
      - Fullføre oppbygging av 323.01 motor.
      - [x] Lakkere og montere ferdig bremseklaver. 
      - Montere, tilpasse og lakkere opp cup-kit
      - [x]Montere TI-felger fra 156.
      - Bytte ut foringer med powerflex på sikt.
      - Bytte interiør fra hvit til sort, eventuelt rødt.
      - Friske opp deler i motorrom og lignende.
      Følg med videre! Skal legge ut flere bilder og enda mer beskrivelse. 
       - Chirm
    • Av Kris916
      3l 916 lyd.mp4 3l 916 lyd.mp4 3l 916 lyd.mp4  
      Vurderer å selge min -95 modell 916 GTV med herlig 3 liter Busso:) Ny registerreim, girkasse, clucth mm.
       
      Med original trimchip fra Squadra Tuning og Ragazzon mellompotte gir det en effekt og lyd som Guiseppe selv hadde gitt stående applaus for.
      Ikke mange av 3l utgaven i Norge da den kostet skjorta og vel så det da den kom hit til lands.
      Selges til fordel for nytt prosjekt og jeg bare har en garasje. Eventuelt bytte mot noe annet morsomt, fortrinsvis 105 Bertone Coupe.
       
      Ta kontakt på telefon for fullstendig info: 400 70 886
      Prisantydning 140 000,-.
       

       
    • Av WillieNillie
      Ser etter en GTV 916 V6 til rundt max 5500 euro / 120 000 kr kan godt ta en phase 1. Rust er Nummer 1, vil ikke ha noe som helst egentlig som er på undersiden eller i hjulbuene. har fått nåkk av det. resten kan jeg ta meg av selv mekanisk sett.
      Spennende farge er alltid flott, grønn, blå, metallic er alltid fint.
      Send gjerne linker til andre sider i europa på denne tråden så skal jeg sende epost til dem å spørre en del spørsmål. 
      Hvis du kjenner noen som kanskje vil selge i norge så ta kontakt på PM
×
×
  • Opprett ny...