Gå til innhold
Gjest Rally

Jeg er så glad.... !!!!!

Anbefalte innlegg

fordi, jeg snart skal bli pappa til min første ALFINE !!!!!!!!!!! :D

Hun kommer til meg ca. 28 nov !!!!

Adoptert fra Tyskland.

417 lang ca 1970ccm, veier ca 1250, 150 hk og ble født med Selespeed.

ca 13 mnd gammel og har allerede gått 50.000km.

Snakk om lita sølvfarget tulle !!!!

Snart ny KARN medlem !!!!

8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres nyyyydelig ut, vet hvordan du har i denne vanskelige ventetiden..... :D Gratulerer, håper nedkomsten foregår uten komplikasjoner.

/ulf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adoptert fra Tyskland.

8)

Gratulerer.

Er det lov og spørre hva herligheten kom på?

Jeg har også lyst på ny bil.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg måtte ut med i Norge for 147'en vet jeg ikke om jeg orker å høre på dette...

:( :(

hva er egenvekten på en 2,0 Selespeed?

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adoptert fra Tyskland.

8)

Gratulerer.

Er det lov og spørre hva herligheten kom på?

Jeg har også lyst på ny bil.

Erik A

heisann

du undret på priser, og tenkte jeg kunne bidra litt :)

har en 2001 mod 147 ts, manuell, entusiast bil, Rød, skinn, sportsseter, bose mm......for ca 237000,- gått kun 14000 km!!! med Zender Siena felger i 17"!

samt en sølv selespeed med 33000 på telleren for ca 230000,- finnes selvsagt billigere og mye dyrere.

hilsen

fred roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan det er med nybilsgarantien når en importerer en bil fra f.eks Tyskland? Vil 3 års garantien gjelde for den bilen her?

Jeg fant akkurat "min" bil i Tyskland. En 09/00 rød 156 Selespeed kjørt 24500. Sort skinn, strøken garasjebil. Ferdig importert ca 213000,- Litt å spare der... :)

Gjenstår bare å få solgt bilen min da... og det er jo veldig enkelt :-X

-torerik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Tor Erik.

Hvis du kjøper en ny bil i utlandet, gjelder det nå en 2 års pan-europeisk garanti. Importøren i Norge kjøper et ekstra år til denne, slik at det blir 3.

Denne ordningen tror jeg imidlertid er ganske ny (et EU-krav) så en eldre bil kan ha en kortere garantiperiode fra fabrikk. Jeg vil derfor gjette på at en bruktbil fra tyskland bare har 1 års garanti ettersom det inntil for kort tid siden var standard på tyske biler. Dette er det nok lurt å sjekke med den tyske selgeren.

Det skulle heller ikke forbause meg om fabrikk-garanti og tilkjøpt ekstra garanti fungerer forskjellig. Fabrikkgarantien gjelder som sagt i hele europa, men det ekstra-garantien er jo kjøpt av den norske forhandleren, så det blir de (eller deres forsikringsselskap) som må ta stilling til om et rpoblem omfattes av den... Da kan det altså hende at en evt. tilkjøpt garanti i tyskland ikke er gyldig i Norge....

Litt om og men her, men lykke til uansett!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil komme tilbake med nøyaktig pris når alle overraskelser er betalt, men i følge mine beregninger må jeg ut med ca 225.000,-

Det er med 17" sommer ,15" stål vinter, BOSE og orginalt takstativ. Dekk skal være "som nye". Garantien på 3 år er jo fra ALFA og gjelder i HELE Europa !!! Jeg vil skjekke litt på batteri og dynamo, MotorForum sier det er mindre Ah på ikke skandinaviske biler. De sa også at karosseriet på skandinaviske biler har dobbel galvanisering. Jeg finner det litt vanskelig å tro at AR holder logistikken i sjakk med å operere med 2 typer galvanisering...?? Det er veldig rart å sende 100.000,- uten å ha sett ALFINE.....

PS.. Jeg skal ha AR skilter.... ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Tor Erik.

Hvis du kjøper en ny bil i utlandet, gjelder det nå en 2 års pan-europeisk garanti. Importøren i Norge kjøper et ekstra år til denne, slik at det blir 3.

Denne ordningen tror jeg imidlertid er ganske ny (et EU-krav) så en eldre bil kan ha en kortere garantiperiode fra fabrikk. Jeg vil derfor gjette på at en bruktbil fra tyskland bare har 1 års garanti ettersom det inntil for kort tid siden var standard på tyske biler. Dette er det nok lurt å sjekke med den tyske selgeren.

Det skulle heller ikke forbause meg om fabrikk-garanti og tilkjøpt ekstra garanti fungerer forskjellig. Fabrikkgarantien gjelder som sagt i hele europa, men det ekstra-garantien er jo kjøpt av den norske forhandleren, så det blir de (eller deres forsikringsselskap) som må ta stilling til om et rpoblem omfattes av den... Da kan det altså hende at en evt. tilkjøpt garanti i tyskland ikke er gyldig i Norge....

Litt om og men her, men lykke til uansett!!

Min bil har garanti til 08.04 i Tyskland. Den er kjøpt av forhandler der. Så i værste fall må jeg komme meg dit .......men AR trenger vel egentlig ikke garanti... ;) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann

du undret på priser, og tenkte jeg kunne bidra litt :)

har en 2001 mod 147 ts, manuell, entusiast bil, Rød, skinn, sportsseter, bose mm......for ca 237000,- gått kun 14000 km!!! med Zender Siena felger i 17"!

samt en sølv selespeed med 33000 på telleren for ca 230000,- finnes selvsagt billigere og mye dyrere.

hilsen

fred roger

Hei på deg og takk for pris info sikler ikke no sælig nå med intens sparing bør detta kunne gå men føst om et års tid og hvis restaureringen ikke tar av...

Og med meg bak deleinkjøpa blir det meste bytta ;D

Takk skal du ha.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er vel ingen grunn at til den restaureringen skal ta helt av Erik, du er jo moderasjonen selv, haha....

:o

Jeg moderat hvem, hva, hvor nei ser ingen ting jeg hehe.

Ligger alerede en haug med deler og venter på og bli bytta men spare penga er ikke rørt enda ;)

Og det er spart end god del så joa kan bli nyere og MYE bedre bil men vi vil leve også ikke bare betale regninger ;D

Lekasje testa motoren i helga litt hmmmm der 10% på samtlige litt i insugs ventilen og resten forbi ringane hmmm hva er bra her a tru???

Kom også no flere artige prosjekter inn i garasjen i helga og deler til det andre leke tøyet skal bestilles om noen dager bremser er på G bb bbbb billig men bra hehe.

Så moderat jeg neppe... 8)

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg tenkte ja.... Jaja, hadde nok hatt det slik selv hvis jeg hadden en deilig Bertone (som er min drøm) som sto og ventet ett sted... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...