Gå til innhold
Frankie

Lakkforsegling av Alfa?

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg nå har bestilt meg en ny Alfarød 156SW så vil jeg jo ta best mulig vare på den. Er det noen av dere som har erfaring med lakkforsegling? Har bla. vært i kontakt med Ditech, men det kommer jo på ca. 3500,- Min nåværende bil er en Ford Focus som jeg selv har hardvokspolert 3-4 ganger i året (Sonax, overlegen...) den har holdt seg utrolig godt i lakken. Men, hvordan er det med Alfarød?

Er det spesielle ting jeg bør ta hensyn til her? Rødt falmer jo raskere!

PS! Har klubben noen avtaler på slik behandling?

mvh

Frankie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro at hvis du er typen til å polere bilen 2-3 ganger i året, så trenger du strengt tatt ikke lakkbeskytter.

Har fått intrykk av at Ditec o.l. er for folk som ikke gidder å dille med bilen mere enn nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Har hørt at dette er bra , men det koster flesk!!

Tror hvis du gidder , så kan man bruke produktet som heter Auto Glym.

Dette er meget bra . Kjøp deg en polerings maskin og sett igang . Du får da sett nærmere på din bil for evt lakkskader osv...

Samtidig så får man et bedre forhold til bilen din vil jeg tro!

Men det er du som bestemmer her !!

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Når jeg nå har bestilt meg en ny Alfarød 156SW så vil jeg jo ta best mulig vare på den. Er det noen av dere som har erfaring med lakkforsegling? Har bla. vært i kontakt med Ditech, men det kommer jo på ca. 3500,- Min nåværende bil er en Ford Focus som jeg selv har hardvokspolert 3-4 ganger i året (Sonax, overlegen...) den har holdt seg utrolig godt i lakken. Men, hvordan er det med Alfarød?

Er det spesielle ting jeg bør ta hensyn til her? Rødt falmer jo raskere!

PS! Har klubben noen avtaler på slik behandling?

mvh

Frankie

Hei, KARN har avtale med Permashine. De garanterer at lakken ikke falmer.

Lakken blir uansett bedre etter en polering selv om man har utført programmet. Pass på at man ikke bruker polering med rensende egenskaper.....

Mener å huske at det koster 2600 NOK mot 3500 normalt, men sjekk opp.

Bilen ble uhorvelig mye lettere å holde ren.

Anbefales.

Hilsen

Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Øyvind sier, lakken blir utrolig mye enklere å holde ren. Få firmaet som utfører behandlingen til å ta en runde over felger og endepotte i tillegg.

Lakkforsegling anbefales. Har hatt det på de to siste bilene, kjempebra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har Teflon lakkforsegling på min, og det fungerer kjempebra, det kostet ca. 4000.- og så må den etterbehandles hvert annet år og det ville koste

ca 2000, men den er jo heller ikke så mottakelig for riper og smuss fester seg ikke så lett på lakken.

Uansett hvor godt du spyler bilen før vask så vil det alltid ligge igjen sandpartikler som lager riper når du vasker eller polerer når bilen ikke er behandlet.

Hilsen

BB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt E-mail til Permashine, avventer svar.

Spørsmålet er jo hvor lenge greiene holder. Hva slags avfetting kan man bruke f.eks?

Som sagt har jeg god erfaring med Sonax hardvoks. Den er jo billig og lett å bruke selv!

Frankie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...