Gå til innhold
Einar

Norske Biturbo eiere?

Anbefalte innlegg

http://norskmaseratiklubb.no/

Siste oppdatering er ca. ett år gammel. Og kommentarfeltet proppfullt av spam.

Har klubben gått i frø?

Jeg har etterhvert intrykk av at jeg har opprettet gamlehjem for Biturbo.  ;D

Så det kunne vært artig å ha en viss kontakt med andre som steller for disse charmerende og spreke gamlingene.

Og det kan jo like gjerne gjennomføres her som i en klubb som ikke synes spesiellt velsmurt.

Kommentarer om transaksel-GTV's fortreffelighet kvalifiserer i denne tråden til buksevann! (Jeg har hatt en selv.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://norskmaseratiklubb.no/

Siste oppdatering er ca. ett år gammel. Og kommentarfeltet proppfullt av spam.

Har klubben gått i frø?

Jeg har etterhvert intrykk av at jeg har opprettet gamlehjem for Biturbo.  ;D

Så det kunne vært artig å ha en viss kontakt med andre som steller for disse charmerende og spreke gamlingene.

Og det kan jo like gjerne gjennomføres her som i en klubb som ikke synes spesiellt velsmurt.

Kommentarer om transaksel-GTV's fortreffelighet kvalifiserer i denne tråden til buksevann! (Jeg har hatt en selv.)

Einar, er kasserer i klubben, og kan fortelle litt om problemet der.

Mange av oss som startet klubben, har siden den gang fått ganske endret livssituasjon med barn, kone, flyttet utenlands osv osv.

Vi har i flere år forsøkt å få flere folk interessert i driften av klubben, men har vel egentlig ikke fått inn de personene vi trenger.

Interessen er der for flesteparten av oss, men tiden strekker ikke til lenger, vi trenger fler folk til å være med å bruke tiden på dette.

Jeg for min del har rett og slett ikke nok tid om dagen, knapt nok tid til å være med på treff.

Kan ikke svare for alle som har verv i klubben, men er nå sånn jeg tror det ligger ann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er vel ikke et ukjent problem nei. Det er vel ikke så mange av "oss". Og da blir det gjerne litt mye byråkrati i forhold til antall medlemmer.

Men om man kan bruke dette forumet som en møteplass og i tillegg møtes av og til i garasjen hos likesinnede så kan det jo fungere uten medlemskap, styre og de greiene. Vi har en "klubb" der vi møtes endel grevlinger i et verksted på Torsdager i odde uker for å juge litt, hjelpe hverandre litt med å smøre de få grå og fylle på med litt kaker og kaffe/te. Det funker det. "Medlemskontingenten" består stort sett i å ta med kake.

Om noen er interessert i å titte på en reinplukket Biturbo er det bare å gi beskjed så kan vi ta en kakekveld i garasjen min. Der henger det en slik på bukken. Så kan den som er interessert se nermere på innvollene.

post-542-14779332696123_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er vel ikke et ukjent problem nei. Det er vel ikke så mange av "oss". Og da blir det gjerne litt mye byråkrati i forhold til antall medlemmer.

Men om man kan bruke dette forumet som en møteplass og i tillegg møtes av og til i garasjen hos likesinnede så kan det jo fungere uten medlemskap, styre og de greiene. Vi har en "klubb" der vi møtes endel grevlinger i et verksted på Torsdager i odde uker for å juge litt, hjelpe hverandre litt med å smøre de få grå og fylle på med litt kaker og kaffe/te. Det funker det. "Medlemskontingenten" består stort sett i å ta med kake.

Om noen er interessert i å titte på en reinplukket Biturbo er det bare å gi beskjed så kan vi ta en kakekveld i garasjen min. Der henger det en slik på bukken. Så kan den som er interessert se nermere på innvollene.

Tar gjerne imot en invitasjon Einar, trenger ikke noen klubb for det!

Driver selv med å fullføre vinterisolasjon, varmepumpe installert og bukken er i full vigør.

Merak skal inn neste uke, 224ven min skal inn i februar tipper jeg.

Morro med Biturbo, siklet en del på den du kjøpte, men har for mye allerede ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og som svar på det første innlegget; nei, klubben "har ikke gått i frø". Men, aktiviteten kunne og burde opplagt vært langt høyere...

Websiden er ikke blitt oppdatert på et års tid. Jeg tror en helt ny webside er under utarbeidelse.  

Gabriel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da er vi jo noen stykker  ... det skorter vel mest på å få bilene ut av garasjene og treffes en gang i mellom :)

Hvordan fungerer egentlig mailinglisten, er det noe liv?

Jeg ble aldrig lagt til og har ikke vert alt for aktiv den siste tiden, men dukker selvsagt opp om jeg har annledning.

Jeg er jo også medlem av denne eminente klubben  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubben er det absolutt liv i. Nye websider ble bestemt ved årsmøtet at skulle ordnes, og saken ferdigstilles av ikke ukjent GDW-designer i disse dager.

Alt grunnlag for aktivitet i NMK bestemmes av årsmøtet. Som kasserer nevner over her er det endrede livssituasjoner og prioriteringer som gjør at klubben ikke utad virker like levende som tidligere.

Jeg for min del har prøvd å gi fra meg formannsvervet til fordel for nye krefter ved de siste fire årsmøter, uten hell.

ASN; mailingslisten var et godt forslag. Dog har den ikke vært i bruk en eneste gang (eller dvs, jeg har i alle fall ikke sett noen mails).

Å bruke dette foraet til uformelle samlinger og dekksparkinger er jo helt topp, og et godt initiativ. Håper det er rom for oss som ikke har Biturbo også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er såvisst inne på et vanlig problem som jeg kjenner igjen fra foreninger jeg er/har vært medlem i. Jeg har forøvrig også vært formann og var veldig bevisst på å avle neste formann. Med hell må jeg si.

Selvfølgelig bør det være rom for eiere av andre Maserati biler. Og dem som ikke eier noen, men har interesse for merket. Jeg mener første steg er å skape miljø, dernest danne klubb om det synes å ha noen fordeler. Og det later til at de som driver dette forum ikke har noe mot å la oss "snylte" på dem. Skulle det smerte så tror jeg det bare er å sende hatten rundt så skrangler det vel litt i den når den er tilbake.

Men nå er det vel slik det har vært lenge allerede, så jeg skal ikke påberope meg å ha startet det. Utenom det som står i første inlegg ønsket jeg å riste litt i treet og se hvor mange Maserati tilhengere som faller ned ettersom jeg kjenner få av dem som står bak nick navnene. Og når jeg har peilet inn noen så bytter de.  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når jeg har peilet inn noen så bytter de.  ;)

Dersom det går min vei, så skal jeg bytte nick igjen til våren ;-)

Jeg går ut ifra at det er mer bilrelatert enn å kun senke verdien med 1? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir nok i så fall fremdeles numerisk, men endel høyere ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir nok i så fall fremdeles numerisk, men endel høyere ;-)

Jeg må si jeg er meget nysgjerrig på hvilken gt-vogn som overgår Khamsin du har tenkt å oppgradere til. Men jeg får vel la spenningen ligge, og vente til tiden er inne. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Er det du som har den ombygde ESen? med 2.8l.. BN332xx?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnummer stemmer intil det butter i noen x-er.

Og ombygget ja. Men ikke til 2.8. Det satt en 3.2l i den som jeg tok ut.

Hva som havner oppi der er en annen sak som ikke er avklart ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnummer stemmer intil det butter i noen x-er.

Og ombygget ja. Men ikke til 2.8. Det satt en 3.2l i den som jeg tok ut.

Hva som havner oppi der er en annen sak som ikke er avklart ennå.

3.2 V6 ? Har de bytta sylinderforinger på denne ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3.2 V6 ? Har de bytta sylinderforinger på denne ?

Nei, 3.2 V8.

Jeg kjøpte bilen uten motor. Dvs. jeg tok den ut og eieren hentet den.

Den på bildet kan være den jeg høgde. Det ser ut som en bil med injection motor uten AC kondensator. Hvor har du bildet fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Einar.

Skal ikke bidra i tråden din, men fortelle at vi fortsatt er ved mot her oppe på nord-vest-landet.

Jobb & tusen ting har tatt focus vekk fra den syke 4.24v - men eieren kommer hem fra studenttilværelsen om 2 uker, så da, da.....

Mvh Dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig det Dag. Det er ikke så mye trafikk her.

Spyder'n henger i vinterlagring på løftebukken og nyter utsikten.

Jeg tok da en titt foran og nede ved kamremmen, og om alle deksler som skal være der finnes og er hele så er det ikke mye plass for uønskede elementer å komme inn og gjøre skade.

Men veivaksel sensoren sitter veldig utsatt til!

Kan det være den som har fått seg en dytt? Det skal ikke så mye til før pulsene ikke blir som de skal. Det er like galt om den er for langt unna, eller tar borti.

Jeg gjorde litt reverse engineering av ECU for mange år siden og fant at om den mister en puls fra veivsensor eller fasesensor så tar den (de) en soft reset!

Da blir det en kraftig hikk til den har fått stablet alle kyllingene på rad igjen, dvs. en omdreining eller to.

Jeg har ikke opplevd det på en Biturbo, men på annen bil, og da høres og føles det skikkelig uggent!

Hils studenten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...