Gå til innhold
Gjest Giulietta -84

2.0 liter

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg?

Jeg har fått meg 2 40mm Del Lorto gassere som jeg skal dyse før jeg setter dem på bilen til våren. Og etter det så skal de justeres til motoren. Bilen er forresten en Giulietta 1984 modell som har stått uten skilter siden i 1993-94 da den ble skadet men nå skal den endelig på veien igjen (helst før første treff på Gatebil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns ikke du var helt klar på hva du trengte hjelp til. Er det dysingen eller justeringen du trenger hjelp til ?? eller begge ??? eller noe heeelt annet ???

???;):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge. Men dysingen skjer før jeg monterer gassera. Nå er ikke jeg så erfaren på området men justering fårekommer vel etter at de er montert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer antakeligvis til å skje det.

Men kan du hjelpe meg med gassera?

Hvem kan forresten skaffe meg større dyser til dem?

Carozzeria Alfa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer antakeligvis til å skje det.

Men kan du hjelpe meg med gassera?

Hvem kan forresten skaffe meg større dyser til dem?

Carozzeria Alfa?

Forgassersevice i oslo? Alfafred her på forumet?

:)

Hvorfor trenger du større dyser? Har du kjøpt andre kammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bestille fra Needforspeed.co.uk når jeg får råd ;D De er fra kent og koster 495 pund. Har allerede skaffet to K & N bolt on filtere til Del Lorto gassera ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil råde deg på det sterkeste til å ta kontakt med noen som har erfaring med å trimme disse motorene...

Det er ikke bare å kjøpe noen kammer, for så å tro at man får masse effekt...

Ta f.eks kontakt med:

Medlemskontakt og teknisk kontaktperson

Fred Roger Johansen 62 57 74 13, 91 11 50 91

[email protected]

[email protected]

Kent kammer høres litt ford ut spør du meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Colombo & Bariani som ruler vet du! De er italienske, som resten av bilen!

Evt Cat cams fra:

http://www.mobeck.com/MT/Camshafts.asp

Hvis du ikke har tenkt å overhale resten av motoren i samme slengen, så ville jeg beholdt standardkammene, og kostet på en skikkelig dysing av motoren. De går slettes ikke dårlig da heller!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med dysing av motoren? Sånn som bilen går nå syntes jeg at den går dårligere enn en Peugeot 505 Gti jeg hadde men det må jo tas i betraktning at bilen har stått i nesten 10 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god del å hente på å få justert forgasserene og få riktige dyser og venturier, selv med en standard motor.

Godt mulig en 505 går bedre. Er ikke noe racerbil du har kjøpt deg.. En sliten 2 liter utvikler kanskje 115 hk? Men jøye meg så artig å kjøre lell!

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også tenkt å sette på noe ordentelig eksos også. Har snakket med en som skal begynne å tig sveise grenrør til sommeren.

Vet du om sånt noe er å få kjøpt. Så du slipper å lage det selv mener jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grenrør er helt klart å få kjøpt! Godt mulig at noen har noe brukt liggende også?..

Du får sikkert svar her i morgen av noen som vet mer enn meg. Jeg er jo V6 hue.

;D

Nå er det kvelden her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har forresten ikke gått lenger enn 115000 og det er jeg ganske glad for.

Har ikke vært under den enda men av det jeg kan se så er det utrolig nok ikke blitt noe rust enda den har stått så lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du trenger en motoroverhaling hvis bilen går dårligere enn en 505GTI, en kammerat har en sånn en og Alfettaen min(samme motor som din) går da vitterlig bedre!(dette vet jo du og, Ola :) ) Nå er den jo litt 'naturlig lettet' alfettaen min da...;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysing av gasserne skjer på rullende landevei... Jeg gjorde dette i Sundsvall hos MotorNord i 1994 da jeg hadde kjøpt meg en 1987 mod. gtv 2.0. Etter "utgravning" av gasserne og noen timers prøving, var blien klar. Ca. 4,5 hk mere, men det som var størst forskjell var at den gikk jevnt og fint fra tomgang og oppover forbi 2000 rpm hvor den tidligere hadde en tendens til å hoste å hakke.

Dette bør gjøres etter evt. montering av kammer og grenrør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt beste tips i første omgang er å ta bilen til TK økonomitrimming på Braskeidfoss ikke så langt fra Våler. Der kjøres bilen på rullende landeveg og en finner da ut hvilke kombinasjoner av dyser og tenningstidpunkter som gir den karaktestikken du ønsker av motoren. (sterk på turtall/dreiemoment osv)

Dette betinger at forgassere og tenningsanlegg er i "good shape".

Det er utrolig hvor mange hester som kan være på bærtur! :P

Lykke til!

Per Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker ;D

Men nå har som sagt bilen ikke vært på veien siden 1993-94 og derfor spørs det om ikke de gassera jeg skal sette på må overhales for den skal godkjennes.

Bilen bruker forresten litt tid på å gå ned til tomgang igjen hvis jeg ruser den, hva kan dette komme av? Gassera som sitter på nå er Solex 40 mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...