Gå til innhold
mekaniac

75 3.0qv-91, Gtv 1750 -69, 159swti-09,GTV1,8T-83 +++

Anbefalte innlegg

På 17.5.2018 den 0.46, porka racing skrev:

Hvordan går det med inspeksjon 164 på null da 😉

Porka

Hei, den har jeg ikke fått opp i løftebukken enda men det må bli snart.

Jeg har nylig hentet 3.0qv motor til den samt div karosserideler til Alfetta.

Jeg hilse vel på deg i dag på Autovia, jeg dro med Rune Weie og du hadde alfasud skjorte, fant ikke ut før etterpå at det var deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens jeg venter på skilter så blir litt rester fra lageret montert, senkefjærer 27mm stabstag istedet for 20mm, runde lykter når jeg får tak i v-nærlys som jeg mangler samt at fangere er demontert.

Justering av torsjonsstaver blir det neste.

DSC_1485.JPG

DSC_1488.JPG

DSC_1491.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Div karosseri deler og alu innerskjermer fra Forzaalfa venter også på montering.

Samt at ny dash med org instrumenter til gtv turbo og 3.0qv motor med kasse til 164 er hentet

DSC_1438.JPG

DSC_1439.JPG

DSC_1437.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig tid for kjøring😁

Det ryker litt blått til tider så ventiltettninget blir det neste om det ikke bedrer seg etter litt bruk, har noen eventuelt en 75 3.0 motor eller kansje en 2,5 om det skal være mulig å få godkjent... 🙄 

DSC_1498.JPG

DSC_1500.JPG

DSC_1501.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes den ble tøff ,tok av fangere og senket etter eu ok....:D

Den bør justere litt opp igjen i fronten da nedre bærearmer peker opp men den er veldig god å kjøre som den er bare litt stutt framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært dårlig på å oppdatere ser jeg, og det er ikke fb som har skylda da jeg ikke er der.

Her er et lite sammendrag med store huller da jeg sikkert har glemt mye...:

Alfetta har blitt flittig brukt i sommer og høst, karosseri har jeg enda ikke gjort noe med og eneste nye oppdateringer er trakter og skumfilter samt bredda 8x15 stålfelger og Vitaloni California som enda ligger på hylla.

Alfetta har fungert bra bortsett fra at jeg har slitt med dårlige startere, det var med tre defekte startere når jeg fikk bilen, jeg har klart å bygge to med slitne deler som har fungert ei stund, kjøpte en brukt som fungerte veldig bra i to dager helt til del av huset/opplagring till innslag knakk av og endte med å kjøpe helt ny starter for noen uker siden.

Ellers er jeg kjempe fornøyd med Alfettan, liker den veldig godt 😁.

DSC_0022.JPG

DSC_0024.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtv turbon har fått tidsriktige Compomotive felger i15" istedet for 17" Oz, interiør er plukket ut for rydding i det elektriske og en planlagt ombygning til originale instrumenter istedet for de Smiths målerne som står der nå samt sliping og lakkering av gulv.

Scheel mann seter testet, vurderer å bygge om til mer trackday stuk med to seter og bur...

DSC_0040.JPG

DSC_0122_2.JPG

DSC_0130_2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye pinnebolter, muttrer, pakning turbobleie og gateslicks før id.

Pakning holdt ikke som vanlig, den har gått hver gang jeg har kjørt på Id eller på vei dit, i år gikk den på vei til id før jeg hadde kjørt 10mil da en en matt sort Lexus måtte plasseres...

Utenom det så gikk en slangeklemme på innsug og en bolt til girkassefeste så det ble litt redusert kjøring på id 2018.

DSC_1605.JPG

DSC_0057_3.JPG

DSC_1619.JPG

Endret av mekaniac

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

69 Gtv 1750 har jeg bare kjørt med, skiftet ratt på, kjøpt trakter samt lett vedlikehold.

Men det nærmer seg med å få ferdig deler til "race" motoren....

70 Challenger har fått overhalt og preppet den nesten nye tci superstreetfighter girboxen og portet og planet de allerede gromme Indy alu toppene.

Gjennomgang av shortblock og ny moderne styresnekke, innsprøytning ++ står for tur og slicks er prøvd på for å finne rett størrelse.

DSC_0006_10.JPG

DSC_0010_9.JPG

DSC_0137.JPG

DSC_1260.JPG

Endret av mekaniac

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist helg kom Rune Weie hit med sin 164 q4 og vi tok ut framre subframe komplett med motor, gir og forstilling.

Monterte forstilling/ramme igjen og fikk spylt ren hannes 3.0 24v samt min innkjøpte 3.0 qv motor og gir til min 88 164.

received_446776485859300.jpeg

received_2961305653895018.jpeg

received_1557227641077765.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramme og braketter må sandblåses og lakkeres, forstilling renoveres og motor skal få seg en gjennomgang da den har stått i lang tid.

DSC_0282.JPG

DSC_0283.JPG

DSC_0284.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Qv motor ser fin ut så langt,  går rundt og det er ingen tegn til slitasje på kammer.

DSC_0286.JPG

Endret av mekaniac

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja! Skjer ting i vognsjulet. Alfettaen var tøff og det er jammen godt å se at du setter inn orginale instrument i GTVen. 
Stå på! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig å få vite hva du spiser, Makan til arbeidsjærn har jeg ikke sett før 😄😆 imponert 

Porka

Endret av porka racing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...