Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Era

Test av 156 GTA film m/eks Top Gear Vikki

Anbefalte innlegg

Jeg har da postet den der her på forumet før. :)

Men en god ting kan aldri gjentas for ofte. Alle bør få den med seg! ;D

Sorry Andy hadde ikke fått med meg det jeg ellers hadde jeg lasta den ned pronto.

Men for en lyyyyd åååååååååå herlig nyyyyyter.

Understyrt og understyrt vet ikke jeg har ikke testa men i følge en kompiss som jobber med Alfa i Nedeland som er innom forumet av og til er den som 2.0 bare og gå av gassen i svingen så sladder en villig med rumpa den hehehe.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da postet den der her på forumet før. :)

Men en god ting kan aldri gjentas for ofte. Alle bør få den med seg! ;D

Sorry Andy hadde ikke fått med meg det jeg ellers hadde jeg lasta den ned pronto.

Men for en lyyyyd åååååååååå herlig nyyyyyter.

Understyrt og understyrt vet ikke jeg har ikke testa men i følge en kompiss som jobber med Alfa i Nedeland som er innom forumet av og til er den som 2.0 bare og gå av gassen i svingen så sladder en villig med rumpa den hehehe.

Erik A

Hehe! Fin lyd var det ja! ;D

Men at en 156 sladder VILLIG med rumpa når du går av gassen... Nåja.. :-\ Kan jo nappe i brekket da men! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal i alle fall love deg at 147en ikke oppfører seg veldig forhjulsdrevent på vinterføre, in a good weay of course.... Som sagt, vet ikke alle har fått det med seg enda, men Alfa KAN bygge fwd også skjønner dere...

8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal i alle fall love deg at 147en ikke oppfører seg veldig forhjulsdrevent på vinterføre, in a good weay of course.... Som sagt, vet ikke alle har fått det med seg enda, men Alfa KAN bygge fwd også skjønner dere...

8)

Joda! Jeg har jo kjørt Alfasud.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt nissete å si at det er DUMT at en bil er komfortabel så lenge det ikke går utover noe annet.... Når jeg ikke får vise deg hvor godt den ligger i svingene selv på snøføre så er det jo ikke rart du syter, pysegutten... ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe! Fin lyd var det ja! ;D

Men at en 156 sladder VILLIG med rumpa når du går av gassen... Nåja.. :-\ Kan jo nappe i brekket da men! ;)

Mulig den ikke gjorde det for deg men jeg har stelt 156 SS opp skikkelig sideveis uten bruk av brekk eller annen form for herjing kun gikk av gassen brått.

Så jeg mener Alfa KAN lage fwd at jeg drimot digger rwd er ikke til og komme bort fra.

Men og kjøre Alfa fwd sammenlikna med andre fwd er en totalt forskjellig opplevelse mener jeg.

Du hørte selv hva Vikki sa hun skrøt av GTA`s avanserte hjuloppheng.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Og du hadde ikke følt deg mye kul i en bil med bakhjulsdrift forrige uke når du sto fast i isete oppoverbakke på vei hjem, selv om det hadde vært en alfa. Men med fwd og asr var det cool cruisin' kan man si... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Og du hadde ikke følt deg mye kul i en bil med bakhjulsdrift forrige uke når du sto fast i isete oppoverbakke på vei hjem, selv om det hadde vært en alfa. Men med fwd og asr var det cool cruisin' kan man si... :P

Nå omdagen suser jeg rundt i min mors Opel Astra Sport.. Jada! Bare le! ;) Denne lar seg også "overstyre" med gasslipp i sving, uten at kjøreopplevelsen blir spess. kul av den grunn.

Det var VILLIG jeg var litt tvilende til.. Har ikke kjørt så hardt med en 156 jeg, men jeg har plaget en Spider av "ny type" ganske hardt. Jo fortere jeg kjørte jo mer understyrte den! Virket så jævli tung! Ingen drømmebil for å si det slik..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke falt deg inn at ting kan ha utviklet seg noen runder til siden 33'en ble lansert??

:P;D

Jeg vil ALLTID ha i både pose og sekk. Lei av at folk sier det ikke går an, for det gjør det vet du... .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kommer jo også veldig ann på dekkvalget.

Prøv å få rumpa til en 156 SS til å slippe bak en glodhet

sommerdag skodd med Bridgestone Potensa S03, det

er IKKE lett...da vil den understyre kraftig.

Om du kjørte den med Firestone lefsene har jeg ingen problemer

med å skjønne deg.

Ja det er sant har ikke prøvd så hardt med så mange forskjellige 156/147 at jeg kan uttale meg der.

Sto forhandeler monterte 17" std felger dekk merke husker jeg ikke desverre.

Men poenget er at det er en knall artig fwd bil og kjøre.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ikke minst at 147en er ENDA litt artigere, særlig med litt stivere fjærer... ;D ;D ;D

Artigere?? Ånei.. De gamle gode som er artige! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At 147en er artigere enn 156en har ikke noe med gamle Alfa'er å gjøre i det hele tatt.. Sportsfjærene er montert, Stian! Trodde du visste såpass om bil at du kjente forskjell mellom min og en std 147? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At 147en er artigere enn 156en har ikke noe med gamle Alfa'er å gjøre i det hele tatt.. Sportsfjærene er montert, Stian! Trodde du visste såpass om bil at du kjente forskjell mellom min og en std 147? :P

Men hva syns du om kjøreegenskapene til "ny type" Spider? Er det 916 den heter..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre bare kjørt en av de, og den håper jeg det var noe galt med, for jeg var lite imponert.

For meg er valget enkelt av følgende grunner, det finnes ikke en eneste bil til under 500'000 som:

1) er like lekker inni og utenpå som 147'en

2) har like mye sjarm

3) har like gode kjøregenskaper og direkte styring

4) er like praktisk i bruk sommer som vinter, og kan kjøres så mye som jeg kjører på ett år uten å bli silten

5) har ett så fantastisk girsystem som selespeed-systemet faktisk er

hvis noen vet om andre biler som oppfyller disse kravene, så fyr løs! 156 teller ikke, for jeg synes jeg er for ung til å kjøre sedan eller vogn enda... dessuten er det mer praktisk med mindre trunk og nedfellbare seter... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre bare kjørt en av de, og den håper jeg det var noe galt med, for jeg var lite imponert.

For meg er valget enkelt av følgende grunner, det finnes ikke en eneste bil til under 500'000 som:

1) er like lekker inni og utenpå som 147'en

2) har like mye sjarm

3) har like gode kjøregenskaper og direkte styring

4) er like praktisk i bruk sommer som vinter, og kan kjøres så mye som jeg kjører på ett år uten å bli silten

5) har ett så fantastisk girsystem som selespeed-systemet faktisk er

hvis noen vet om andre biler som oppfyller disse kravene, så fyr løs! 156 teller ikke, for jeg synes jeg er for ung til å kjøre sedan eller vogn enda... dessuten er det mer praktisk med mindre trunk og nedfellbare seter... :)

Det var etter en uke med en Spider 2,0 TS Lusso at jeg virkelig mistet lysten på nye Alfaer.. Så hvis 147 og 156 er noe helt annet skal jeg jammen meg dra på Motorforum og prøvekjøre bilene på nytt med blanke ark og åpent sinn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør det ola, håper du ikke blir skuffet! det ble ikke jeg i alle fall.... cabrioleter har jo desverre den ulempen at de går glipp av mye stivhet pga mangel på tak. men det har jo som kjent sine fordeler også, må si jeg savner vinden i håret iblant, snufs...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør det ola, håper du ikke blir skuffet! det ble ikke jeg i alle fall.... cabrioleter har jo desverre den ulempen at de går glipp av mye stivhet pga mangel på tak. men det har jo som kjent sine fordeler også, må si jeg savner vinden i håret iblant, snufs...

OK! :D Men Spideren virket ganske så stiv i karrosseriet.. Men den var så tung.. og lat..og for høyt giret.. Men nok om det! Pen er den i alle fall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spideren veier 150 kg mer enn selespeed utgaven av 147. Grunnen til at den kjentes så stiv i karrosseriet er vel kanskje den samme grunnen som at den er så tung!

Og giringen på 147en er perfekt, bortsett fra at 5. giret kunne vært litt lengre. Men ingenting Novitec ikke kan fikse! Og lat er hverken 1.6en eller 2.0en!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...