Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Ragnar

Uoriginale felger... var en bløff - les første innlegg om igjen...

Anbefalte innlegg

Ja -- så hisset jeg dere opp, og provoserte frem noen reaksjoner ... og noen smil, håper jeg.

Mitt motiv ble nok best oppsummert av Bård Arne i en annen tråd:

"Det herrre med, kan ikke godta ditt og kan ikke godta datt diskusjonen begynner å kjede meg noe inni.....der. Det minner meg om da mine likesinnede skulle "kristne" norge for ett par tiår siden. "jasså du tror ikke, få kikke litt på tunga di" ALLE MÅ BLI SOM OSS, SANT !!!! Forstår at folk er glad i Alfa, men å.... nei gidder ikke mer, du har fatta hva jeg mener, sant?"

Jeg var også lei av deltidsalfister og diskusjoner om hva som kan "aksepteres" i klubbsammenheng -- håper vi kan diskutere hva som er bra og dårlig fremover uten å snakke om hvem som bør utestenges, eller hvem som burde melde seg ut osv.

Hjertelig Alfa-hilsen til ALLE ;)

Ragnar

(Som virkelig er glad i originale felger, og som forstår at slike sleipe triks som dette ikke lønner seg å gjenta...)

Dette var den opprinnelige meldingsteksten som fremprovoserte denne tråden (som nå skal være låst):

---------------------------------------------

>:( Uoriginale felger er merkesvik og bør medføre utkastelse!

Av alle bilmerkene i verden, er det Alfa Romeo og Saab som har valgt virkelig unike design på felgene sine - Alfa valgte heldigvis det vellykkede. ;D

Likevel løper det en masse liksom-alfistier rundt og smeller på zendere og OZ'er og annen snusk fra Eiker motorshop, uten å ta hensyn til det unike helhetlige konseptet bilene utgjør. Ser ut som BMW'er gjør de alle sammen!!!

Nå må det bli slutt! Enda godt vi har KARN, slik at vi har et pressmiddel for å støte fra oss denne verkebyllen av noen tresko-gjengere!

Kast dem ut!

... følg med på neste tråd, om hvorfor uoriginale vannpumer burde medføre kastraksjon og evig pinsel i Alfas Inferno....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;D

Jeg har uorginale felger.. Momo!

Er momo skinnsetene mine også uorginale da kanskje? :)

Dessuten kjører jeg med de flotte orginal lettmetall felgene i saltlaken hver dag og jeg har vinterdekk på dem!! :o

Tror jeg får melde meg ut med en eneste gang! :;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å velge felger til bilen er ingen lett oppgave!

Sant at det for det estetiske helhetsinntrykket er lett å ødelegge ved å velge feil, men dermed velger man riktig.... ;D ;D

Hvis alle hadde originalfelger hadde det jo vært kjedelig!!!!

En annen sak er moderne felger på en gammel bil. Mange vrir seg i smerte når de ser noe annet enn tidriktige 14-tommere. Der er jeg ikke enig! Velger man riktig i forhold til bilens utseende , farge, senking, hvordan de ligger i hjulhusene og designet på felgene kan resultatet faktisk bli meget bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhh en til som har stått opp på feil bein eller???

Sånt som detta skader klubben mener nå jeg da for slike utsagn blir fort rykter som går over i sannheter for enkelte kretser.

Så oppfattes vi negativt og det er ikke bra.

Er ikke nødvendig hvis merkesviker og tresko-gjengere forde man velger tex BBS, Momo, osv felger på Alfa`n sin.

Momo er vel regna som nærmest orginal tilbehør i dag akkurat som Crommodora var i gammle dager.

Detta var da bare mine tanker om saken.

mvh

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er for å få litt liv her jeg!

Ere ikke nok liv med Stian H. og 147Dude her da? :D;D8)

PS hvorfor har stian lagt ut bilde av 33 med panseret oppe? Må an oppi å justere hele tiden?? ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ragnar,

hvor seriøst mener du dette, på en skala 1 til 10 ????? (10 = 100% seriøs)

Jeg har bare sett en orginal Alfa felg som jeg liker....den er lekker.

Det virker veldig snevert å kun holde seg til orginalt, sjekk ut mulighetene på felgfronten fra USA, mye rart og mye kult. De ville med 100% sikkerhet vakt stor oppmerksomhet her på berget...

http://www.dmtechwheels.com/

Passer ikke på Alfa.... :-[

Min 147 (asylsøker fra Tyskland, som får den raskeste asylsøknaden noensinne ;D) kommer med 15" stålfelger på vinterdekkene. Her må det iverksettes tiltak !!! Lurer på 16" .... Noen gode forslag ???? Er glad i felger med litt "tyngde", altså ikke fyrstikk eiker.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knasende god idé rally, nå vet folk hvordan jeg ser ut så de kan komme og dænge meg på neste italiensk dag for noe jeg har sagt her mens jeg hadde en rolig dag på jobb, hehehe...

Dette kan vel umulig være ment som annet enn fleip. Alle vet at OZ Superleggera er det lekreste man kan putte på 147 Selespeed????;D ;D ;D

Skjønner ikke hva JEJ mener med at meg og Stian lager nok liv, det trengs mer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rally, kan anbefale 16" Selespeed-felger fra Alfa (originale faktisk, hehe, kan ses på 147dude.com) til vinterfelg. De er solide, og MEGET lette å holde rene, noe som er pluss på vinteren synes jeg... De er dyre i Norge, men mener noen her bestilte originalfelg MYE billigere fra England ett sted???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enhver dust med penger eller evnen til å skrive under på en lånesøknad i banken kan gå i butikken å kjøpe seg en ny Alfa, fylle bensin, levere den inn på merkeverksted for påkrevde servicer og kjøre med den slik den er, og kalle seg en entusiast og Alfisti eller noe i den dur.

Virkelig patetisk spør du meg...

Det blir omtrent det samme som at man kaller seg italiensk bare for at man spiser pizza Grandiosa!

En entusiast etter min mening den som velger en bil ut i fra at det er et bra råemne å bygge videre på og gi den sitt personlige preg etter ideer, evne og ikke minst økonomi. Og javisst; Alfa er et knallbra råemne. Men som de fleste andre biler er den desverre bygget som et kompromiss for at flest mulig ikke entusiaster med mål som å flytte kroppen sin fra punkt A til B på en forsvarlig måte skal være interessert.

Latterlige tråder krever like latterlige svar.... ;D

PS: Hvis denne tråden er seriøst ment fra et medlem i KARN så melder jeg med herved ut!! En slik klubb hører heldigvis ikke jeg hjemme i.

PS 2: Håper det er jeg som ikke forstod en dårlig spøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. slik jeg ser det er det umulig å tolke dette som annet enn en spøk. Og bra er det. Tror vi er omtrent like glade i ymse felger her alle mann... :)

Men jeg synes ikke noen er mindre alfist fordi de vil ha bilen sin mest mulig clean og fri for dilldall. Smaken er som baken og alt det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er den Alfa felgen jeg liker, men den kommer med bilen i 17".

Men i tyskland er tydligvis ikke den i 16" standard, så der kommer det desverre vinterhjul med org. 15" Stål. Yaak :P

Det blir liksom litt kjedelig med like 16" på vintern....

Kommer nok til å kjøre litt på 15" til dekka blir for dårlige, da kommer jeg nok ikke til å å kjøpe nye 15", nei....

Fortsetter å lete etter pene 16" helt til neste vinter.... ;D

Rally, kan anbefale 16" Selespeed-felger fra Alfa (originale faktisk, hehe, kan ses på 147dude.com) til vinterfelg. De er solide, og MEGET lette å holde rene, noe som er pluss på vinteren synes jeg... De er dyre i Norge, men mener noen her bestilte originalfelg MYE billigere fra England ett sted???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om du putter 17" selespeed-felgene i vaskemaskinen på 75grader og får dem ned på 16", så kan du kjøpe noe mer racingacktig til sommerdekkene?

Evt kan du jo kjøre 17" både vinter og sommer, fordelen med det er at du kan bytte ut de noe pinglete originale bremseskivene til noe litt mer mandige saker!

[drømme drømmer]

;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om du putter 17" selespeed-felgene i vaskemaskinen på 75grader og får dem ned på 16", så kan du kjøpe noe mer racingacktig til sommerdekkene?

Evt kan du jo kjøre 17" både vinter og sommer, fordelen med det er at du kan bytte ut de noe pinglete originale bremseskivene til noe litt mer mandige saker!

[drømme drømmer]

;D ;D

Hehehe kreative ideer ser jeg hehe.

Ja digere bremser trengs her er orginale og her er 322mm nyyyt...

Får jeg det som jeg vil blir det 320mm på den brune til sommern må jo få brukt 4p beltene hehehe bestiller calippere denna uka ;D så skal det AP skiver til de hvis jeg får det som jeg vil ;D

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hva JEJ mener med at meg og Stian lager nok liv, det trengs mer!

Dude; jeg blir helt distrahert av cowboybildet ditt.

::)

En ekte stril med hvit cowboyhatt! ;D

Må du oppi Motoren hele tiden??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;D ;D ;D ;D

Så masse svar!

... også jeg som ikke har kommet til vannpumpene enda.....

Din luring - Ragnar!!!!! :P

Her har vi nettopp vært vitne til en opprivende "deltidsalfist"-diskusjon - så kommer du med full bensinkanne som du bare lemper på bålet - PANG!!!!!!! 8)

Men - de fleste tok jo ironien.... ;)

Når du poster om vannpumpene så kaster jeg meg på jeg også - for UORIGINALE vannpumper er en vederstyggelighet!!!! >:( >:(>:(

Original hilsen

Lars G.

(har masse originale felger.... :D)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja digere bremser trengs her er orginale og her er 322mm nyyyt...

Får jeg det som jeg vil blir det 320mm på den brune til sommern må jo få brukt 4p beltene hehehe bestiller calippere denna uka ;D så skal det AP skiver til de hvis jeg får det som jeg vil ;D

Erik A

Evo`n har nye bremser liggende, TarOx 330 mm skiver med 6 stemplede calippere, med godkjenning selvsagt!

bakdelen er at man må bruke 17" hjul. men skitt, allt under 17 er jo litt pinglete 8).

hilsen

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS. hvorfor har stian lagt ut bilde av 33 med panseret oppe? Må an oppi å justere hele tiden?? ;D

Haha! Har man en boxer i god stand tar man kun opp

panseret for å kose i situasjoner som dette under vårtreffet.

Etter en lang vinterdvale trenger jo også motoren litt som og

smak av sommer ;)

(Seriøst; det var en fyr som skulle kikke på de 8mm pluggkablene

fra Magnacore) ;D

Ånei du..Den har jeg hørt før:) Disse boxergutta blir jo svett i pappen bare man spørr om å få se motoren(strikken) ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian!

Vet ikke hvem som er mest stril av oss to jeg, men old jungelord from bergen sier "stril kjører gammel bil". OG roter mye rundt under panseret (for å stramme strikken).

Når DU har prøvd deg på ordentlig cowboyliv i Texas i 2 laaange døgn kan du jo komme tilbake hit og si at det ikke er KULT med cowboyhatt, hehe... Det er gøy å kjøre hest også skal jeg si deg, de har en styrerespons som er helt vill, og fjæringen tror jeg er helt etter din smak, haha...

Har bare en ting til å si!!!

texas.jpg

;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...