Gå til innhold
Arve V

Bytte av hjullager 156

Anbefalte innlegg

Hei!

La inn en tråd her for noe siden om "uling i forstilling". Lyden er nå lokalisert, og lager skifte er på trappene. I tillegg til "Uling, nå romling, knaker og smeller det værre både når jeg svinger og kjører rett frem. ???

Så til spørsmålet; På MF Hamar mente de at dette kunne jeg ikke gjøre selv, med mindre jeg har tilgang på hydr.presse. Det har jeg ikke, Stemmer dette??

Har skiftet hjullager på forhjulsdrevne biler før (i samme familie) uten å måtte bruke presse for å få ut lagerene.

Har fått time på onsdag, så denne gangen får det bare bli dyrt, men 3 laken for å skifte ett lager var mye syns jeg ???

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge manualen må lageret tas av med spesialverktøy og presse. Det har blitt verre med årene å bytte hjullagerlager nå som ABS bremser og annet elektronisk snask ligger sammen i navet og med stadig flere-armers-hjuloppheng gjør at mye må tas fra hverandre for å komme til.

Det er vanskelig å se om det ville være mulig å slå lageret ut fra baksiden så det må andre som har forsøkt svare på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke presse for å få ut lageret....men kjekt å ha for å få på plass det nye!

Har skiftet begge side på min 156, er en stund siden, men jeg mener å huske at 1. ta av navet 2. Del lageret 3. skjær et spor i den indre lagerskåla og gi den et lite kakk m en hammer så sprekker den 4. Press på plass det nye lageret. Primitivt?? Mulig, men har holdt 50-60000 km til nå... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...