Gå til innhold
Formann

Lokalisering og dato av Italiensk dag 2004

Flytte Italiensk dag fra Våler til Rudskogen  

27 stemmer

1. 1. Flytte Italiensk dag fra Våler til Rudskogen

• Fortsett på Våler
      9
    • Flytte til Rudskogen (men søndag)
      12
    • Spiller ingen rolle, jeg kommer uansett
      11

Anbefalte innlegg

Hei, med bakgrunn av fjorårets dårlige erfaring med støy på Våler har vi i år vurdert alternativer, og de er som følger:

Italiensk dag lørdag 14. august på Våler. Kjøring fra 9-18

Italiensk dag søndag 22 august på Rudskogen. Kjøring fra 13:00 til 18:00

På Våler får vi minst de samme problemene som i fjor, og noen flere vil nok havne i "kjøreforbud" kategorien p.g.a innskjerping av regler. MC er nesten bare å glemme.

På Rudskogen er det trangere, tilskuerarealet er ikke så bra og tiden er kortere, men vi får tilgang til området tidlig så alle kan kommer før. Nesten alle biler (ikke fri eksos) vil her kunne kjøre, og også Ducati med org. anlegg.

Siste stykket frem mot banen vil mest sannsynlig bli asfaltert i år. Siden kjøringen ikke begynner før 13:00 så er det masse mulighet til å ta den sosiale biten først.

Økonomisk er responsen også av interesse da Italiensk dag er ett kostbart arrangement.

Hilsen

Øyvind I

formann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, med bakgrunn av fjorårets dårlige erfaring med støy på Våler har vi i år vurdert alternativer, og de er som følger:

Italiensk dag lørdag 14. august på Våler. Kjøring fra 9-18

Italiensk dag søndag 22 august på Rudskogen. Kjøring fra 13:00 til 18:00

På Våler får vi minst de samme problemene som i fjor, og noen flere vil nok havne i "kjøreforbud" kategorien p.g.a innskjerping av regler. MC er nesten bare å glemme.

På Rudskogen er det trangere, tilskuerarealet er ikke så bra og tiden er kortere, men vi får tilgang til området tidlig så alle kan kommer før. Nesten alle biler (ikke fri eksos) vil her kunne kjøre, og også Ducati med org. anlegg.

Siste stykket frem mot banen vil mest sannsynlig bli asfaltert i år. Siden kjøringen ikke begynner før 13:00 så er det masse mulighet til å ta den sosiale biten først.

Økonomisk er responsen også av interesse da Italiensk dag er ett kostbart arrangement.

Hilsen

Øyvind I

formann

Våler har visstnok støygrense på 102 db én dag i uken. Dette er på mandager, som er avsatt til motorsport (NBF-regi). I tillegg kommer helgene hvor det er organisert trening og løp. Merkelig at det ikke skal gå an å få disp. fra de idiotiske støykravene for ihvertfall noen klubbarrangement også...Synes det er naturlig å legge treffet til en bane hvor de fleste får slippe utpå. Å velge Våler vil jo være et dårlig signal til mc-folket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der..

Men hvis det blir snakk om rudskogen, så tror jeg ikke vi får se så mange spennende biler ute på banen.

Bare veien ned til selve banen utelukker jo en god del..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våler er jo å foretrekke for de som ønsker en dag for øyet, men kjøremessig tror jeg Rudskogen er mer i rett Alfa ånd.

Egentlig det samme, bare vi kan kjøre alle man uten å bli vinka av banen for å ha sluppet en liten en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usj usj... jeg er for det valget som gir flest Ferrarier og bråkete Alfa Romeoer ute på banen.

Er ikke så enkelt skjønner jeg... :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv liker jeg ikke rudskogen som bane. Men det var ikke noe særlig på Våler heller, med alle de fordømte dekkstablene strødd rundt hele banen..

Jeg tipper i alle fall at det er mindre sjanse å få se Testarossa og Pantera på ute på rudksogen. Rett og slett fordi banen er mer knotete og smalere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med hverken eller!?

Med slik policy som Våler har foreslår jeg Kinekulle i Sverige eller en annen svensk bane. Uten støy, ingen moro. Biler handler om lyd og fart, posering kan man like godt gjøre på en gressplen. Synes at klubben skal sjekke Sverige, først og sist! Kanskje i kombinering med overnatting, blir mer tur på den måten. Våler utelukker motorsykler og Rudskogen skikkelige biler...

Legger vi oss ned nå, kan jo likegodt hobbyen vår dø!!

Christer (for egen regning)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende forslag Christer.......hakke peil på hvor Kinekulle ligger, men i`ll be there.

Og en hel helg med kjøring, skrytig og Italprat...mmmm...enda godt Rudolf har dobbelseng bak, slipper å bukke plass, bare hukke på ett stk Alfa bak å rølpe ivei. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg prata med no svenker i høst sa de at svenke baner har også støy krav.

Har også kommer med forslaget selv også men er vi intresert i og gi fra oss dette knall flotte arr til Svenskene og kommer da de Normenna med råe biler dit ???

Selv synes jeg det er en vanskelig valg.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg prata med no svenker i høst sa de at svenke baner har også støy krav.

Har også kommer med forslaget selv også men er vi intresert i og gi fra oss dette knall flotte arr til Svenskene og kommer da de Normenna med råe biler dit ???

Selv synes jeg det er en vanskelig valg.

Erik A

Vel, Erik det blir jo vårt norske arrangement uansett, Sverige, Norge, whats the difference. Jo, banene er bedre og regelrytteriet har ikke tatt helt av - ennå i Sverige. Dessuten kan vi få bryne, vår selvopplevde kjøreferdigheter mot Svenskene - som dessverre kjører bedre og raskere en de fleste nordmenn, kanskje tar noen dansker turen også!

Belegget på banene der er forøvrig gjennomgående bedre enn i Norge. kanskje kan det fungere som en stille protest mot overformynderiet også?

Jeg vil til Sverige og søta bror. Rudskogen duger til Alfa treff ikke større arrangement. Våler skjøt seg selv i beinet ifjor, det de gjorde mot syklene var for meg utilgivelig. Og jeg vil ikke og kommer ikke til og dempe min Giulia Spider!

Mvh,

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Anderstorp da? En bane med historisk sus over seg. Man kan også varme opp på GPL før avreise. ;D

http://www.nornemark.com/anderstorp/

Offisiell side: http://www.arc.nu/

Anderstorp has the feel of an airfield circuit, is relatively flat and has wide open grassy runoff zones. It is a tight and twisty circuit but includes a 30m wide and 1km long straight which is also used as a runway. Several of its corners are very banked, an unusual characteristic for a road course. Another distinct feature of Anderstorp is that the Start/Finish line is not located near the pits.

Blir ID i Norge stemmer jeg for svingete Rudskogen foran rattlås-racing Våler.

Men ser helt klart problemet at grombilene muligens ikke kommer, og det er jo tragisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo uansett være verdt å sjekke ut alternativer i Sverige. Jeg stemmer for den banen som potensielt har mest å tilby støyende og potente italienske merker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Anderstorp da? En bane med historisk sus over seg. Man kan også varme opp på GPL før avreise. ;D

http://www.nornemark.com/anderstorp/

Offisiell side: http://www.arc.nu/

Anderstorp has the feel of an airfield circuit, is relatively flat and has wide open grassy runoff zones. It is a tight and twisty circuit but includes a 30m wide and 1km long straight which is also used as a runway. Several of its corners are very banked, an unusual characteristic for a road course. Another distinct feature of Anderstorp is that the Start/Finish line is not located near the pits.

GPL ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, Erik det blir jo vårt norske arrangement uansett, Sverige, Norge, whats the difference. Jo, banene er bedre og regelrytteriet har ikke tatt helt av - ennå i Sverige. Dessuten kan vi få bryne, vår selvopplevde kjøreferdigheter mot Svenskene - som dessverre kjører bedre og raskere en de fleste nordmenn, kanskje tar noen dansker turen også!

Belegget på banene der er forøvrig gjennomgående bedre enn i Norge. kanskje kan det fungere som en stille protest mot overformynderiet også?

Jeg vil til Sverige og søta bror. Rudskogen duger til Alfa treff ikke større arrangement. Våler skjøt seg selv i beinet ifjor, det de gjorde mot syklene var for meg utilgivelig. Og jeg vil ikke og kommer ikke til og dempe min Giulia Spider!

Mvh,

Christer

Har tenkt mye på detta og problemene rundt IT Dag og jeg kommer også stadig tilbake til Kinne Kulle.

Har bestemt meg for at jeg skal dit og kjøre til sommeren uansett hva som skjer.

Ja altid kult med flere nasjoner da kanskje lage Scandinavisk Italiensk dag ;D

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja altid kult med flere nasjoner da kanskje lage Scandinavisk Italiensk dag ;D

Erik A

Nemlig ;D ;D ;D ;D overtal da dine medsammensvorne, så lager vi italiensknordisk union. Sammen er vi sterke!

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært urgromt å slått oss sammen med svenskene. Tenk alle de lekre bilene samlet på en plass!!! *sikle*

Litt dumt er jo det kanskje å flytte et slik arrangement ut av Norge, men "jo flere vi er sammen".

Hvor i Sverige ligger disse banene da? Dersom det er veldig langt kan vi jo miste folk fra "ikke-østlandet" ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Sverige ligger disse banene da? Dersom det er veldig langt kan vi jo miste folk fra "ikke-østlandet" ??

Nemlig.. dagstur fra Bergen utgår liksom. Men sånn teknisk sett ligger jo ikke

Vålerbanen veldig langt unna Sverige.

Men hvis man er en gjeng og har et par dager fri, så går jo mye greit da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av grunnene for å reise til ID for min del er kjøring på bane, massse kjøring. Hvordan ville dette bli hvis vi lager treffet sammen med broderfolket, de er jo ikke akkurat få.

Og det passer meg ganske bra med en harrytur, litt værre er det nok for Alfagutta lngre nord og vest. Treffet bør jo være for alle glislente strøk, ikke bare for de med ferjemulighet eller nabo som talar lite konstigt.

Nei, tror jeg snur å stemmer for innenlands, bedre å inkludere alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra Oslo til Kinnekulle er det ca 330 km iflg ViaMichelin. Kjør E6 til Uddevalla og ta av mot Vänersborg. Ligger i nærheten av Götene.

Fra Oslo til Anderstorp er det ca 425 km. Kjør til Borås og ta sørvestover derfra.

Det nærmeste er vel Karlskoga - ca 285 km. E18 en snau halvtime forbi Karlstad.

mvh

Arne V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fra Bergen til Kinnekulle blir de 730km >:( :-\

Stemmer da heller for Våler!!

PS! Alfaer er til og kjøres med. Dessuten får du jo en (730km) fin kjøretur ;) Veiene i Sverige er fine og raske, tjobing.

Jeg fikk kjøre på nåde ifjor pga desibelen var på kanten, gidder nok ikke og ta sjansen på Våler i år... Dessuten velger vi Våler blir det ikke noen motorsykler der.

Uansett er italiensk dag et fint tiltak, men navnet bør skiftes til Italiensk "Pebble beach" picknikk hvis det holdes på Våler. Hvis det holdes på Våler, bør du få fjernet dekkstablene, de er direkte farlige... om ikke noe annet betyr noe bør i hvertfall dette taes i betrakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig dette her asså. Ducati folka får jo ikke kjøre på bane her til lands uansett

virker det som.

PS! Alfaer er til og kjøres med. Dessuten får du jo en (730km) fin kjøretur ;) Veiene i Sverige er fine og raske, tjobing.

Frem og tilbake er dobbelt så langt. Det blir nærmere 150 mil og det er uaktuelt uten

minst en overnatting. Blir det i sverige så tror jeg faktisk sjangsene er større for at

jeg flyr til Oslo og sitter på med noen... ::)

Faren er at hvis Ferrari folka ikke får kjøre på banen, så dukker de ikke opp heller...

Jeg fikk kjøre på nåde ifjor pga desibelen var på kanten, gidder nok ikke og ta sjansen på Våler i år...

:'( Vil jo se bilen din på bane jo! Feteste Alfaen utpå der! ;D

Hvis det holdes på Våler, bør du få fjernet dekkstablene, de er direkte farlige... om ikke noe annet betyr noe bør i hvertfall dette taes i betrakning.

Er ikke dette bare å avtale når man leier banen? Må vel være opp til de som vil leie

banen om de skal være der eller ikke. Må vekk ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS! Alfaer er til og kjøres med. Dessuten får du jo en (730km) fin kjøretur ;)

Enkelt for dere på Østlandet å si at de bare er en svipptur.Må jo huska på at italiensk dag ikke bare er for dere som freser rundt på banen hele dagen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS! Alfaer er til og kjøres med. Dessuten får du jo en (730km) fin kjøretur ;)

Enkelt for dere på Østlandet å si at de bare er en svipptur.Må jo huska på at italiensk dag ikke bare er for dere som freser rundt på banen hele dagen ;)

Slutt å syt, din fjellsame! ;D

[og til alle som faktisk ER fjellsamer, ber jeg om unnskyldning. Dette var ikke ment som en fornærmelse mot dere, men mest som et generelt skjellsord ;)]

Last opp kjerra med rullings, Troika og godt humør!

Jeg klarte jo å kjøre Oslo - Lærdal - Trondheim - Oslo i fjor med ødelagte girkassefester, så en svipptur til Svezia burde du / dere klare glatt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...