Gå til innhold
sjohn

156? Vel-vel......

Anbefalte innlegg

Etter endel år som Alfa -eier,og nybakt 156-eier,er jeg desverre ikke imponert over min nye bil.

Her om dagen,på sesongens vaskebrettveier dannet av snø og is,hørte jeg en klaprelyd foran venstre,og etter en lynkjapp tur på jobben kveldstid ble det konstatert at øvre bærekule hadde tatt kvelden.Den er jo selvfølgelig sveiset inn i en triangulær bærearm,som må skiftes.Men for å få den ut må nesten alt demonteres ???Ja-ja,lenge leve garanti og alt det der :P

Og i dag da,på vei hjem oppdaget jeg en meget spesiell lyd fra motoren(DIESEL,fyttikatta),og tankene vandret mot kamvariatoren :(

Nå er jeg sikker på at noen her har hatt en liknende situasjon,og jeg spør:-er det nok at jeg bytter bare solenoiden(den på utsida av motoren )eller må jeg ut med kam,reg-reim,for så å bytte heile sulamitten?

Og som den bruker spylevæske!! ???

Nei sånt tull hadde jeg ikke med gammer`n,en 33 fra 1992

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er dyseopplegget på 156en? lett å komme til å skjekke slangene?

det er jo garantert en liten gummislange som har sprekkt i kulda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tanken rommer vel 3 dl tenker jeg. Spyler man lykter og rute

så tømmer man den fortere enn man tror er mulig. Ikke ment å brukes! ;)

Noen som har prøvd å koble av lyktespylerene? Burde være mulig det.

Her om dagen,på sesongens vaskebrettveier dannet av snø og is,hørte jeg en klaprelyd foran venstre,og etter en lynkjapp tur på jobben kveldstid ble det konstatert at øvre bærekule hadde tatt kvelden.Den er jo selvfølgelig sveiset inn i en triangulær bærearm,som må skiftes.Men for å få den ut må nesten alt demonteres ???Ja-ja,lenge leve garanti og alt det der :P

Og i dag da,på vei hjem oppdaget jeg en meget spesiell lyd fra motoren(DIESEL,fyttikatta),og tankene vandret mot kamvariatoren :(

Har disse to problemene på min egen selv. Bærekule venstre side foran og variator. Blir fikset om en uke. Gleder meg til å få strøken bil, men ikke så mye til å få lettet lommeboken. :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min tar vel tanken ca. 7 liter, og det holder Skreia - Oslo t/r ::). Vil du koble ut lyktespylerene, finner du sikringa bak ett lokk oppe til høyre inne i hanskerommet. :P For å komme til bør du være gummimann, men det går! Pass på at evt. barn er utenfor hørevidde! ;D ;D ;D

Lykke til!!

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min tar vel tanken ca. 7 liter...

7 liter!!!! :o :o :o :o

Min rommer bare rundt 7 dl.... Du må være storforbruker av spylervæske!!!!

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg sikker på at noen her har hatt en liknende situasjon,og jeg spør:-er det nok at jeg bytter bare solenoiden(den på utsida av motoren )eller må jeg ut med kam,reg-reim,for så å bytte heile sulamitten?

Og som den bruker spylevæske!! ???

http://www.alfa156.net/tech/variator.html <--- Der er diesel-lyden din, kjent problem ja...

Helt enig med spylevæske! Heldigvis er tanken stor, men jeg må få kobla av de lyktespylerene...

Takk for tips Arve =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter man på parklys når man spyler så blir ikke lyktene spylt...

Kanskje montere på en egen "off" bryter til lyktespylerene ?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter man på parklys når man spyler så blir ikke lyktene spylt...

På min spyles lyktene da også, lysa må HELT av, og det er vel ikke helt å anbefale en mørk høstkveld, kanskje ;) Ta sikringen, litt plunder men så er en kvitt problemet med møkkete panser og fortsatt møkkete lykter ???

Ellers er jeg fast kunde på EuroPris, de har 4l dunk til 10 kr. stk. pleier å fylle bagasjerommet; -da har jeg i ett par uker ;D

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min tar vel tanken ca. 7 liter, og det holder Skreia - Oslo t/r ::). Vil du koble ut lyktespylerene, finner du sikringa bak ett lokk oppe til høyre inne i hanskerommet. :P For å komme til bør du være gummimann, men det går! Pass på at evt. barn er utenfor hørevidde! ;D ;D ;D

Lykke til!!

Arve V

En STOR redning fra Øyans Bil i Sandefjord,alt blir byttet i morgen,deler fås på garanti.En Kjempestor takk til folka der,sånn skal det gjøres! ;D ;D ;D

Ang.lyktespylere blir de koblet fra,takker for tips om sikringsplassering.Thank you,thank you,thank you,thank you ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fakta har en tendens til å ødelegge en god debatt, men allikevel: det skal være 5,3 liter spylervæsketank på AR 156 med lyktespylere. Men for all del -stå på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tanken på en 156 tar altså 5,3 liter og det tar

nøyaktig 1 1/2 min å fylle tanken. Bruker selvfølgelig en trakt. Så gutter skaff dere en trakt så går alt som mye bedre. ;D

BB ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...