Gå til innhold
Mads Erik

Mads sin "stall"

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på sin plass og legge ut noen bilder av mine biler. GT har jeg akkurat hentet og 159 har jeg hatt i ca 18 mnd. Solgte for kort tid siden en 96 GTV men bare "måtte" ha 2 Alfa å velge i igjen..... ;D

Oppdatering:

Gått til innkjøp av 156 Gta :)

post-1263-14779334577171_thumb.jpg

post-1263-14779334578089_thumb.jpg

post-1263-14779334578971_thumb.jpg

post-1263-14779334579913_thumb.jpg

post-1263-14779334580804_thumb.jpg

post-1263-14779334581696_thumb.jpg

post-1263-14779334582566_thumb.jpg

post-1263-14779334583446_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok å vente en stund med prosjekt bil. Har ikke noen god plass til det, ikke engang garasje..... men håper å få på plass en eldre grombil om 1-2 år  ;D

Tenker å stikke innom deg om ikke så lenge, har en liten oppmerksomhet til deg som takk for hjelpen med importen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke betalt avgifter på den enda så noe eksakt beløp har jeg ikke. Skal betale mva på fredag, blir ikke å registrere den umiddelbart da en bil skal selges først.  Kommer jo litt i tillegg også som reiseutgifter og vinterhjul.

Bilen har akkurat rundet 50 000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen i helve....... Indre ledd på drivaksling er stor slarke i på Gt :o . Var ikke slike problemer jeg hadde forestilt meg på en såpass nyere bil med lite km. Leter nå på nett om der går å skifte leddet eller om hele akslingen må byttes. Noen som har vært borti dette?

Betalte forøvrig mva på den i dag. Engangsavgift venter jeg litt med, enda mindre poeng å registrere den nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt mail til forhandleren jeg kjøpte med i Tyskland. Får se hva reaksjonen er. Dette er privat kjøp hos en forhandler og da har man noen rettigheter men er meget skeptisk til om jeg kommer noen vei. Skal ikke ta sorgene på forskudd men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se mitt forslag under "Teknisk".

Se også denne: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-and-946-spider/310140-help-shimmy-shake-while-driving.html

I will conclude here and for the benefit of others who may experience this problem (and for the benefit of those that do a 'search' for this shimmy with the car)

The Problem was found to be the Drive shaft (N/S) as suspected!

There is a part in the inner end of the driveshaft (That extends from the Diff'/Gearbox) called a 'Spider Tripode', part no 46308241....it is in effect like a Driveshaft UJ that sits in the cast housing of the shaft and is enclosed & protected by the inner rubber boot...(it is not the CV Joint, that is on the outer end of shaft)

The original rubber boot had split and the '3 spigot Spider' had lost all its grease and with the ingress of water and general crap had become very stiff in its housing.....with the rotation of the drive shaft and the reduced movement of the Spider in it's housing, this led to lateral pressure being applied to the driveshaft....In effect as the shaft rotated it was trying to push the Wheel outwards and also push the gearbox from side to side in equal measure....hence the side to side 'Shimmy' felt while driving (particularly at lower speeds)

The remedy in this case was to free off the partially seized Spider tripode, re-pack with grease and replace/repair rubber boot.,,,Then Drive it.

Thank you.

Vet ikke om det er samme konstruksjon på GT, men kan være verdt å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye ute på jobbreise om dagen, har vært lite tid til fiks av bil. Er i Bergen i dag og reiser til Spania på torsdag(ikke jobb men i bryllup) Har fått tilbud fra den lokale Alfa forhandleren på bytte av leddet.

Har ikke bestemt meg enda om verkstedet skal få fikse eller om max mekker(altså meg..) skal gjøre det selv. Har også bestilt nye skiver og klosser til SW pluss noe annet småtteri som skal byttes.. GT skal uansett ikke registreres umiddelbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du sparer mye kroner på å bytte øvre selv. Delen men jeg å huske er ganske rimelig, og tida var ikke allverden.

tipper 1400-1700 totalt på merkeverksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du sparer mye kroner på å bytte øvre selv. Delen men jeg å huske er ganske rimelig, og tida var ikke allverden.

tipper 1400-1700 totalt på merkeverksted.

Er ikke bærearm det er snakk om men indre ledd til drivaksling førerside. Det koster 1790 og arbeidspengene er på ca 3800

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det skilt på GTn i går :)

Litt nedtur at leddet til drivakslingen ikke er kommet enda og at verkstedet ikke kan gjøre jobben før 22 mai. Sjekket litt rundt i dag på andre verksted men er laaaang ventetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedlig Mads, var ikke noe særlig å kjøre med den lyden. Du kan trøste deg med at e ikke får kjøre bil på et halvt år  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, det er bare gassfoten som har fått seg 110* grader vridning  ::).

Fikk du kun kjøpt knuten eller måtte hele akslingen skiftes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, det er bare gassfoten som har fått seg 110* grader vridning  ::).

Fikk du kun kjøpt knuten eller måtte hele akslingen skiftes

Må ikke bytte hele akslinge, fikk løse deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt nedtur at leddet til drivakslingen ikke er kommet enda og at verkstedet ikke kan gjøre jobben før 22 mai. Sjekket litt rundt i dag på andre verksted men er laaaang ventetid.

Det er utrolig dårlig at det er sånn ventetid. Får dem ikke tak i folk? Han som driver verkstedet jeg bruker sier at det viser seg at han mister kunder når ventetiden er over 10 dager. Det er liksom en grense der kunden tenker at så lenge venter jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...