Gå til innhold
arnstein156

Bør brodern kjøpe denne 164'en???

Anbefalte innlegg

Bedre å invistere i denne da..koster jo en del mere,men de er en rå kjøremaskin!!

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=384140

Enig med LP, disse bilene er helt rå!! Prøvekjørte en slik i fjor sommer og draget i den V6 24v er helt konge, selv i en så stor bil :)

Uten at jeg har kikket på den til 45000,- så tror jeg det fort KAN bli dyrt å kjøpe en bil som har gått 300.000km, tror jeg ville valgt en bil med lavere km-stand (og litt nyere) hvis økonomien tillater det... Da har man ihvertfall en bil som går lenge, og når man evt. skal selge den igjen så har den ikke tapt seg noe mer i pris enn hva den "billige" ville gjort....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikke aktuelt i denne omgang..

Klart det er risky å kjøpe en bil som har gått så langt, men som det sto i annonsen, så var jo motor og kassen "ny" - eller var den det? ::)

Uansett - ikke aktuelt nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45 000 kr for en 15 år gammel bil som som har kjørt 300 000 km!?! :o :o :o :o Ran på høylys dag!!!!!!!!!

er bilen bra....så er det opp til den som kjøper bilen om han synes den er verd prisen....egentlig uansett hvordan den er...!

vil allti være ran i noens øyner....mens det er gull å grønne skoger i andres øyne.

Men......164 3.0 kan være skamdyrt viss den ikke er passet på....

bremser...spes bak....støtdemperne...dette er dyre ting...så kommer motor....her eer det veldig tidkrevendes....det koster penger...og skal du gjøre det selv...ja da kan du fort miste motet.....foringer....

gearkassene....automat holder 150-200'km....en ikke bra stelt manuelgearkasse har lagerproblemer ved 150-200'km.....

el seter kan tulle litt....klimaanlegget kan være lit vanskelig....

dørlåser...håndtak....bærebro bak.....jekkfester ....ellers er ikke rust så stort problem....eksosen er litt dyr...spes fremre del....

.....men....drit i km...få deg en slik bil som er i stand...og pass på den...sjikkelig underholdende bil....jeg gliser hvær dag jeg.... ;D ;D ;D

mod fra ca 90-91 har bedre styreegenskaper...-fra 93 enda bedre bil på flere områder.....

8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en 87 mod Thema 6v for en mnd tid siden. 8000 kr ga jeg for den. Funker som bare det den. 200 000 km har den rullet. Fullt utstyrt er den også. Var igrunnen på utkikk etter en 164 for en billig penge.

Det som er litt drit med Thema 6ven er at det ikke er mulig og få tak i annet enn orginaldeler til den virker det som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en 87 mod Thema 6v for en mnd tid siden. 8000 kr ga jeg for den. Funker som bare det den. 200 000 km har den rullet. Fullt utstyrt er den også. Var igrunnen på utkikk etter en 164 for en billig penge.

Det som er litt drit med Thema 6ven er at det ikke er mulig og få tak i annet enn orginaldeler til den virker det som.

skambra de 6v.....uorginale deler er ikke prob.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skambra de 6v.....uorginale deler er ikke prob.....

Noen tips på hvor jeg kan få tak i uorginalt?? Merker også at det alkantara stoffet ikke er verdens mest slitesterke. Slitt forsete mens resten av interiøret er strøkent.

Siden dette er den første automatgir bilen jeg noengang har eid, så lurer jeg på hvor sterk den zf kassen igrunnen er? Har lest på Lancia siden at det er noen som har problemer med dem. Er det pga hardkjøring, eller er bare de kassene rævva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en PRV-motor? Da kan det kanskje hende at Volvo kan

hjelpe deg med deler? :D Samme motor stod ihvertfall i Volvo 26x.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette er den første automatgir bilen jeg noengang har eid, så lurer jeg på hvor sterk den zf kassen igrunnen er? Har lest på Lancia siden at det er noen som har problemer med dem. Er det pga hardkjøring, eller er bare de kassene rævva?

En kamerat hadde en -88 Thema 6v for 4-5 år siden. Her røyk automat-kassa ganske tidlig, og måtte overhales for ca. 10000,-. Ifølge verkstedet som overhalte kassa (et firma i Drammen som har peiling på italienere, husker ikke navnet), så var kassene utrolig solide, men de røyk ofte rundt 150000km da tidligere eiere ikke hadde byttet olje/oljefilter på automatkassa iht. intervaller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe, sier mannen som skal selge bilen ;)

HEHE! gjør jo ikke noe å si det når han allerede har solgt den da ;D

Heyhey, har du kjøpt den? I så fall grattis med ny bil ;D8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heyhey, har du kjøpt den? I så fall grattis med ny bil ;D8)

Joda tok sjangsen jeg (den var jo ikke så veldig stor)

Prøver bare å venne meg til all luksusen og mangel på lyder når jeg kjører, (samt at den gnager seg frem da) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heyhey, har du kjøpt den? I så fall grattis med ny bil

Joda tok sjangsen jeg (den var jo ikke så veldig stor)

Prøver bare å venne meg til all luksusen og mangel på lyder når jeg kjører, (samt at den gnager seg frem da) ;)

iiiihaaaaaa...velkommen i 164 klubben!!!!! ;D ;D ;D ;D

grattulerer ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis noen er seriøst interresert i 164 så kan jeg sende info og bilder på mail anng. en nyyyydelig 164 V6 TB som jeg snart setter for salg.....jeg driver og setter den i topp stand teknisk og kosmetisk....er skamfin fra før da..... ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer, jeg hadde planer om å sende en kompis av gårde for å se på den bilen selv! Har du flere bilder?

Har for så vidt bilder, men ingen plass å legge denm for tiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med "ny" bil! Er det ikke greit med litt luksus av og til da?

Skal du kjøre sammen med BA på lørdag?

SP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med "ny" bil! Er det ikke greit med litt luksus av og til da?

Skal du kjøre sammen med BA på lørdag?

SP

Ta det helt med rooooooo Svend, du kan trygt hive deg med Rune, jeg kjører fredag så er jeg sikker på å komme frem. Desuten må vi to sette oss ned å skravle bil over en kopp kaffe så det er DET som blir viktig igjen, ikke denne hersens kranglinga...nå, hva sier du ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peace 8) Kjøre på fredag sier du? Føler du at det er nødvendig altså? Ser frem til våren, da skal det kjøres BIL!

SP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...