Gå til innhold
Mads Erik

Mads sin "stall"

Anbefalte innlegg

Min Giulia trenger også 4-hjulskontroll, registrer at andre også har dette problemet med stor slitasje på innsiden. Hadde gått ca 33’ km på disse sommerdekkene, blir selvfølgelig nye til våren. 

12BC1B03-E720-44F0-90BD-7876B3851C3E.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Mads Erik skrev:

Meget tøff bil: 

89155134-1203-478E-84A3-34934D6F002A.jpeg

Enig! Liker fargen, og at alt annet er i svart. Et MUST for min del er å ha sorte lister når alt annet er gjennomført i mørke detaljer, hadde ikke vært like pent med kromme lister.

Flott kjerre! :D

Endret av tbmul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, tbmul skrev:

19" felger du kjører på? Du har ikke senket bilen noe?

Alt er originalt, ikke gjort noen modifikasjoner. 19 på sommer og 18 på vinter. Dette er en Veloce dvs med Q4 så den er noe høyere enn de med kun bakhjulstrekk. 

Endret av Mads Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
49 minutter siden, Mads Erik skrev:

Alt er originalt, ikke gjort noen modifikasjoner. 19 på sommer og 18 på vinter. Dette er en Veloce dvs med Q4 så den er noe høyere enn de med kun bakhjulstrekk. 

Ok, for jeg syns ikke denne så så "høy" ut kontra andre, men kanskje fordi vinkelen bildet er tatt fra er litt ovenfra og ikke rett fra siden. Hjulene så ut til å passe / fylle hjulbuene ganske så bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men alvorlig talt! Jeg kjører en G diesel. Herlig bil på nesten alle måter, men den sliter dekk på innsida foran og venstre verst. Og jeg kjører fortere i svinger enn de fleste andre, så den burde slitt utsida om noe i det hele.

16000km og RSA sier at dekk ikke er garanti. Det driter jeg i. Jeg aksepterer at dekk og bremser er slitedeler og ikke omfattes av garanti, men både dine og mine er ødelagt. Ikke slitt. Jeg kommer IKKE til å gi meg. Jeg har ikke gjort noe galt så dette får RSA fikse!

Har selv en selger med Mondeo med samme sjuka og han fikk nye dekk og justert hjulstilling. Skulle bare mangle.

Dette er rett og slett for mye rødvin eller Grappa i produksjon. Bilene er ikke riktig satt opp. Ikke bare det, de er satt skeivt opp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 26.10.2019 den 0.32, Runet skrev:

Men alvorlig talt! Jeg kjører en G diesel. Herlig bil på nesten alle måter, men den sliter dekk på innsida foran og venstre verst. Og jeg kjører fortere i svinger enn de fleste andre, så den burde slitt utsida om noe i det hele.

16000km og RSA sier at dekk ikke er garanti. Det driter jeg i. Jeg aksepterer at dekk og bremser er slitedeler og ikke omfattes av garanti, men både dine og mine er ødelagt. Ikke slitt. Jeg kommer IKKE til å gi meg. Jeg har ikke gjort noe galt så dette får RSA fikse!

Har selv en selger med Mondeo med samme sjuka og han fikk nye dekk og justert hjulstilling. Skulle bare mangle.

Dette er rett og slett for mye rødvin eller Grappa i produksjon. Bilene er ikke riktig satt opp. Ikke bare det, de er satt skeivt opp!

Litt rødvin og grappa på deg også når dette ble skrevet?🤣

Mine sommerdekk rullet 33000 km så jeg velger og ikke gjøre noe i forhold til de, tenker at de nok hadde vært moden for å bytte uansett. Giuliaen er til 4 hjuls kontroll i dag, håper problemet da blir eliminert.

Største utfordringen for oss som ikke har forhandler lokalt blir logistikk og tidsbruk når det dukker opp garantisaker som må utføres. For meg som bor i Møre og Romsdal er det ingen i fylket som får utføre... Visste jo det når det ble handlet bil da men valgte allikevel Alfa som firmabil så har egentlig ikke grunn til å klage så veldig mye.

Nå er den rullet drøyt 36000 km hvor jeg har stått for ca 24000 av de og det har ikke vært noen andre problemer enn dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...